سفر کارت راه حلی برای مقابله با آسیب های کرونا است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، سفر کارت راه حلی برای مقابله با آسیب های کرونا است.

سفر کارت راه حلی برای مقابله با آسیب های کرونا است

برای سفر با خرید تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

داستان چیست؟

وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مدتی است که از سفر کارت رونمایی نموده است؛ سفرکارت به نوعی وام قرض الحسنه محسوب می گردد که دارندگان آن می توانند ظرف 150 روز (پنج ماه) تا سقف 20 میلیون تومان از مزایایِ سفرکارت و امکانات تأسیسات رسمی گردشگری که تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند، بهره مند شوند و با یک ماه تنفس، در 18 ماه نسبت به بازپرداخت آن اقدام نمایند.

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از آنکه تفاهم نامه را با بانک امضا کرد، نرخ پایین سود را مزیت سفرکارت دانست و ابراز امیدواری کرد که این طرح سبب رونق صنعت گردشگری به ویژه در شرایط کنونی کشور گردد و ادامه داد: اقشار مختلفی می توانند از فواید این سفرکارت بهره مند شوند. زنجیره گردشگری وسیع است، بخش عمده ای از فروش صنوف مختلف روستایی و شهری، سیستم حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده ای و حتی درون شهری را در برمی گیرد. این طرح یک اتفاق بسیار مهم برای رونق بخش عظیمی از اقتصاد کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سفرکارت جدید پس از آنالیز های کارشناسی و برطرف کاستی ها و نواقص سفرکارت هایی که در گذشته صادر شده بود طراحی و برنامه ریزی شده، گفت: این بار در طراحی سفرکارت کارشناسان و متخصصان بانکی کشور حضور داشتند و امیدواریم سفرکارت سبب رونق صنعت گردشگری گردد.

عضو کابینه دولت دوازدهم تأکید کرد: زنجیره اشتغال در صنعت گردشگری بسیار عظیم است و بخش های مهمی در حمل و نقل و رونق مالی صنوف در شهرها و روستاها را تحت تأثیر قرار می دهد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سفرکارت می تواند سبب رونق اقتصاد گردشگری و بطور کل اقتصاد در کشور گردد ابراز امیدواری کرد تا این طرح به خوبی اجرا گردد.

مونسان سهم اقتصاد گردشگری و صنایع دستی را در فراوری ناخالص ملی به طور مستقیم و غیرمستقیم 11 میلیارد و 800 میلیون دلار خاطرنشان کرد و گفت: این صنعت 6 و 8 دهم درصد از فراوری ناخالص ملی را در اختیار دارد.

وی اضافه کرد: حجم گردشگری داخلی در سالهای اخیر به شدت توسعه یافته و سفر در سبد اقتصاد خانوار صندلی ویژه ای دارد و امیدواریم با حمایت های دولت و ایجاد تسهیلات بانکی مناسب و البته رعایت شیوه نامه های بهداشتی صنعت گردشگری صندلی خود را در سبد اقتصاد خانوار حفظ کند.

شروع سفر کارت با 5 هزار میلیارد ریال اعتبار

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طراحی سفرکارت و ارائه تسهیلات ویژه سفر در مرحله اول با اختصاص 5 هزار میلیارد ریال اعتبار شروع می گردد و در صورت استقبال امکان افزایش اعتبار در بانک عامل وجود دارد.

مونسان اضافه کرد: براساس این طرح هر فرد می تواند از تسهیلات 20 میلیون تومانی با سود تسهیلات 4 در صد و در اصل بصورت وام قرض الحسنه بهره مند گردد.

رئیس جامعه هتلداران ،سفر کارت را راه چارهی برای برون رفت از آسیب های ناشی از کرونا خاطرنشان کرد و اضافه کرد: این کارت قرار نیست به تنهایی معجزه کند اما یکی از راه چاره ها برای حمایت از صنعت گردشگری همین سفر کارت است.

جمشید حمزه زاده با اشاره به این که این شکل تسهیلات در دوره های نیز وجود داشت، گفت: بسیاری از ایرادهای کارت در این کارت جدید اصلاح شده وامیدواریم مردم نیز از آن استقبال نمایند. هتل داران و صاحبان صنایع گردشگری نگاه و ارزیابی مثبتی از این کارت دارند.

وی درباره ضریب اشتغال هتل ها در کشور گفت: در بعضی از ماه ها تابستان و تنها در بعضی از هتل های کشور مانند استان های شمالی یا غربی کشور و جزیره کیش به حدود 10 درصد می رسید و قطعا در ماه جاری به دلیل شروع سال تحصیلی این میزان دوباره پایین آمده است، ولی در کل ضریب اشغال هتل ها در کشور کمتر از 5 درصد است.

رئیس جامعه هتلداران با بیان این که نظارت جدی بر هتل ها درخصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی وجود دارد، گفت: مسافران نگرانی در این خصوص نداشته باشند زیرا شیوه نامه های بهداشتی به طور کامل در هتل ها رعایت می گردد و نظارت کافی در این باره وجود دارد.

حمزه زاده با بیان اینکه سفر مسئولانه که تمام شیوه نامه های بهداشتی رعایت می گردد به انتقال کرونا منجر نمی گردد، گفت: هتلها به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی محلی برای انتقال بیماری نیستند، ولی امروزه شاهد هستیم بسیاری از مردم با اقامت در اقامتگاه های متفرقه که هیچ نظارت و شیوه نامه بهداشتی را رعایت نمی نمایند دچار بیماری می شوند.

حسین اربابی، مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیلرانی گفت: پیش از این نیز تجربه اجرای سفر کارت را داشته ایم، اما سفرکارت های قبلی نرخ بهره بالایی داشت، بگونه ای که گاهی تا 18 درصد نیز بهره داشت. در حالی که نرخ بهره سفر کارت ملت 4 درصد است.

او اضافه کرد: محاسن و معایب سفر کارت های قبلی آنالیز شده و در نهایت با بانک عامل که یکی از بانک های ریشه دار و قدیمی است، برای امضای تفاهم نامه به توافق رسیدیم. اجرای این طرح، یک محرک جدید در بازار سفر ایجاد خواهد نمود و می تواند باعث رونق سفر و گردشگری در کشور گردد.

جزئیات تسهیلات سفر کارت جدید در یک نگاه

بنابر اعلام مدیرعامل کانون اتومبیلرانی، ایرانگردی و دنیاگردی هر فرد می تواند تا 5 ماه پس از دریافت سفرکارت از آن استفاده کند و بازپرداخت این مبلغ 30 روز پس از استفاده با کارمزد 4 درصد شروع می گردد.

اربابی تأکید کرد: فرد متقاضی برای بازپرداخت تسهیلات 20 میلیون تومانی یک ماه تنفس دارد.

حمایت از صنعت گردشگری، هدف سفر کارت

هدف از اجرای طرح سفرکارت حمایت از صنعت گردشگری و شاغلان این صنعت گسترده و هنرمندان صنایع دستی است، از این رو با اجرای این طرح 18 گروه شغلی مرتبط با گردشگری رونق می یابد. سفر کارت می تواند سبب رونق اقتصاد گردشگری و بطور کل اقتصاد در کشور گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 959

به "سفر کارت راه حلی برای مقابله با آسیب های کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر کارت راه حلی برای مقابله با آسیب های کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید