خواص عسل گون؛ 29 خاصیت شگفت انگیز

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران - استفاده زنبورها تنها از یک گیاه برای ساخت و تهیه عسل باعث می شود تا عسل به دست آمده، علاوه بر خواص عسل معمولی، خواص دارویی و درمانی هم به همراه داشته باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که تهیه و تولید عسل، فقط از یک نوع گیاه خاص، وابسته به شرایط پوشش گیاهی غالب آن منطقه است. یکی از گیاهانی که زنبورها از آن برای تهیه و تولید عسل استفاده می کنند، گیاه گون است. در این مطلب شما را با خواص عسل گون آشنا خواهیم کرد.

خواص عسل گون؛ 29 خاصیت شگفت انگیز

خواص عسل گون

1- درمان دردهای مفصلی

عسل گون در درمان و کاهش دردهای مفصلی و استخوانی بسیار پیروز عمل می کند. عسل گون به علت دارا بودن اسید فرمیک، داروی بسیار مناسبی برای درمان بیماری های مفصلی و استخوانی است که به صورت خوردنی و مالیدنی روی موضع درد، تأثیرات بی نظیری را به همراه خواهد داشت. خواص عسل گون باعث بهبود و درمان درد ساق پا، کمر درد و دردهای دیگر می شود. عسل گون تأثیرات بی نظیری در درمان بیماری آرتروز دارد.

2- درمان بیماری های عصبی

عسل گون باعث بهبود مغز و اعصاب و بیماری های عصبی می شود چرا که ضد استرس و آرام کننده اعصاب است.

3- تسکین مسائل چشم

عسل گون برای دردها و زخم های چشم بسیار مفید است. همچنین به درمان ورم ملتحمه چشم کمک می کند.

4- بهبود مسائل معده

عسل گون عاملی برای جلوگیری و درمان نفخ معده است. همچنین عسل گون نقش پررنگی در درمان بیماری زخم معده دارد. در صورتی که به بیماری ورم معده مبتلا هستید، این عسل می تواند شما را درمان کند. به طور کلی می توان گفت که عسل گون ماده ای بسیار مؤثر برای تقویت و بهبود کارایی معده و درمان دردها و مسائلی نظیر ترش کردن معده مفید است.

در خاتمه شب و صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری عسل گون مصرف کنید و صبح به مدت یک ساعت از خوردن و نوشیدن ماده ای دیگر خودداری کنید. این روش برای درمان مسائل معده از طریق عسل گون بسیار مؤثر است.

5- درمان مسائل تنفسی و برونشیت

عسل گون برای درمان بیماری تنگی نفس و آسم بسیار مفید است. عسل گون در رفع سیاه سرفه و التهاب دستگاه تنفس فوقانی استفاده می شود و برای درمان این بیماری ها بسیار مؤثر است. این عسل خاصیت ضد التهابی دارد، ضد سرفه و خلط آور است و در درمان برونشیت بسیار مؤثر است.

6- جلوگیری از مسمومیت غذایی

عسل گون از مسمومیت غذایی جلوگیری می کند و در صورت ابتلا به مسمومیت غذایی به درمان آن کمک می کند.

7- بهبود عفونت سینه و حلق

این عسل برای عفونت سینه و حلق و حنجره نقش انکار ناپذیری دارد. در عسل گون اسیدهای گوناگونی یافت می شود که یکی از این اسیدها، اسید فرمیک است. اسید فرمیک و دیگر خواص عسل گون به بر طرف کردن عفونت های گلو و گرفتگی صدا کمک می کند.

8- تقویت روده

این عسل باعث تقویت روده می شود و از بروز عوامل بیماری در روده ها به مقدار زیادی جلوگیری می کند. از طرفی، عسل گون دردهای روده ای را بهبود می بخشد.

9- درمان کم خونی

یکی دیگر از خواص عسل گون بهبود کم خونی است. مصرف این عسل برای بیماران مبتلا به کم خونی به شدت توصیه می شود، چراکه بسیار خون ساز است.

10- کمک به حفظ سلامت قلب

عسل گون برای سلامت قلب بسیار مفید است و از بروز مسائل قلبی عروقی جلوگیری می کند.

11- جلوگیری از عفونت های ادراری

عسل گون با استفاده از خواص ضد التهابی که دارد، از عفونت های مجاری ادراری جلوگیری می کند.

12- مناسب بیماران دیابتی

مقدار ساکاروز عسل گون طبیعی معمولاً یک و زیر یک درصد است. با این مقدار ساکاروز، این عسل جزو عسل های کمیاب و پرکاربرد برای افراد مبتلا به دیابت به تعداد میرود.

14- کاهش عوارض صرع

عسل گون ضد تشنج و کاهش دهنده عوارض بیماری صرع است.

15- تقویت سیستم ایمنی بدن

عسل گون فعالیت سلول های ایمنی بدن را افزایش داده و باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود و از این طریق از ابتلا به سایر بیماری های وابسته جلوگیری می کند.

16- نشاط آور است

مصرف عسل گون بسیار انرژی زا و نشاط بخش است و از ابتلا به خستگی های مفرط جلوگیری می کند.

17- بهبود عوارض سرطان

عسل گون خواص ضد سرطانی دارد و باعث کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی می شود. این عسل حتی قادر است رشد تومور در بیماران سرطانی را مهار کند.

18- سرشار از مواد معدنی

این نوع از عسل سرشار از مواد معدنی ضروری برای بدن است.

19- تسکین درد شکمی

عسل گون برای درمان دردهای ناحیه شکم بسیار مؤثر است.

20- آفت دهان

خواص ضد التهابی عسل گون به درمان آفت دهان کمک می کند و همچنین بوی بد دهان را از بین می برد.

21- درمان سرماخوردگی

این عسل در بهبود عوارض ناشی از سرماخوردگی نقش پررنگی دارد. و همانطور که اشاره شد خواص بی نظیری برای درمان و التیام گلودرد دارد.

22- درمان اندام های داخلی بدن

عسل گون نقش بسیار زیادی در درمان بیماری های کلیوی مانند نفریت (التهاب کلیه) و کاهش عوارض ناشی از آن دارد. همچنین عسل گون بر کلیه و مثانه و سیاتیک اثرات مثبت می گذارد. همچنین این عسل برای طحال مفید است.

23- درمان فیبرومیالژی

این عسل فوق العاده به درمان فیبرومیالژی هم کمک می کند.

24- ضد پیری

عسل گون سرشار از آنتی اکسیدان است که این آنتی اکسیدان ها موجب مهار رادیکال های آزاد در بدن می شود. در بدن رادیکال های آزاد موجب آسیب رسانی به سلول ها می شوند و ارتباط تنگاتنگی با پیر شدن و مسائلی که در دوران پیری گریبان گیر انسان می شود، دارد. بنابراین می توان گفت که عسل گون از پیری و علائم آن به مقدار قابل توجهی جلوگیری می کند.

25- درمان سینوزیت

عسل گون خاصیت ضد باکتریایی دارد و در درمان عفونت های مجاری تنفسی به خصوص سینوزیت بسیار مؤثر است.

26- خواب آور است

عسل گون بسیار خواب آور است و برای افرادی که دچار اختلالات خواب هستند بسیار مؤثر است.

27- تقویت حافظه

یکی دیگر از خواص عسل گون تقویت حافظه است و به این ترتیب از بروز آلزایمر زودرس جلوگیری می کند.

28- جلوگیری از پوکی استخوان

عسل گون باعث درمان پوکی استخوان در افراد مبتلا به این بیماری می شود.

29- تقویت مغز استخوان

این عسل باعث تقویت مغز استخوان می شود.

عوارض عسل گون

عسل گون به هیچ نام، هیچ کدام از عوارض گیاه گون را ندارد چرا که زنبور عسل فقط شهد آن را برداشت می کند و طی تحولاتی که در بدن زنبور به وجود می آید، عوارض مصرف گیاه خالص را نخواهد داشت. تنها از این عسل برای مصرف بچه ها زیر یک سال خودداری کرده و اگر بیماری خاصی دارید قبل از مصرف حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

طریقه مصرف عسل گون

با ترکیب کردن دو تا سه قاشق عسل گون با آب ولرم و سپس افزودن آب یک لیمو ترش تازه به آن، یک معجون فوق العاده تهیه کنید. این معجون از بهترین نوشیدنی های طبیعی بوده و علاوه بر ضد سرطان بودن خاصیت ضد عفونی کننده دارد و از تمام خواص عسل مصرف شده به علاوه مقدار بالای ویتامین ث موجود در آبلیموی طبیعی برخوردار است.

بیشتر بدانید: خواص ارده و عسل برای سلامتی

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1420

به "خواص عسل گون؛ 29 خاصیت شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص عسل گون؛ 29 خاصیت شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید