رمز گشایی از معنی عجیب وای فای ، چگونه این واژه برای اینترنت بی سیم به کار گرفته شد؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دانستن معنای حروفی که در اسامی مخفف به کار می رود برای علاقه مندان به عرصه دانش و فناوری همیشه امری جالب و مجذوب کننده بوده است. وای فای (WiFi) نیز از این جمله کلمات مخفف است که به نظر اختصاری برای واژه یا اصطلاحی خاص محسوب می گردد.

رمز گشایی از معنی عجیب وای فای ، چگونه این واژه برای اینترنت بی سیم به کار گرفته شد؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، اما شاید شما تنها فردی نباشید که از معنای دقیق این کلمه مطلع نیستید و هستند بسیاری که با وجود یک سری برآورد ها وحدسیات، معنای درست وای فای را نمی دانند.

متخصصان دنیای فناوری اغلب با معنای کلمات مخفف و سرواژه ها آشنا هستند. یک مهندس شاغل در بخش فناوری اطلاعات به احتمال زیاد می تواند به شما بگوید که کلمه مخفف یو اس بی (USB) به احتمال زیاد گذرگاه جهانی سریال معنا می دهد. کلمه اختصاری HDMI را هم می توان به اعتباری رابط چند رسانه ای وضوح بالا معنا کرد.

اما حتی یک متخصص حوزه فناوری نیز می تواند از این مساله شگفت زده گردد که کلمه اختصاری وای فای به هیچ وجه به معنای وفاداری یا شباهت زیاد به اصل بی سیم نیست. صادقانه باید گفت که واژه اختصاری وای فای هیچ معنایی نمی دهد. در واقع وای فای مخففی برای هیچ کلمه خاصی نیست! اصطلاح وای فای برای اولین بار به وسیله گروه اتحاد سازگاری اترنت بی سیم در سال 1999 به کار رفت.

سایت تک رادار یک گفت و گوی قدیمی با بنیانگذاران اتحاد سازگاری اترنت بی سیم را دوباره به روزرسانی نموده که در آن به این مساله اشاره شده است که مدیران این گروه، واژه وای فای را از میان اسامی موجود در لیست یک شرکت مشاوره انتخاب برند با نام اینتربند برگزیده اند.

فیل بیلانگر بنیانگذار این گروه در گفت و گو با تک رادار در شرح انتخاب نام وای فای گفته بود: ما احتیاج به نامی داشتیم که تا حدی از نام استاندارد IEEE 802.11 مجذوب نماینده تر باشد. آن ها نمی توانستند واژه وای فای را بدون معنا و شرح ادبی خاصی تصور نمایند.

سازمان اتحاد سازگاری اترنت بی سیم در سال 2002 برای انطباق بیشتر با خدماتی که ارائه می کرد نام اتحاد وای فای را برای خود برگزید. بیلانگر می گوید: ما متعهد شدیم که واژه استاندارد برای وفاداری بی سیم را در کنار واژه وای فای استفاده کنیم.

در واقع واژه وفاداری بی سیم به عنوان چاره ای برای حل سوالی بی پاسخ درباره معنای کلمه وای فای به کار رفت. چرا که وای فای اصلا معنای خاصی نمی دهد و این آشکارا تلاشی نافرجام برای انتخاب معنایی مناسب برای دو واژه وای و فای بود.

زمانی که خدمات وای فای برای اولین بار راه اندازی شد، اتصال آن با 2 مگابایت حجم برقرار شد. امروز قوی ترین اتصالات وای فای هزار برابر بیشتر از آن اتصال اولیه سرعت دارد و حجم شان به نزدیک یک گیگیابایت در ثانیه می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1820

به "رمز گشایی از معنی عجیب وای فای ، چگونه این واژه برای اینترنت بی سیم به کار گرفته شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز گشایی از معنی عجیب وای فای ، چگونه این واژه برای اینترنت بی سیم به کار گرفته شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید