دلخوش: مسائل پشت پرده در فوتبال داریم

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مورد معافیت مالیاتی خدمات ورزشی، گفت: من این موضوع را پیشنهاد کردم که فکر می کنم ورزشکاران از آن متنفع خواهند شد.

دلخوش: مسائل پشت پرده در فوتبال داریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس سید کاظم دلخوش درباره اینکه خدمات ورزشی از پرداخت اقتصادیات معاف شده اند، گفت: با توجه به اینکه امر ورزش مربوط به کل جامعه است ما این لایحه را اصلاح کردیم. با توجه به اینکه من نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس هم هستم، پیشنهاد معافیت 9 درصد اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده خدمات ورزشی را مطرح کردم با این فکر که در روستاها بچه های زیادی هستند که ورزش می نمایند، این طرح روز گذشته با همکاری نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: منافع این طرح برای ورزشکاران است. ورزشکاران قبلا باید علاوه بر هزینه هایی که می دادند 9 درصد هم اقتصادیات پرداخت می کردند که حالا این موضوع برداشته شده است. این اتفاق برای عزیزان ورزشکار مبارک باشد.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در ادامه در پاسخ به این سوال که ورزشی ها همواره انتقاد داشته اند، چانه ورزش کوچک گرفته شده و با توجه به رویدادهای بین المللی ورزشی ها کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دغدغه اقتصادی دارند، فکر می کنید پیشنهاد شما چقدر موثر خواهد بود، توضیح داد: ورزش رشته های مختلفی دارد و بسیار وسیع است. مردم ایران هم مانند سایر مردم دنیا به رشته های مختلفی علاقه دارند اما این نکته را بگویم ورزش هزینه بر و پول خور است.

دلخوش با اشاره به ماده 27 صدم درصد اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده، بیان کرد: ما قبلا 27 صدم درصد از اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده را به ورزش اختصاص داده بودیم. بعدها دیدیم این موضوع نواقصی دارد که اختصاصی را به 100 درصد رساندیم. همین موضوع باعث درآمد 2 تا 2500 میلیاردی برای ورزش می گردد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر عملکرد مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و امضاهایی که پیش از این برای استیضاح جمع آوری شده بود، یادآور شد: من موافق استیضاح نیستم. البته قبول دارم ورزش ما آلوده به مسائل سیاسی است. ما یکسری مسائل پشت پرده به ویژه در فوتبال داریم. به بعضی ورزش ها توجه زیادی می گردد و بعضی رشته ها کمتر مورد توجه هستند، این مسائل وجود دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در مورد تامین اعتبارات باید پاسخ شفاف تری از سوی وزارت ورزش به مردم داده گردد. وزارت ورزش در پاسخگویی به مردم باید بیشتر توجه کند اما اعتقاد دارم بد عمل نکرده است.

  • پاسخ وزیر ورزش به شایعه پرسپولیسی بودن
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 412

به "دلخوش: مسائل پشت پرده در فوتبال داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلخوش: مسائل پشت پرده در فوتبال داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید