سفر با قطار چه مزایایی دارد؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، شاید باورتان نشود اما در اروپا سفر با قطار بسیار محبوبتر از سفر با هواپیما و ماشین شخصی است. به خصوص جوان ها و کسانی که اهل سفر با کوله پشتی (backpacker) هستند سفر با قطار را به بقیه وسایل حمل و نقل ترجیح می دهند.

سفر با قطار چه مزایایی دارد؟

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

سفر با قطار علاوه بر کم هزینه و امن تر بودن جذاب تر هم است. چون به شما امکان می دهد از مناظر زیبای اطرافتان لذت ببرید و آرامش بیشتری در سفر داشته باشید.

اگر همچنان فکر می کنید سفر با هواپیما، ماشین شخصی و اتوبوس بهتر از سفر با قطار است این مطلب را بخوانید تا با مزایای سفر با قطار آشنا شوید. اما اگر برای خرید بلیط قطار برنامه ریزی کردید، فرصت را از دست ندهید و قیمت ها از فلایتیو استعلام کنید.

1. کم هزینه بودن

سفر با قطار نسبت به سفر با هواپیما بسیار کم هزینه تر است، به خصوص اگر مقصد شما خیلی دور نباشد.

علاوه بر این قیمت بلیط هواپیما نسبت به شلوغی و خلوتی زمان سفر تغییر می نماید و در زمان های پیک سفر افزایش پیدا می نماید، در حالی که قیمت بلیط قطار همواره ثابت است. برای خرید بلیط قطار رجا می توانید همین امروز اقدام کنید.

2. انعطاف بیشتر

اگر قطار راستا مورد نظر شما زود پر نگردد می توانید بلیط خود را هر وقت خواستید تهیه کنید؛ حتی چند دقیقه مانده به حرکت!

علاوه بر این، برخی از مقصدها به دلیل قرار دریافت در راستا قطارهای دیگر، بلیطشان به راحتی در بیشتر ساعات روز قابل خریداری است.

3. امکان حمل بار بیشتر

یکی از محدودیت های مهم سفر با هواپیما محدودیت میزان بار قابل حمل است. این موضوع باعث می گردد خیلی از مسافران سفر با قطار را به هواپیما ترجیح دهند چون در قطار هیچ محدودیتی برای میزان بار قابل حمل نیست.

4. کم دردسر بودن

به این فکر کنید که برای یک سفر ساده با هواپیما باید از ساعت ها قبلاز پرواز به فرودگاه بروید، بار خود را تحویل دهید، از گیت بازرسی بدنی رد شوید و بعد تازه سوار هواپیما شوید. سفر با قطار هیچکدام از این دردسر ها را ندارد.

5. دسترسی بهتر

برعکس فرودگاه که در اکثر شهرها در محلی دور از مرکز شهر و دورافتاده است، ایستگاه راه آهن معمولا در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار ساده است. به همین خاطر نیازی نیست که مسافت زیادی را طی کنید و ساعت ها در ترافیک معطل شوید.

6. سازگار با محیط زیست

قطار به دلیل مصرف میزان سوخت کمتر با محیط زیست سازگار است و آسیب کمتری نسبت به هواپیما به محیط زیست می زند.

7. داشتن آرامش بیشتر

علاوه بر اینکه در سفر با قطار می توانید از مناظر اطراف لذت ببرید، نگرانی های سفر با هواپیما از جمله نگرانی برای تکان های شدید، آب و هوای نامناسب، سقوط، هواپیما ربایی و ... را ندارید. در قطار می توانید با خیال راحت به کارهایتان برسید، بخوابید و رفت و آمد کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 304

به "سفر با قطار چه مزایایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با قطار چه مزایایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید