عمارت کلاه فرنگی کرج برترین گزینه برای جانمایی موزه البرز است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، عمارت کلاه فرنگی کرج برترین گزینه برای جانمایی موزه البرز است.

عمارت کلاه فرنگی کرج برترین گزینه برای جانمایی موزه البرز است

رحیم خاکی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه البرز با اشاره به پیگیری های اجرا شده برای تبدیل عمارت کلاه فرنگی به موزه بزرگ البرز اظهار کرد: طی دو ماهی که در میراث فرهنگی البرز حضور دارم چندین جلسه برای تبدیل این بنا به موزه بزرگ البرز برگزار شده است تا بتوانیم بخشی از داشته های هویتی، فرهنگی، تاریخی و...این استان را در معرض دید علاقمندان قرار داده و به نوعی روایت کنیم.

وی با بیان اینکه موزه فضای مناسبی برای مرور تاریخ البرز به عنوان قطعه ای از کهن سرزمین ایران است، شرح داد: این ظرفیت وجود دارد که با نگاه بلند مدت موزه بزرگ البرز به موزه ای ملی با شرایط استاندارد تعیین شده تبدیل شود.

این مسئول تاکید نمود: به دستور استاندار البرز، مشاورینی برای امکان سنجی شرایط تبدیل این بنا به موزه به به کار گرفته و طی آخرین بازدید آنها شرایط این مجموعه مناسب ارزیابی شد.

خاکی با اشاره به اینکه زمین این بنای نیمه کاره حدود پنج هکتار است، گفت: این فضا این امکان را می دهد که در کنار موزه، مشاعات مختلفی با استانداردهای جهانی داشته باشیم.

وی بیان نمود: وقتی این موزه تکمیل شود، این امکان وجود دارد که بخشی از مجموعه اداری میراث فرهنگی هم به این مجموعه منتقل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه با انتقال بخشی از فضای اداری میراث فرهنگی به موزه بزرگ البرز امکان جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی چند برابر می شود، گفت: اگر در پی توسعه صنعت گردشگری استان هستیم، باید فضای مناسبی برای تعامل با سرمایه گذاران ایجاد شود.

وی اظهار کرد: واقعیت این است که زیربنای توسعه کشور در هر اموری رشد فرهنگی است و ایجاد موزه البرز گامی در این راستا محسوب می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: با توجه به اینکه این بنا متعلق به وزارت جهاد کشاورزی است، مکاتبات در این زمینه بزودی شروع می شود و امیدواریم بزودی البرز صاحب موزه شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد این موزه آثار و اشیای تاریخی البرز که به علت نبود فضای مناسب سالها است در مخزن موزه ملی نگهداری می شود به خانه خود باز می شود، اضافه نمود: تعداد این آثار بطور دقیق تعیین نیست ولی قابل توجه است.

خاکی اظهار کرد: بخش زیادی از این اشیاء در حال حاضر در مخزن موزه ملی نگهداری می شوند و بخشی از آنها به موزه سایر استانها منتقل شده اند که با ایجاد موزه البرز به استان باز می گردند.

وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم زیرساختها و امکانات حوزه میراث فرهنگی بسیار ضعیف است و به نوعی در رتبه آخر کشور واقع شده است، اضافه نمود: اگر بخواهیم به پای سایر استانها برسیم، سالها زمان می برد و در این راستا از سایر سازمان ها، خیرین، صاحبان بنگاه های مالی درخواست می شود دست کمک به سوی ما دراز نمایند تا بتوانیم با تعامل مشترک بخشی از این عقب ماندگی را جبران کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1963

به "عمارت کلاه فرنگی کرج برترین گزینه برای جانمایی موزه البرز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت کلاه فرنگی کرج برترین گزینه برای جانمایی موزه البرز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید