مروری بر خواص روغن بادام هندی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، روغن استخراج شده از دانه های بادام هندی خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد که در ادامه قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم، همراه ما باشید.

مروری بر خواص روغن بادام هندی
بادام هندی آجیلی است به شکل کلیه انسان و از یک درخت گرمسیری بومی برزیل به نام آناکاردیوم به دست می آید، که در منطقه ها بسیاری از آسیا نیز رشد می نماید. این محصول، برای مدت های طولانی در طب سنتی به عنوان دارو برای بیماری ها استفاده می شد. و در حال حاضر به عنوان یک ماده مغذی مورد توجه قرار گرفته است. باتوجه به فواید بادام هندی، این دانه یک میان وعده مناسب و عالی است که مصرف مقدار مناسب آن می تواند ریسک ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی عروقی، چاقی مفرط و دیابت را کاهش دهد. مطالعات بعلاوه به مزایای بادام هندی برای پوست و مو و حتی اعصاب به دلیل محتوای مواد مغذی قوی آن اشاره می نماید.

ارزش غذایی بادام هندی یک عدد بادام هندی حاوی 21 درصد پروتئین، 46 درصد چربی و 25 درصد کربوهیدرات است. یک چهارم فنجان بادام هندی حاوی 200 کالری، 5 گرم پروتئین، 9 گرم کربوهیدرات و 16 گرم چربی است. بادام هندی مقدار متناسب چربی دارد- 62 درصد از چربی بادام هندی اسید چرب غیر اشباع است، در حالیکه 18 درصد آن چربی غیر اشباع است. درحالیکه بسیاری از آجیل ها دارای مقادیر بالایی از چربی های غیر اشباع هستند که باعث التهاب می شوند، بادام هندی دارای مقدار نسبتاً کمی چربی غیر اشباع است که مانع عدم تعادل امگا 6 و امگا 3 می گردد. با توجه به مقدار اسید چرب غیر اشباع و چربی های غیر اشباع، مصرف بادام هندی باعث کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان، چاقی مفرط و بیماری های قلبی می گردد.1

خواص و فواید روغن بادام هندی

درمان جوش و آکنهروغن بادام هندی حاوی سلنیوم و روی می باشد که به درمان جوش صورت و آکنه یاری می نماید. سلنیوم موجود در روغن بادام هندی به کاهش التهاب پوست یاری نموده و جای جوش را درمان می نماید.

خاصیت ها برای دستگاه گوارشروغن بادام هندی دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان می باشد که بدن انسان را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می نماید. محققان دریافته اند که مصرف روغن بادام هندی هضم را بهبود بخشیده و سبب کاهش التهاب معده می گردد.

تنظیم کلسترول و چربی خونتحقیقات نشان می دهد که روغن بادام هندی حاوی زیادی از فیبر رژیمی و چربی های غیر اشباع می باشد که پتاسیم و منیزیم موجود در آن برای درمان چربی و کلسترول خون مفید است.

فواید برای بچه هاروغن بادام هندی برای درمان کم خونی در بچه ها استفاده می گردد چون این بادام غنی از پروتئین می باشد.2

مفید برای سلامت قلبمطالعات به طور مداوم نشان می دهد که مصرف آجیل در زمینه رژیم های سالم دارای اثر کاهش دهنده کلسترول است و اثرات مفیدی بر استرس اکسیداتیو ، التهاب و واکنش عروق وجود دارد. بادام زمینی و هندی به پایین آوردن LDL و افزایش ظرفیت حمل HDL یاری می نماید. HDL وظیفه دارد کلسترول را از قلب جذب نموده و آن را به کبد برساند و در آنجا تجزیه گردد.

در سال 2003 ، سازمان غذا و داروی اعلام نموده بود که یک مشت آجیل در روز به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم چربی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. انجمن قلب چهار وعده بدون آرد بدون روغن را در هفته توصیه می نماید و نسبت به خوردن بیش از حد هشدار می دهد ، زیرا در کالری متراکم هستند ارتباط قابل توجهی بین مصرف آجیل و مقدار مرگ و میر کمتر در اثر بیماری های قلبی ، سرطان و بیماری های تنفسی اتفاق می افتد در این مطالعه اظهار شده است که مواد مغذی موجود در این آجیل مانند اسیدهای چرب اشباع نشده ، پروتئین ، فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها ممکن است خواص محافظتی از قلب ، ضد سرطان و ضد التهاب را ایجاد می نماید مصرف بادام هندی دارای خاصیت کاهش کلسترول است و مصرف بادام هندی بر استرس اکسیداتیو اثرات بسیار زیادی دارد

جلوگیری از بیماری خونآجیل بادام هندی سرشار از مس است که نقش مهمی در از بین بردن رادیکالهای آزاد در بدن را دارد. کمبود مس می تواند منجر به کمبود آهن مانند کم خونی گردد. از این رو رژیم غذایی باید حاوی مقدار توصیه شده مس مصرف گردد و آجیل بادام هندی منبع خوبی است مصرف میانه آجیل بادام هندی می تواند از کم خونی جلوگیری کند.

محافظت از چشمچشم ما غالباً از عفونت های مختلف رنج می برد. روغن بادام هندی حاوی یک رنگدانه آنتی اکسیدان قدرتمند به نام Zea Xanthin است. این رنگدانه به راحتی و به طور مستقیم به وسیله شبکیه ما جذب می گردد. سپس یک لایه محافظ روی شبکیه ما ایجاد می نماید که مانع از اشعه ماوراء بنفش مضر می گردد مقادیر کمی Zea Xanthin به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن در سالمندان یاری می نماید و از این رو به حفظ سلامت چشم یاری می نماید.

بادام هندی و خواص گیاهی آن برای حفظ سلامت چشم ثابت شده است.

منبع الیاف رژیمیآجیل بادام زمینی و هندی درصد زیادی از فیبرهای غذایی را شامل می گردد. دو فیبر ضروری رژیم غذایی مورد احتیاج بدن ما ، اسید اولئیک و اسید پالمیتیت است این الیاف به وسیله بدن ما فراوری نمی شوند ، بنابراین احتیاج به مصرف خارجی دارند. بادام هندی منابع خوبی برای این الیاف است. الیاف رژیمی به هضم غذا بهتر یاری می نمایند ، اما مصرف بیش از حد ممکن است باعث نفخ و فراوری گاز قابل توجهی در روده گردد. مصرف آجیل مانند بادام زمینی و هندی به کاهش بروز چندین بیماری گوارشی مرتبط بوده است.

موهای سالم و براقکارشناسان می گویند که مصرف بادام زمینی و بعلاوه استفاده از روغن بادام هندی روی پوست سر شما موهای سالم را تضمین می نماید. مس موجود در این روغن به فراوری رنگدانه های مو و پوست به نام ملانین یاری می نماید. بعلاوه باعث تقویت رنگ مو می گردد و به دلیل دارا بودن اسیدهای لینولئیک و اولئیک می تواند بافت نرم و ابریشمی ایجاد می نماید.

روغن بادام هندی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی است و تمام خوبی های مورد احتیاج شما را برای فراهم می نماید. بعلاوه کالری بالایی دارد. از پاشنه های ترک خورده گرفته تا کلسترول شما ،مغذی است که می تواند هر چیزی را درمان کند.

این روغن بافت صافی به پوست شما می بخشدبه طور مرتب از این روغن بهره ببرید تا دریابید که پوست شما رطوبت خود را حفظ نموده است. این عمدتا به دلیل فراوانی رطوبت موجود در روغن بادام هندی است. و به دلیل وجود مقادیر زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده در آن می باشد.

سرشار از ویتامین E ، در مکانیسم ضد پیری نقش اساسی دارد و بنابراین به یک ماده مهم در محصولات ضد پیری تبدیل شده است.

روغن بادام هندی را با روغن پوست کاسو روی قسمت آلوده بمالید زیرا این روغن توانایی درمان عفونتهای قارچی را دارد.

و به بهبود چهره پوست شما یاری می نماید و مطمئناً پوست جوانی ، پر جنب و جوش و زیبایی به شما می بخشد.3

پی نوشت:

1.www.niniplus.com

2.www.parsiday.com

3.www.hooramarket.com

منبع: راسخون
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1589

به "مروری بر خواص روغن بادام هندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر خواص روغن بادام هندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید