مون جائه این: اگر کره شمالی بخواهد برایش واکسن تهیه می کنیم

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رئیس جمهور کره جنوبی تاکید نمود کشورش در صورتی که پیونگ یانگ قبول کند فعالانه از همکاری برای ارائه محموله های واکسن کووید-19 به کره شمالی حمایت می نماید.

مون جائه این: اگر کره شمالی بخواهد برایش واکسن تهیه می کنیم

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی به کوششهای کشورش برای ظهور به اسم یک کانون جهانی فراوری واکسن اشاره نمود.

او در یک کنفرانس خبری مشترک با آلکساندر فان در بلن، همتای اتریشی خود بعد از مذاکراتشان در شهر وین گفت: اگر اینگونه باشد، کره شمالی البته شریکی برای همکاری خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت تضمین دسترسی برابر به واکسن برای همه کشورها به منظور غلبه بر بحران کووید-19 گفت: اگر این کشور با آن موافقت کند، ما فعالانه از همکاری در زمینه محوله های واکسن برای کره شمالی حمایت خواهیم کرد.

مون جائه این گفت، آمریکا فعالانه از همکاری انسانی با کره شمالی حمایت می نماید.

بعلاوه رهبر اتریش هم به انعکاس دیدگاه مون جائه این پرداخته و گفت، همه کشورها باید با همکاری یکدیگر برای سرانجام دادن به همه گیری کوشش نمایند.

وی اضافه کرد، این مهم است که همه کشورها واکسنها را دریافت نمایند و کره شمالی هم استثنا نیست.

او اعلام کرد: ما اطلاعی از اینکه کره شمالی موضعی در قبال این مساله اتخاذ نموده یا خیر نداریم و داده های مربوطه (در قبال شرایط کروناویروس در آن) وجود دارند. در صورت مطرح شدن هر گونه سیگنالی از سوی کره شمالی (به جهت درخواست یاری) ما البته یاری خواهیم کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1448

به "مون جائه این: اگر کره شمالی بخواهد برایش واکسن تهیه می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مون جائه این: اگر کره شمالی بخواهد برایش واکسن تهیه می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید