عادل تبریزی، کارگردانی در دل اجتماع

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، جشنواره فیلم فجر/ عادل تبریزی کارگردان فیلم گیج گاه بود که در اولین فیلم بلند سینمایی خود به معضلی اجتماعی در دهه 70 می پردازد.

عادل تبریزی، کارگردانی در دل اجتماع

عادل تبریزی متولد 1362 مشهد و فارغ التحصیل سینما از دانشگاه سوره اصفهان است.

او کار خود را با دستیار کارگردانی در سینما و فراوری فیلم کوتاه شروع کرد که از جمله فعالیت های او می توان به حضور در گروه کارگردانی فیلم حکم و رئیس مسعود کیمیایی و نارنجی پوش داریوش مهرجویی اشاره نمود.

تبریزی پس از سال ها فعالیت در این عرصه در نهایت سال جاری تصمیم به ساخت نخستین فیلم بلند خود گرفت. گیج گاه عنوان این فیلم است که به نوعی تبریزی با استفاده از نوستالژی دهه 70 قصه خود را در آن روایت نموده است. حسن راضی مربی کاراته کتاب تطبیق شاهنامه فردوسی با فنون رزمی را که تالیف نموده به یکی از هنرجویانش هدیه می دهد اما پشیمان می گردد و در پی پس دریافت کتاب است.

تبریزی در یکی از گفت وگوهایش درباره فعالیت در سینمای اجتماعی می گوید در سینمای اجتماعی فیلمسازان حق دارند از معضلات و مسائل حرف بزند. من در گیج گاه نگاهی اجتماعی داشتم که رگه هایی طنز دارد و من سعی کردم فیلمی بسازم که وقتی مخاطب آن را می بینید حال روحی خوبی پیدا کند. گیج گاه فیلم تلخی نیست حتی می توانم بگویم فیلم امید بخشی است.

داستان گیج گاه به یک مساله ای که در گذشته و در مناسبات اجتماعی دهه هفتاد رخ داده نگاه روز اجتماعی دارد. در واقع این فیلم شبیه نگاه کردن به یک آلبوم قدیمی است که وقتی نگاه می کنی ممکن است آن آلبوم تلنگری به حال امروز خودت باشد.

سمیرا افتخاری

منبع: همگردی
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1188

به "عادل تبریزی، کارگردانی در دل اجتماع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادل تبریزی، کارگردانی در دل اجتماع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید