هنگ کنگ اولین مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هنگ کنگ که از دولت شهرهای تحت کنترل دولت مرکزی چین است؛ نخستین مورد فوت در اثر آلودگی به ویروس کشنده کرونا را ثبت کرد.

هنگ کنگ اولین مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

متوفی مردی 39 ساله است که ماه میلادی گذشته (ژانویه) سفری به شهر ووهان چین به عنوان کانون انتشار این ویروس داشته است.

با توجه به اینکه روز یکشنبه نیز مردی 44 ساله به دلیل آلودگی به این ویروس در کشور فیلیپین جان باخت، این دومین مورد منجر به فوت در خارج از قلمرو چین مرکزی است.

در مجموع 420 نفر در اثر ذات الریه ناشی از آلودگی به کرونا فوت نموده اند حال آنکه شمار افراد آلوده که اغلب چینی هستند به 20 هزار و 438 نفر می رسد که از این تعداد، 151 مورد ساکن 23 کشور دیگر دنیا هستند.

لازم به ذکر است بعضی کشورها سفر و مراوده با چین مرکزی را محدود نموده اند حال آنکه مناطق تابع مانند هنگ کنگ، ماکائو و تایوان از این ملاحظات مستثنی هستند.

اما با توجه به اینکه هنگ کنگ از هاب های مهم مالی شرق آسیا است، احتمالاً تحت شرایط به وجود آمده با محدودیت هایی روبرو خواهد شد.

در حال حاضر، ژاپن یک کشتی هنگ کنگی حامل 3 هزار و 700 مسافر را به دلیل تشخیص یک مورد آلوده به ویروس کرونا، قرنطینه نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 348

به "هنگ کنگ اولین مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگ کنگ اولین مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید