زیر یک خم جوانمردی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، حاشیه های استقلال در لیگ برتر کشتی. البته نباید این اتفاق را فقط به استقلال ربط داد. یک طرف دیگر ایران مال است و سال جاری کلی حاشیه باعث شد تا دو تیم بیشتر سر زبان ها بیفتند.

زیر یک خم جوانمردی

در نهایت هم این تیم ایران مال بود که توانست جام قهرمانی را بالای سرش ببرد؛ جامی که هنوز که هنوز است حرف و حدیث های زیادی درباره اش شنیده می گردد و آتش این اختلافات روزی نیست که سرکش نگردد.

قصه از کجا آغاز شد؟

خود کشتی گیران؛ به خصوص آنهایی که معترض هستند می گویند اتفاق زیاد افتاده اما نمی گردد ثابتش کرد. می گویند کار خیلی شیک و تمیز اجرا شده و اگر هم حرفی بزنیم می شویم آدم بد قصه. ایران مال چند سالی است که دارد قهرمانی در لیگ برتر کشتی را جشن می گیرد.

در سال های قبل این تیم با نام بیمه رازی در مسابقات شرکت می کرد؛ تیمی که اسپانسرینگ کشتی حتی در زمان ریاست رسول خادم را هم بر عهده داشت و خیلی از رقابت ها از جمله مسابقات باشگاه های دنیا با اسپانسری این برند انجام شد.

شاید همین قهرمانی های پی در پی باعث شد تا حساسیت ها روی بیمه رازی و سپس ایران مال بیشتر گردد.

حاشیه هایی که فدراسیون ایجاد کرد

استقلالی ها مدعی هستند حاشیه هایی که فدراسیون ایجاد نموده در به وجود آمدن این اتفاق ها بی تاثیر نبوده است.

تا قبل از رسیدن به فینال استقلال خوب داشت نتیجه می گرفت و شاید اگر مهره های اصلی اش را در اختیار داشت ماجرا طور دیگری رقم می خورد.

این در حالی است که در اقدامی عجیب تاریخ مسابقات جام دنیای صربستان هم مصادف شد با فینال لیگ برتر!

به همین دلیل بود که استقلالی ها با فدراسیون و سازمان لیگ نامه نگاری کردند تا با توجه به حضور امیر محمد یزدانی و یونس امامی فینال به تعویق بیفتد. اتفاقی که هرگز نیفتاد.

کرونا و بینی عمل شده و موبایل هایی که از دسترس خارج شد!

چند روز قبل از فینال لیگ کشتی فدراسیون جواب نامه استقلالی ها را می دهد و با این عنوان که امیر محمد یزدانی به کرونا مبتلا شده اجازه حضور او در تیم ملی و فینال لیگ داده نمی گردد!

نکته جالب توجه اینجاست که رضا یزدانی سرمربی تیم کشتی آزاد استقلال به همراه تیم پزشکی به خانه امیر محمد یزدانی(که اتفاقا فامیل رضا یزدانی هست)مراجعه نموده و از او تست کرونا می گیرند که این تست منفی می گردد.

این حرف را خود یزدانی تایید نموده است. دیگر کشتی گیر استقلالی ها یعنی یونس امامی هم که تلفن همراهش از دسترس خارج شده بوده دو روز پس از فینال با نامه ای در دست به باشگاه مراجعه می نماید.

نامه ای که تایید پزشک برای استراحت مطلق به دلیل عمل بینی بوده است. جالب اینجاست که رضا یزدانی پزشک معالج امامی را هم پیدا می نماید و به این نتیجه می رسد که عمل، یک عمل غیر ضروری پلیپ بوده است؛عملی که می شد حتی بعد از فینال انجام گردد!

یونس امامی: استقلالی ها خودشان گفتند به خانه بروم

یونس امامی کشتی گیر تیم استقلال که متهم است چند روز قبل از فینال بینی اش را عمل کرد در این باره می گوید:استقلالی ها از من شکایت نموده اند اما هنوز مشخص نشده چه زمانی باید به کمیته انضباطی بروم.

او در خصوص این که گفته شده در آستانه مرحله پایانی لیگ بارها و بارها تماس استقلالی ها را بی پاسخ گذاشته، گفت: این که گفته اند هر چه زنگ می زدند، من جواب نداده ام، اصلا صحت ندارد. هیچ تماسی از سوی استقلالی ها نداشتم. من گواهی پزشکی داشتم. به اردوی استقلال هم رفتم، در حالی که دیدم در جایی گفتند اصلا در اردو شرکت ننموده ام. به اردو رفتم و خودشان گفتند به خانه بروم.

رضا یزدانی:دوست نداشتند استقلال قهرمان گردد

سرمربی کشتی استقلالی ها که حسابی از اتفاقات به وجود آمده ناراحت است در این باره می گوید:

وقتی امامی در 70 و امیرمحمد یزدانی در 65 کیلوگرم را به عنوان دو کشتی گیر اصلی و ملی پوش نداشتیم خواستیم مسابقه فینال عقب بیفتد. امامی در انتخابی تیم ملی در 70 کیلوگرم کشتی گرفت و اول شد. برای ما هم در رفت 70 کیلوگرم کشتی گرفت. او پیش از برگزاری دور برگشت لیگ به اردو آمد و گفت از ناحیه بینی عمل داشتم و مسئله ای هم ندارم، اتفاقا با تیم هم چندروزی تمرین کرد و مسئله ای نداشت. به من هم گفت مسئله ای برای کشتی دریافت ندارم اما به او گفتم برو استراحت کن برای فینال آماده شو اما بعد این که که پول گرفت و رفت دیگر جواب ما را هم نداد! بعد یک گواهی پزشکی به نشان داد که یک ماه نباید کشتی بگیرد در صورتی که بعد عمل آمد و با ما تمرین کرد.

او این را گفت و ادامه داد:باقر یخکشی وقتی خواست به استقلال بیاید حتما یکسری افراد با او صحبت کردند تا به استقلال نیاید. فدراسیون دوست نداشت استقلال قهرمان گردد. این تیم(ایران مال) وابسته به فدراسیون است و نفرات فدراسیون کادر فنی این تیم هستند. حالا بحث های دیگر را در جریان نیستم اما این تیم از طرف فدراسیون حمایت شد. اساسنامه را به خاطر این تیم از صبح تا بعدازظهر تغییر دادند و استفاده از 2 ملی پوش را به 3 ملی پوش تغییر دادند تا این تیم راحت تر قهرمان گردد.

مازیار فیروزی - ورزش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1109

به "زیر یک خم جوانمردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر یک خم جوانمردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید