زباله های پزشکی بدون بی خطرسازی دفن می شوند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به روزانه 115 تن زباله پزشکی در تهران گفت: زباله های پزشکی بدون بی خطرسازی دفن می شوند.

زباله های پزشکی بدون بی خطرسازی دفن می شوند

به گزارش خبرنگاران، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در جلسه شورای مدیریت پسماند استان تهران گفت: 20 درصد بیمارستان ها و مراکز درمانی در استان تهران واقع شدند و 25 درصد پسماندهای پزشکی کشور در این استان فراوری می گردد.

وی اضافه کرد: روزانه در سطح استان تهران 115 تن پسماند پزشکی فراوری می گردد که از این میزان 91 تن به بیمارستان ها و 24 تن مربوط به مراکز درمانی است. 105 تن از زباله پزشکی مربوط به شهر تهران است که قطعا باید برای مدیریت این زباله ها تدابیر لازم اتخاذ گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر عفونی و خطرناک بودن پسماندهای بیمارستانی گفت: عمده پسماندهای پزشکی در آراد کوه دفن می گردد که براساس گزارش ها این پسماندها بدون بی خطرسازی دفن می شوند.

وی ادامه داد: انتظار ما از وزارت بهداشت این است که نسبت به بی خطرسازی این زباله ها اقدام گردد. اخیراً نیز نامه ای توسط وزیر بهداشت به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ارسال شده و وضعیت بی خطرسازی زباله های بیمارستانی مطلوب عنوان شده و تاکید شده که 95 درصد این زباله ها بی خطرسازی می شوند.

محمودی تاکید نمود: پیشنهاد ما این است که زباله سوزهایی به صورت متمرکز ایجاد گردد تا روند دفن زباله های بیمارستانی به صورت اصولی انجام گردد. این بی خطرسازی باید از مبدأ انجام گردد و دفن آنها نیز در مکان هایی معین و ویژه انجام گردد.

به گزارش خبرنگاران، در بخش دیگری از این جلسه علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران نیز گفت: شهرداری تهران در حوزه دفن زباله های بیمارستانی وظیفه ای ندارد و در حال حاضر درخصوص جمع آوری و دفن این زباله ها یاری می نماید. برای حمل و نقل و دفن هر کیلوگرم از پسماندهای بیمارستانی در حال حاضر ما 900 تومان دریافت می کنیم در حالی که انجام این کار هزینه ای بسیار بالاتر دارد لذا شهرداری اصراری بر انجام این کار ندارد.

وی ادامه داد: محیط زیست ابزارهای قانونی در دست دارد که می تواند با مراکز و درمانگاه هایی که تخلف می نمایند برخورد لازم را داشته باشند. قطعا تنها ارائه گزارش و عکس مسئله ای را حل نخواهد کرد.

وی تاکید نمود: اگر قرار است در این حوزه شهرداری تهران تعامل بیشتری داشته باشد بهتر است قیمت حمل و نقل و دفن زباله های پزشکی احصا گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 115

به "زباله های پزشکی بدون بی خطرسازی دفن می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله های پزشکی بدون بی خطرسازی دفن می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید