شنای خوزستان ته چاه است! ، بی درایتی اداره کل ورزش را نباید نادیده گرفت

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران/خوزستان ملی پوش سابق شنا با بیان اینکه اکنون شنای خوزستان ته چاه است و هیچ گونه ابزار و زیرساختی ندارد، گفت: نباید بی درایتی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان را در این افت نادیده گرفت.

شنای خوزستان ته چاه است! ، بی درایتی اداره کل ورزش را نباید نادیده گرفت

رضا کاشانی در گفت وگو با خبرنگاران، در ارزیابی از شرایط شنا و واترپلوی خوزستان، اظهارکرد: به نظر من هیات شنایی وجود ندارد زیرا حدود سال 72 که به صورت حرفه ای فعالیت در شنا را شروع کردیم، استخر آزادی اهواز 10 خط داشت که در هر خط آن نیز حداقل 20 نفر شنا می کردند. یعنی در اهواز به صورت همزمان 200 نفر تمرین داشتند و برای این که بخواهیم در ترکیب تیم استان برای رقابت های کشوری باشیم، باید گزینش سخت و نفس گیری را پشت سر می گذاشتیم. حتی تعداد شناگران ما به حدی بود که پس از این که نفرات اصلی تیم استان تعیین می شدند، مابقی نفرات برای تیم های دیگر رقابت می کردند. اما حالا شاید 10 نفر شناگر داشته باشیم.

وی ادامه داد: آن زمان برای چندین سال هیچ بازیکن غیربومی در تیم های خوزستانی نداشتیم و حتی با همین نفرات در رقابت های آسیایی عنوان قهرمانی را به دست آوردیم. پتانسیل خوبی داشتیم و زیرساخت نیز در بهترین شکل بود و بازیکن سازی هم صورت می گرفت.

این پیشکسوت شنای خوزستان اظهار داشت: اگر بخواهم بگویم مرگ شنای خوزستان از چه زمانی شروع شد باید بگویم زمانی که سیاسی ها وارد هیات شنای خوزستان شدند و زمانی که اولین فرد سیاسی به عنوان رییس هیات شنای خوزستان انتخاب شد. او اولین پای شنای استان را قطع کرد و باعث شد افرادی به کمک او بیایند که اصلا ورزشی نبودند و با وعده و وعید شروع به آسیب زدن به این رشته کردند. همین وعده ها نیز کم کم انگیزه ورزشکاران خوزستانی را کم کرد.

وی اضافه کرد: بعد از آن رئیس هیات سیاسی نیز فرد دیگری رئیس هیات خوزستان شد که او هم واقعا این رشته را نابود کرد. پایگاه شنای استان خوزستان، اهواز بود که امکانات خوبی داشت اما او از این ظرفیت و نیروی انسانی بهره ای نبرد و در حالی که در گذشته فقط چند باشگاه از اهواز در مسابقات حضور پیدا می کردند و لیگ استانی داشتیم ولی آن افراد فقط برای منافع شخصی شان آمده بودند، برای این که از نظر اجتماعی شناخته شوند و جایگاهی برای خودشان ایجاد کنند. حتی اگر به شرایط زندگی این افراد نگاه کنید، با آن چه قبل از این که وارد ورزش شوند، متفاوت شده است. در مجموع همان حد که این افراد رشد کردند، شنای خوزستان نابود شد. همین ها باعث شد که شنای خوزستان افت کند و اکنون شرایط خوبی نداشته باشیم.

کاشانی اظهار داشت: تیم واترپلوی امیدیه را هم در لیگ برتر داریم اما با چند بازیکن غیربومی که سودی برای خوزستان ندارد. این ها همگی به شنا و واترپلوی خوزستان آسیب زده است و نباید بی درایتی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان را در این افت نادیده گرفت زیرا به عنوان حاکمیت باید از روسای مختلف هیات شنای خوزستان برنامه می خواست اما متاسفانه برای منافع شخصی خود، افراد را در پست هایی قرار می دهند که به این رشته ضربه می زنند، در حالی که در ورزش باید هدف رشد و ارتقا باشد.

وی اظهار داشت: شاید الان 10 شناگر هم نداشته باشیم و اصلا با چه انگیزه ای می خواهند تمرین کنند، وقتی قرار است در یک مسابقه شرکت کنند و خانواده هایشان باید پول رفت و برگشت آن ها را بدهند. اکنون شنای خوزستان ته چاه است و هیچ گونه ابزار و زیرساختی ندارد. وقتی فوتبالیست باشی و کفش نداشته باشی، چطور می خواهی فوتبال بازی کنی و وقتی هیات شنا استخر ندارد چطور قرار است کار کند؟ اگر بخواهیم در شنا و واترپلوی خوزستان رشد کنیم باید از افراد توانمند، مسئولیت پذیر و پیشکسوتان بهره ببریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1397

به "شنای خوزستان ته چاه است! ، بی درایتی اداره کل ورزش را نباید نادیده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنای خوزستان ته چاه است! ، بی درایتی اداره کل ورزش را نباید نادیده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید