خبرنگاران ژاپن 6 میلیون مرغ مبتلا به آنفلوانزای پرندگان را معدوم کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران- خبرنگاران- مقامات ژاپن روز دوشنبه اعلام کردند، تعداد 6 میلیون مرغ را به علت احتمال ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در این کشور طی فصل جاری معدوم نموده اند.

خبرنگاران ژاپن 6 میلیون مرغ مبتلا به آنفلوانزای پرندگان را معدوم کرد

به گزارش خبرنگاران از شبکه خبری ان. اچ. کی، از دهه اول آبان امسال نوع بسیار بیماری زایی از ویروس آنفلوانزای پرندگان در 36 مرغداری در 15 استان غرب ژاپن شامل استان های کاگاوا و میازاکی تا مرکز و شرق ژاپن شامل استان های گیفو و چیبا گسترش یافته است.

رکورد قبلی مرغ های معدوم شده مربوط به آنفلوانزای فصلی پرندگان در سال های 2005 و 2006 می گردد که آن موقع پنج میلیون و 780 هزار مرغ در استان های ایباراکی و سایتاما به علت ابتلا به نوع ضعیف تری از این آنفلوانزای پرندگان معدوم شدند.

ساکودا یوشیهیرو استاد دانشگاه هوکایدو، می گوید که معمولا شیوع بیماری در مرغداری ها در ماه های ژانویه و فوریه /دی. بهمن/ به اوج خود می رسد.

او از مرغداران خواست تا اصول اولیه کنترل بهداشت در مرغداری ها را بازبینی نمایند و اقدامات پیشگیرانه را به طور کامل انجام دهند.

اواسط آذر ماه امسال نیز همزمان با شیوع ویروس آنفلوانزای مرغی از نوع H5 در بعضی مناطق ژاپن، مسئولان استان هیروشیما در غرب این کشور حدود 134 هزار قطعه مرغ را معدوم کردند.

بیماری آنفلوآنزای پرندگان بوسیله ویروس آنفلوآنزای A تیپ H5 N1 و H7 و مورد جدید H5N6، در جمعیت حیوانات بخصوص ماکیان ایجاد می گردد و می تواند به انسان منتقل گردد.

این ویروس می تواند انسان را آلوده نموده و موجب بیماری شدید با میزان مرگ بالا گردد و حتی این توانایی را دارد که خود را با انسان تطبیق داده و به عنوان یک عامل بالقوه بیماری زا برای انسان مطرح گردد یا با سایر ویروس های آنفلوانزای انسانی ترکیب شده و موجب پدیدار شدن یک عامل بیماری زای جدید گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1141

به "خبرنگاران ژاپن 6 میلیون مرغ مبتلا به آنفلوانزای پرندگان را معدوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ژاپن 6 میلیون مرغ مبتلا به آنفلوانزای پرندگان را معدوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید