مجمع صلح پاریس با سران 30 کشور گشایش یافت

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دومین مجمع صلح پاریس با محور اصلی اتخاذ رویکرد چند جانبه گرایی برای حاکمیت نوین جهانی با حضور سران 30 کشور از سه شنبه 21 آبان در تالار بزرگ وی یت پایتخت فرانسه آغاز به کار کرد.

مجمع صلح پاریس با سران 30 کشور گشایش یافت

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، فلیکس تشیسکدی رئیس جمهور دموکراتیک کنگو، اورزولا فون در لاین، رئیس جدید کمیسیون اروپا و معاون رئیس جمهور خلق چین، سخنرانان مراسم افتتاح این رویداد بودند.

  • اتحادیه اروپا تهاجمی تر می شود

مکرون در آیین آغاز به کار این مجمع، مبارزه با نابرابری، گرم شدن زمین و اطمینان از راه چاره های پایدار برای مهاجرت را از محورهای برجسته در این مجمع به عنوان برنامه های مشترک سران عنوان نمود.

او خواستار گفت وگو بین دولت ها، سازمان های مردم نهاد و ذینفعان دانشگاهی شد.

مجمع سالانه صلح پاریس ابتکاری است که توسط امانوئل مکرون در نوامبر سال 2018 برای نخستین بار برگزار شد و امسال دومین سال برگزاری آن است.

امانوئل مکرون از روسای دست کم پنج کشور آفریقایی برای حضور در این مجمع دعوت کرده است.

براساس اعلام دستگاه دیپلماسی فرانسه، در این مجمع همچنین ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه و اَمِلی دو مانشالَن وزیر امور اروپای دولت فرانسه و نخست وزیران و وزرای کشورهای دعوت شده حضور دارند.

به نقل از توئیتر وزارت خارجه فرانسه، این مجمع تا فردا(چهارشنبه) ادامه خواهد داشت.

فرانسه، نوامبر 2018 میزبان نخستین مجمع صلح پاریس بود.

دومین مجمع سالانه صلح پاریس به ریاست پاسکال لمی (Pascal Lamy) که از یکم سپتامبر 2005 تا یکم سپتامبر 2013 سمت مدیرکلی سازمان تجارت جهانی را برعهده داشت، برگزار می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 252

به "مجمع صلح پاریس با سران 30 کشور گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع صلح پاریس با سران 30 کشور گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید