نخستین سفر عبدالله عبدالله به هند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان از روز سه شنبه 6 اکتبر (15 مهر) به مدت چهار روز به هند سفر می نماید تا در خصوص فرایند صلح کشورش، ایجاد روابط همکاری های منطقه ای و بین المللی با مقامات هند ملاقات و گفت و گو داشته باشد.

نخستین سفر عبدالله عبدالله به هند

برای سفر با قیمت تور پوکت در ایام عید همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

نشریه هندوستان تایمز نوشت: این نخستین سفر عبدالله عبدالله به هند پس از انتصاب به عنوان رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان است.

وی هفته گذشته نیز سه روز به پاکستان سفر کرد و با صدراعظم، رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و سایر مقام های پاکستانی در خصوص کوشش های صلح افغانستان گفت و گو کرد.

سفر عبدالله به هند در راستای گفت و گو در خصوص مذاکرات صلح افغانستان صورت خواهد گرفت؛ به همین دلیل وزیر امور خارجه هند در مراسمی اظهار داشت: در فرایند صلح افغانستان منافع اقلیت ها، زنان و اقشار آسیب پذیر جامعه باید حفظ گردد و مسئله خشونت در سراسر کشور و همسایگی آن باید به طور موثر حل گردد.

سیاست هند در قبال فرایند صلح افغانستان این گونه است که رهبری افغانستان باید تحت مالکیت و کنترل افغان ها باشد و به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی افغانستان احترام گذاشته گردد.

دهلی نو شریک عمده در توسعه و پیشرفت افغانستان است و تعداد زیادی پروژه زیربنایی مانند سد دوستی هند و افغانستان در استان غربی هرات و همچنین مجلس افغانستان در پایتخت کابل را ساخته است.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 938

به "نخستین سفر عبدالله عبدالله به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سفر عبدالله عبدالله به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید