تمام ایران حامی تیم شیرزنان ایران

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تنها دو روز تا نخستین ملاقات تیم ملی زنان در مسیر صعود به المپیک پاریس به جای مانده است. شیر دختران ایرانی روز چهارشنبه در نخستین ملاقات خود به مصاف میانمار خواهند رفت تا اولین محک جدی خود را در مصاف با تیمی تجربه نمایند که در رنکینگ بهترین تیم های زنان دنیا، 24 پله از آن ها بالاتر است. زنان ایرانی که حدود دو سال است به رنکینگ فیفا بازگشته اند در حال حاضر جایگاه 67 دنیا را در اختیار دارند و میانماری ها در رتبه 43 بهترین تیم های زنان ایستاده اند. اما جایگاه دو تیم در رده بندی بهترین تیم ها، تنها علت سخت بودن این ملاقات برای دختران ایران نیست.

تمام ایران حامی تیم شیرزنان ایران

آغاز یک اردوی پرحاشیه در روزهای انتهای اسفند

پس از انتها لیگ پانزدهم زنان در اواخر بهمن ماه سال 1401، انتظار می رفت که با توجه به پیش رو بودن روزهای سخت تیم ملی زنان در مسیر صعود به المپیک پاریس، هرچه زودتر اردوی تیم ملی تشکیل گردد و مسابقات تدارکاتی برای آماده سازی بهتر ملی پوشان، در نظر گرفته گردد اما ماجراهای مربوط به انتخاب سرمربی نو و یا ابقای مریم آزمون در سمت مربیگری تیم ملی زنان ایران سبب وقفه طولانی مدت برای تشکیل اردو شد. پایان بعد از کش و قوس های فراوان سایت رسمی فدراسیون فوتبال بیان کرد که بر اساس اعلام مریم آزمون، 32 بازیکن از روز 24 اسفند ماه راهی کمپ تیم های ملی خواهند شد تا دور نخست اردوی تدارکاتی تیم ملی آغاز گردد. این بدان معنا بود که پایان مریم آزمون در سمت خود ابقا شده و تیم ملی زنان ایران فرصت یک ماهه را که می توانست در جهت آماده سازی بهتر از آن بهره ببرد، بی علت از دست داد. اما این انتها حواشی مربوط به کادرفنی تیم ملی نبود و حضور همزمان مریم دنیا نجاتی به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 20 سال و دستیار مریم آزمون، موج نوی از نقدها را علیه کادر فنی تیم ملی ایجاد کرد. در ادامه هم حضور فاطمه عزیزی، دروازه بان 27 ساله زارع باتری سنندج، به عنوان مربی دروازه بانان تیم ملی، سبب نقدها بیشتری شد. ماجرای دعوت از 12 بازیکن تیم شهرداری سیرجان برای حضور در اردوی تیم ملی نیز موضوع دیگری بود که سبب نقدها فراوان به تصمیمات مریم آزمون و دنیا نجاتی بود که تا حدودی فکر ملی پوشان را درگیر حواشی نموده بود.

انصراف بنگلادش و مالدیو کار را سخت کرد!

شاگردان مریم آزمون که در ماه های اخیر روزهای پرچالشی را برای آماده سازی و حضور در مرحله اول مقدماتی المپیک پاریس پشت سر گذاشته اند، تنها یک اردوی 17 روزه در کمپ تیم های ملی برگزار نموده و بدون انجام حتی یک ملاقات تدارکاتی راهی میانمار شدند. این درحالی بود که تیم ملی زنان ایران در دور نخست این رقابت ها در گروه B با تیم های بنگلادش، مالدیو و میانمار هم گروه بود و آزمون و شاگردانش امیدوار بودند که با کسب دو پیروزی آسان برابر بنگلادش و مالدیو، برای انجام ملاقات سوم و سرنوشت ساز مقابل میانمار از آمادگی خوبی برخوردار باشند. اما درست دو روز پیش از اعزام کاروان دختران ایران به میانمار، فیفا از انصراف 5 تیم از این رقابت ها اطلاع داد که از قضا نام دو حریف ایران (بنگلادش و مالدیو) در این فهرست به چشم می خورد. با این اوصاف، حالا کار برای شاگردان آزمون بیش از پیش سخت شد. دو بازی رفت و برگشت در تاریخ 16 و 19 فروردین برابر تیم میزبان، آغاز دشواری در مسیر صعود به المپیک پاریس خواهد بود.

اولین تمرین ملی پوشان در یانگون برگزار گردید!

ساعت 3 بامداد روز یکشنبه، 13 فروردین، اعضای تیم ملی زنان، تهران را به مقصد یانگون، مرکز میانمار که میزبان برگزاری مسابقات است ترک کردند و بعد از ظهر همین روز به هتل نواتل که محل اقامت تیم ملی ایران در میانمار است رسیدند. این درحالی بود که فهرست نهایی تیم ملی برای اعزام به میانمار شامل 22 بازیکن می شد و می توان گفت که آزمون هم به سبک کارلوس کی روش که با 22 بازیکن راهی جام دنیای قطر شده بود، با یک بازیکن کمتر به استقبال این مسابقات رفت! ظهر روز دوشنبه نیز نخستین تمرین ملی پوشان در استادیوم دوآن شهر یانگون برگزار گردید تا در فاصله دو روز به اولین مصاف تیم ملی زنان ایران و میانمار، مریم آزمون آخرین نکات تمرینی را به شاگردانش گوشزد کند.

تمام ایران حامی تیم ملی زنان!

با تمام مشکلاتی که همیشه گریبان گیر تیم های ورزشی ایران به ویژه فوتبال زنان بوده است، تاریخ نشان داده است که دختران ایرانی همیشه شگفتی ساز بوده اند. آن ها که حدود دو سال قبل برای اولین بار پیروز به صعود به مسابقات جام ملت های آسیا شده اند. حالا در پی خلق یک شگفتی دیگر و صعود به جمع 12 تیم برتر قاره کهن هستند تا با شکست میانمار، امیدها را تا زمان آغاز دور بعدی مسابقات که آبان ماه سال 1402 خواهد بود، برای ما زنده نگه دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1927

به "تمام ایران حامی تیم شیرزنان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام ایران حامی تیم شیرزنان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید