تور ارزان ایتالیا: طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی؛ مجلسی با روش قنادی ها

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، شیرینی ناپلئونی رو کمتر کسی هست که تا به حال امتحان نکرده باشه و دوست نداشته باشه! گرچه این شیرینی اصالتی فرانسوی دارد و منشا و تاریخچه آن برگرفته از فرانسه است اما این شیرینی در میان ایرانی ها هم از محبوبیت بسیار خاصی برخوردار است. شیرینی ناپلئونی در زبان فرانسوی به معنای هزار برگ است و یک شیرینی سنتی فرانسوی تشکیل شده از سه لایه است که بین لایه های آن خامه، مربا و یا به طور سنتی کرم کاستارد فرانسوی قرار می گیرد و لایه بالایی آن با پودر قند پوشانده می گردد. گاهی هم سطح بالایی و رویی شیرینی با آجیل پودر شده، شکر قنادی و آیسینگ به صورت راه راه و نقش های نامنظم به رنگ قهوه ای و سفید تزیین می گردد.

تور ارزان ایتالیا: طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی؛ مجلسی با روش قنادی ها

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

البته بین ایرانی ها نوع خامه ای آن شناخته شده است و محبوبیت بیشتری دارد! شیرینی ناپلئونی از خمیر هزارلا تهیه می گردد که همانطور که در قسمت های قبل شرح داده شد خمیری است بسیار حساس، که در ابتدا یک لایه خمیر است و با قرار گرفتن کره در بین آن، و سپس وردنه کشی منظم و به دفعات، این خمیر لایه لایه شده و خمیر هزارلا را تشکیل می دهد.

این خمیر کاربردهای فراوانی در صنعت شیرینی پزی دارد و بخش اصلی تهیه شیرینی ناپلئونی وجود همین خمیر است. این خمیر به صورت آماده در فروشگاه های لوازم قنادی یا سوپرمارکت های معتبر به فروش می رسد اما نوع خانگی آن را هم به سادگی میتوانید تهیه کنید.

با ما همراه باشید با طرز تهیه این شیرینی عید محبوب و مجذوب کننده از نوع خانگی و بسیار خوشمزه در خبرنگاران بلاگ!

مواد لازم جهت تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی:
خمیر هزار لای خانگی یا آماده یک بسته
خامه شیرین شده قنادیسیصد گرم تا نیم کیلو
پودر قندبه مقدار لازم
پودر پسته جهت تزیین

برای تهیه این شیرینی خوشمزه همچون شیرینی زبان، به خمیر هزارلا احتیاج دارید.

ما در پست های قبل شیرینی زبان طرز تهیه این خمیر را با تمام نکات برای شما به اشتراک گذاشتیم تا به راحتی بتوانید خمیر هزارلای خانگی تهیه کنید و برای شیرینی های مختلف استفاده کنید.

حالا برای شیرینی ناپلئونی امروز، می توانید از همان روش استفاده نموده و خمیر هزارلا را در منزل تهیه کنید.

در غیر این صورت باید خمیر هزارلا را از فروشگاه لوازم قنادی بخرید.

بعد اجازه دهید خمیر یخ زدایی شده و از حالت انجماد خارج گردد. فر را روشن و روی دمای 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید کاملا داغ گردد.

1- در اینجا من از خمیر هزارلای خانگی استفاده کردم خمیر را همچون روش تهیه شیرینی زبان، آماده نموده و سپس در مرحله پایانی خمیر را با وردنه به قطر نیم یا یک سانت پهن کنید. اضافه های اطراف خمیر را حتما بگیرید.

و در واقع دور تا دور خمیر حتما باید برش بخورد تا خمیر به درستی در فر پف کند.

2- سپس از طریق کاتر پیتزا بر یا چاقوی تیز، خمیر را برش دهید. تا به شکل مستطیل های کوچک و یک دست دربیاید.

3- داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و بعد هر خمیر برش خورده را روی سینی منتقل کنید. نگران اضافه های خمیر نباشید چون باید اضافه های خمیر رو نیز روی سینی فر بگذارید تا بپزد. (بعداز پخت آنها را پودر میکنیم)

4- حالا سینی محتوی خمیرها را داخل فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید.

و مدت زمان تقریبی 10 تا 15 دقیقه را در نظر بگیرید و اجازه دهید تا خمیر داخل فر کاملا پف نموده و لایه لایه گردد بعد دما را به 180 درجه کاهش دهید و بگذارید ده دقیقه دیگر در فر بماند.

زمانی که زیر شیرینی ها طلایی شد و به خوبی پف کرد می تونید از فر خارج کنید. برای طلایی شدن روی شیرینی ها یک یا دو دقیقه گریل را روشن کنید تا روی شیرینی ها هم کاملا طلایی گردد. نان ها برای تهیه شیرینی ناپلئونی آماده ست!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بامیه ماه رمضان مرحله به مرحله با عکس؛ به شیوه قنادی ها

دقت کنید که خمیر های اضافه اگر کوچکتر باشند. زودتر خواهند پخت و میتونید زودتر آنها را از فرخارج کنید.

بعد از پخت شیرینی ها، نوبت به فرم دادن خامه قنادی می رسد. تا در فاصله ای که شیرینی ها سرد می شوند، خامه هم آماده گردد.

خامه قنادی را که یکساعت قبل از فریزر خارج کردید و حالا کمی نرم شده، داخل کاسه بزرگ و مناسبی بریزید و با همزن برقی آغاز کنید به هم زدن.

5- خامه را ابتدا با درجه کم همزن هم بزنید تا کمی فرم بگیرد و بعد کم کم درجه همزن را زیاد کنید تا زمانی که خامه به خوبی فرم بگیرد و آماده گردد. خامه را کنار بگذارید.

سپس احتیاج است هر خمیر پخته شده را به لایه های نازک تر تبدیل کنید برای این منظور هر خمیر یا نان پخته شده را از طریق چاقو یا کارد تیز به سه لایه برش دهید.

6- چون نان ها لایه لایه است به راحتی میتوانید اینکار را انجام دهید و به لایه های نازک تر تبدیل کنید.

حالا خامه فرم گرفته را داخل قیف بدون ماسوره بریزید.

7- هر لایه آماده شده از نان یا در واقع شیرینی را روی ظرف مناسبی بگذارید. خامه فرم گرفته را از طریق قیف روی لایه اول نان پایپ کنید و سپس لایه دوم را روی خامه قرار دهید.

8- مجددا لایه دوم را نیز خامه بزنید و سپس لایه سوم شیرینی را روی آن قرار دهید. و برای مرحله آخر دوباره خامه روی لایه سوم پایپ کنید. در واقع مرحله آخر باید خامه روی شیرینی باشد!

9- حالا اضافه های خمیر که در فر پخته بودید، را با دست پودر کنید یا میتوانید قسمت پف نموده روی خمیر را نیز با چاقو ضربه بزنید تا پودر گردد.

10- سپس خمیر پودرشده را روی خامه بریزید تا کاملا سطح خامه را پوشش دهد. در مرحله پایانی پودر قند را روی هرکدام از شیرینی های آماده الک کنید.

11- تا کاملا روی شیرینی ها با پودر قند پوشش داده گردد و در نهایت از طریق پودر پسته روی شیرینی ها را تزیین کنید.

و حالا باید بگم که به همین سادگی و مجذوب کنندهی میتونید شیرینی ناپلئونی رو تهیه کنید و از دست رنج خودتون لذت ببرید که تونستید در منزل اینچنین شیرینی های زیبایی و خوشمزه رو درست کنید!

شیرینی های ناپلئونی رو بعد از آماده سازی حداقل باید برای دو تا سه ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد گردد. و بعد از این مدت زمان، با یک فنجان چای داغ یا قهوه این شیرینی های خوشمزه و زیبا رو نوش جان کنید!

که قطعا از شیرینی های بازاری هم خوشمزه تر میشه!

سایز برش های خمیر این شیرینی سلیقه ای است و میتونید کوچکتر یا بزرگتر سایز شیرینی رو در نظر بگیرید.

امیدوارم از این دستور تهیه استفاده کنید و ازاین به بعد خودتون در منزل شیرینی ناپلئونی رو تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید.

منبع: اُکالا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1584

به "تور ارزان ایتالیا: طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی؛ مجلسی با روش قنادی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی؛ مجلسی با روش قنادی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید