همه پرسی یونان آینده را شکل خواهد داد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران: رئیس کمیسیون اروپا تاکید نمود که وی می خواهد به یونان برای باقی ماندن در منطقه یورو یاری کند ولی منتظر نتیجه همه پرسی روز یکشنبه خواهد بود.

همه پرسی یونان آینده را شکل خواهد داد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، سخنگوی ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا روز پنج شنبه توضیح داد که یونکر خواهان یاری به یونان برای باقی ماندن در منطقه یورو است ولی منتظر خواهد ماند تا ببیند نتیجه همه پرسی روز یکشنبه چه خواهد بود.

وی در ادامه اضافه نمود: یونکر از عزم یونانی ها برای باقی ماندن به عنوان بخشی از اروپا و منطقه یورو به طور کامل حمایت می نماید. ما منتظر نتیجه همه پرسی روز یکشنبه یونان هستیم. الان وقتی است که یونانی ها آینده این کشور را شکل خواهند داد.

نظرسنجی صورت گرفته نیز نشان می دهد که نیمی از مردم آلمان از عملکرد آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور برای مدیریت بحران یونان ناراضی هستند.

در حالی که یونان برای برگزاری همه پرسی روز یکشنبه آماده می گردد تا مردم این کشور نظر خود را در مورد پیشنهادات وام دهندگان بین المللی اعلام نمایند، نظرسنجی موسسه امنید که برای شبکه خبری ان 24 آلمان صورت گرفته نشان می دهد که 50 درصد آلمانی ها از سیاست دولت مرکل در مدیریت بحران یونان، انتقاد می نمایند.

40 درصد مردم آلمان نیز در این نظرسنجی حمایت خود را از عملکرد دولت مرکل اعلام نموده اند. بیش از 44 درصد مردم آلمان نیز بر این باورند که یونانی ها در همه پرسی روز یکشنبه به طرح پیشنهادی وام دهندگان بین المللی، رای مثبت خواهند داد و 41 درصد آلمانی نیز پیش بینی کردند که یونانی ها با این طرح مخالفت می نمایند.

دو طرف ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، یاری های مالی جدیدی دریافت کند.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 636

به "همه پرسی یونان آینده را شکل خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه پرسی یونان آینده را شکل خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید