با مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس آشنا شوید

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، هتل آتیلار بندرعباس یکی از برترین و مدرن ترین هتل های این شهر است که بسیاری افراد پیش از سفر نسبت به رزرو هتل بندرعباس اقدام می نمایند. این هتل، با 181 اتاق و سوئیت با امکانات رفاهی ورزشی و تفریحی کامل و مناسب برای اقامت گردشگر های داخلی و خارجی می باشد. ما در ادامه قصد داریم مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس را معرفی کنیم.

با مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس آشنا شوید

بندرعباس یک شهر تماشای در جنوب ایران است که با داشتن جاذبه های گردشگری متعدد، طبیعت زیبا و فرهنگ متنوع، می تواند مقصدی مجذوب نماینده برای سفر باشد. این شهر به علت داشتن تاریخ و فرهنگ بسیار قدیمی، هرساله میزبان مسافران بسیاری است.

معبد هندوهای بندرعباس

از مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس معبد هندوهای بندرعباس است. معبد هندوهای بندرعباس، مرکز فرهنگی، مذهبی و گردشگری هندوان در جنوب ایران است. این معبد در سال 1330 قبل از میلاد ساخته شده و امروزه تحت حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واقع شده است و در دسترس بازتماشامایندگان است.

از جمله ویژگی های این معبد از مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس، معماری بسیار زیبا و فرهنگ مذهبی و تاریخی آن است که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می نماید. این مکان برای برگزاری مراسم مذهبی هندوان نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم در شهر بندرعباس شناخته می گردد.

در معبد هندوهای بندرعباس، انواع مجسمه های خدایان هندو و آرایش های سنتی هندی را نیز می توان مشاهده کرد. علاوه بر این، در اطراف معبد تعدادی فروشگاه اقلام مذهبی و هدیه هایی با موضوع هندوستان و هندویی نیز وجود دارند که بازارچه اصلی محصولات هندو محسوب می شوند.

موزه بزرگ بندرعباس

از مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس موزه بزرگ است. موزه بزرگ بندرعباس، یک موزه تاریخی، فرهنگی و هنری در جنوب ایران می باشد. این موزه در سال 1328 قبل از میلاد با هدف حفظ و نگهداری از آثار باستانی و تاریخی شهر بندرعباس ایجاد شده است. مجموعه ای از بناهای باستانی، تجهیزات نظامی، اسلحه های قدیمی، عروسک های محلی، موسیقی های محلی و... از جمله اجناس موجود در این موزه هستند. گردشگران و علاقه مندان به تاریخ فرهنگی شهر بندرعباس می توانند این موزه را بازدید نمایند.

موزه بزرگ بندرعباس بیش از چهار دهه است که به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر بندرعباس مطرح می باشد. علاوه بر این، در اطراف موزه بناهای تاریخی و باستانی نظیر بنای ساختمانی کهن، فروشگاه های صنایع دستی و بازارچه های سنتی نیز واقع شده است که باعث جذب جهانگرد های داخلی و خارجی شده است.

تنوع موارد نمایشی و آثار نگهداری شده در موزه بزرگ بندرعباس بخشی از مجذوب نمایندهیت این موزه را افزایش می دهد. برای مثال، در بخش اسلحه های قدیمی مجموعه ای از شمشیرها، شیرجه ها، تیر بری ها، توپ های ترکش، کمان و تیر و ... نمایش داده می گردد. در کنار آن، عروسک های محلی، یکی از مجذوب نمایندهیت های این موزه به شمار می رود. گردشگران و بازتماشامایندگان می توانند با تماشا این نمونه ها با سنت ها و فرهنگ محلی ایران، به ویژه جنوب ایران، آشنا شوند.

موزه بزرگ بندرعباس با وجود داشتن مجموعه های گرانبها و باارزش تاریخی، به صورت رایگان برای بازتماشامایندگان باز است. این موزه روزانه از ساعت 8 صبح تا 8 شب به بازتماشامایندگان خود خدمت رسانی می نماید. به طور کلی، بازدید از موزه بزرگ بندرعباس برای علاقه مندان به تاریخ، فرهنگ و هنر ایران مجذوب نماینده و ارزشمند خواهد بود.

محله باستانی سورو

از مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس محله باستانی سورو است. سورو، یکی از محله های باستانی شهر بندرعباس در جنوب ایران می باشد که در نزدیکی بازار شهر واقع شده است. این محله شهری با بناهای قدیمی، خیابان های کوچک و بناهای فرهنگی و هنری متنوع به شمار می آید. در این محله می توان مجموعه های آثار باستانی و تاریخی را مشاهده کرد که نشان دهنده فرهنگ و تمدن قدیمی و باستانی ایران جنوبی هستند.

در محله باستانی سورو برج های قدیمی، روستاهای چوبی، عمارت های سنگی و خانه های عربی با معماری خاص و دکوراسیون فرهنگی متنوع را می توان دید. در این محله پل های بلند کهن، کاروان سراهای قدیمی و بازارچه های سنتی با صنایع دستی متنوع نیز وجود دارد.

گردشگران و بازتماشامایندگان می توانند با سیری در این محله، با تاریخ و فرهنگ شهر بندرعباس و ایران جنوبی آشنا شوند و برای خودشان یک تجربه به یادمانی از بازدید از این محله باستانی بسیار مجذوب نماینده و تماشای را به دست آورند.

بسیاری از خانه های موجود در محله باستانی سورو هنوز هم به عنوان مسکن مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از آن ها به فروشگاه ها، اتحادیه های حرفه ای و کارگاه های صنایع دستی تبدیل شده اند. بعلاوه، در این محله می توان به سمت مسجد جامع بندرعباس و بعلاوه باغ جنگلی شازده کوهی و بعلاوه جزیره هرمز با پهناوری 5700 کیلومتر مربع و تنوع زیستی بالا سفر کرد و از تجربه تماشای های طبیعی و تاریخی این منطقه بهره مند شد.

فرودگاه بین المللی شهید باهنر بندرعباس

از مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس فرودگاه بین المللی شهید باهنر است. فرودگاه بین المللی شهید باهنر بندرعباس یک فرودگاه بین المللی در استان هرمزگان در جنوب ایران می باشد. این فرودگاه در فاصله 10 کیلومتری شرق شهر بندرعباس واقع شده است و دارای یک باند فرود و پرواز و یک سالن مسافربری و امکانات مربوط به پرواز داخلی و بین المللی است.

فرودگاه بین المللی بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین فرودگاه های جنوب ایران، سرویس دهی به مسافران داخلی و بین المللی را انجام می دهد. این فرودگاه در حال حاضر با 27 شرکت هواپیمایی داخلی و بین المللی همکاری می نماید و به بیش از 30 مقصد داخلی و بین المللی پرواز انجام می دهد.

امکاناتی همانند پارکینگ مسافرین، رستوران و کافی شاپ، فروشگاه های مختلف، مراکز اطلاعات و سایر امکانات برای رضایت مسافران در فرودگاه بندرعباس در دسترس قرار دارند.

بعلاوه این فرودگاه به علت قرارگیری در منطقه استراتژیک، برای تسهیل در حمل و نقل کالا و صادرات محصولات نیز در دسترس واقع شده است. برای مثال عملیات بارگیری و تخلیه کالای داخلی و خارجی به وسیله این فرودگاه باعث رونق تجاری شهرستان بندرعباس و مرزهای جنوبی استان هرمزگان شده است.

فرودگاه بندرعباس، به عنوان یکی از مهمترین دروازه های جنوبی ایران، از مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباسبه شمار می رود و با استقبال بیشتر گردشگران، به رشد و توسعه مالی شهرستان بندرعباس و استان هرمزگان یاری نموده است.

سیتی سنتر بندرعباس

از مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس سیتی سنتر می باشد. سیتی سنتر بندرعباس، یکی از بزرگترین مراکز خرید و سرگرمی بوده که در استان هرمزگان واقع شده است. این مجموعه شامل یک ساختمان 8 طبقه با بیش از 200 فروشگاه و مجموعه ای از رستوران های محلی و بین المللی است.

با سطحی بیش از 150 هزار متر مربع، سیتی سنتر بندرعباس سمبلی از کوشش برای توسعه و ارتقای سطح خدمات و فرهنگ خرید در استان هرمزگان است. این مرکز خرید، مکانی مناسب برای خرید و خریداری انواع کالاها و برندهای معتبر داخلی و بین المللی می باشد.

بعلاوه سیتی سنتر بندرعباس از نظر قرارگیری، در خیابان اصلی شهر و نقطه مرکزی شهرستان واقع شده است و امکان دسترسی به آن از تمامی نقاط شهر برای بازتماشامایندگان و خریداران فراهم است. به علت طراحی زیبا و مجهز بودن به امکانات پیشرفته، سیتی سنتر بندرعباس به عنوان یکی از شاخص های مالی و تجاری توسعه شهرستان بندرعباس به شمار می رود.

جمع بندی

ما در این مقاله به مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس پرداختیم. از جمله امکاناتی که هتل دارد می توان به رستوران با غذاهای محلی و بین المللی، اتاق های کنفرانس، اتاق بازی، استخر روباز، سالن ورزشی، ماساژ و سونا اشاره نمود.

بعلاوه موقعیت مرکزی این هتل، به علت واقع شدن در محل دسترسی آسان به مراکز خرید، ادارات دولتی، مجتمع های تجاری و نزدیکی به فرودگاه بندرعباس، آن را به عنوان یکی از گزینه های مناسب اقامت در این شهر مجذوب نماینده می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1951

به "با مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مکان های گردشگری نزدیک هتل آتیلار بندرعباس آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید