وزارت خارجه آمریکا دفتر امنیت سایبری افتتاح کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، پس از حملات سایبری اخیر، چنین اقدامی سبب می گردد امنیت سایبری در سیاستگذاری خارجی نیز مورد توجه قرار گیرد. آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا در ماه اکتبر از ایجاد CDP اطلاع داد. این دفتر شامل 3 واحد است که عبارتند از امنیت فضای سایبری بین المللی، سیاستگذاری بین المللی اطلاعات و ارتباطات و آزادی دیجیتال.

وزارت خارجه آمریکا دفتر امنیت سایبری افتتاح کرد

بخش مذکور به تدریج تحت رهبری یک سفیر قرار می گیرد که از سوی مجلس سنا تایید خواهد شد. این دفتر به آمریکا یاری می نماید تا تهدیدهای سایبری را به تنهایی یا با یاری متحدانش کشف کند. بسیاری از کارشناسان تخمین می زنند تعداد زیادی از عملیات هک در چند سال اخیر به وسیله روسیه و چین اجرا شده است. حمله سایبری به مایکروسافت اکسچنج که دولت بایدن آن را به چین نسبت داد، یکی از این موارد است.

در فوریه 2022 میلادی کریستوفر ورای مدیر اف بی آی اظهار داشت این آژانس مشغول تحقیق درباره 2 هزار پرونده مرتبط با سرقت فناوری یا اطلاعات از آمریکا است که از سوی چین اجرا شده اند. او ادعا کرد این کشور یک برنامه هک پیچیده و بزرگ دارد که بسیار بزرگ تر از کشورهای دیگر است.

جوبایدن، رییس جمهور آمریکا در ماه می 2021 میلادی دستور اجرایی را امضا کرد که هدف آن قدرتمندتر کردن زیرساخت امنیت سایبری کشور بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1773

به "وزارت خارجه آمریکا دفتر امنیت سایبری افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه آمریکا دفتر امنیت سایبری افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید