خبرنگاران ریتم و شادی در شب چهارم نوروزخانه

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تهران- خبرنگاران- همزمان با چهارمین شب از کنسرت های آنلاین ویژه برنامه (نوروزخانه)، اجرای وحید اسداللهی و گروهش در برج میلاد برای علاقه مندان موسیقی آذری که در خانه ماندن را برای حفظ سلامتی خود انتخاب کردند با اجرایی سراسر ریتم، ملودی و انرژی در مقال جایگاه های خالی برگزار گردید.

خبرنگاران ریتم و شادی در شب چهارم نوروزخانه

جهت دریافت خدمات اجرای معنی روف گاردن در ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

در راستای تمهیدات اندیشیده شده توسط مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری برای تشویق و ترغیب مردم به در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، مجموعه کنسرت های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران با 15 اجرا در حال برگزاری و شب گذشته (دوشنبه 11 فروردین) نوروزخانه میزبان هنرمند بین المللی وحید اسداللهی و گروهش بود.

ما آمدیم تا شما در خانه بمانید

اسدلهی در ابتدای برنامه خود خطاب به مخاطبان، گفت: در این روزهای سخت و شب های تنهایی و درخانه ماندن آمده ایم تا برای شما عزیزان لحظاتی شاد را به ارمغان بیاوریم.

وی سپس به زبان آذری ضمن تبریک سال نو به هموطنان، گفت: امشب با موسیقی آذری مهمان خانه های شما خواهیم بود.

وی در قسمتی از برنامه خود خطاب به مخاطبانش گفت: از همه شما عزیزان تقاضا دارم این روزها را در خانه بمانید تا به امید خدا این چند صباح را به امید خدا به سلامتی پشت سر بگذاریم. .ی سپس به زبان آذری خطاب به آذری زبانان ایران گفت: من از شما خواهش میکنم ر خانه بمانید، به بچه های خود تذکر بدهید در خانه بمانند. می دانم این شبها و روزها لحظاتی سنگین برای همه ماست. اما لطفا در خانه بمانید تا این روزها هم تمام شوند.

بهترین های موسیقی آذری و جایگاه های خالی

وحید اسداللهی و گروهش در اجرای شب گذشته خود قطعاتی از بهترین ثار موسیقی آذربایجان نظیر سن گلمز اولدون (تو نیامدی)، آی منیم آرزو قیزیم (ای دخترم آرزو)، قادانی من آلیم گل گل (درد و بلایت به جانم بیا بیا)، قطعه بی کلام ساری گلین (عروس بور یا عروس بلوند)، کوچه لره سو سپمیشم (کوچه ها را آب پاشی نموده ام)، داشلی قالا (قلعه سنگی)، گاش گاباخ (اخم)، باهار سن سیز (بهار بدون تو) و ترانه فارسی عشوه مکن را در مقابل جایگاههای خالی و برای مخاطبینی که به وسیله فضای مجازی کنسرت را تماشا می کردند اجرا کرد..

وی در پایان اجرای خود، گفت: بسیار دوست داشتیم که در این اجرا این سالن مملو از جمعیت باشد. اما برای ما همین کافیست که شما در خانه بمانید و مراقب سلامتی خود باشید ولی قطعات این اجرا را به گونه ای انتخاب کردیم که با استفاده از انرژی موجود در این آثار در خانه هم بتوانید کمی ورزش کنید.

او که در اجرای شب گذشته علاوه بر سرپرستی گروه، نوازندگی ناقارا و دایره را برعهده داشت،نوازندگانی نظیر فرامرز جوادی (نوازنده قپوز و گیتار)، رضا فرساد(نوازنده کیبورد)، مراد اسدالهی (نوازنده گارمون)، رضا اسدالهی و تارا موسوی (نوازنده پرکاشن)، ماندانا غفاری(نوازنده پیانو) و شهاب میرزایی (خواننده) همراهی کردند. و این در حالی بود که بخاطر شرایط ایجاد شده در محدودیت تردد بین شهرها چند نوازنده این گروه امکان سفر از تبریز را نیافتند.

نگاهی به نوروزخانه

اجرای کنسرت های آنلاین با جایگاه های خالی به منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مردم در ایام قرنطینه و تشویق آن ها به ماندن در خانه و قطع زنجیره ابتلا به بیماری کووید 19، به همت شهرداری تهران شروع و با 15 اجرا به صورت آنلاین دنبال می گردد. مجموعه کنسرت های نوروزخانه، با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران از (آدینه 8 فروردین)، با اجرای امید حاجیلی در مقابل جایگاه های خالی اما با حضور شهفرایندان در فضای مجازی و به صورت زنده در برج میلاد شروع شده و با احتساب کنسرت شب گذشته وحید اسداللهی، هنرمندانی نظیر مهدی جهانی و روزبه بمانی در شب های نوروزخانه و مجموعا در چهار اجرا به روی صحنه رفته اند.

در همین رابطه علی سعد مدیر روابط عمومی ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی پیشتر گفته بود که با شیوع بیماری کرونا در کشور، ساترا به عنوان متولی و رگولاتور رسانه های صوت و تصویر، پیگیری ایده ای را که از قبل وجود داشت تسریع کرد و اقدام جدیدی در حوزه پخش صوت و تصویر در کشور شکل گرفت که آن هم امکان پخش زنده برای رسانه های صوت و تصویری در بستر فضای مجازی در ایام شیوع کرونا بود که پیش از این ممنوع و غیر قانونی بود.

وی با بیان این که بر اساس تفسیر قانون اساسی، این کار در انحصار صدا و سیماست و دستگاه های نظارتی و قضایی روی این مورد حساس هستند و وارد عمل می شوند، اعلام نمود: با هماهنگی های ساترا و برگزاری جلسات متعدد، در نهایت اواخر اسفند دستورالعمل پخش اجتماعات مجازی برای پخش زنده کنسرت ها، تئاترها، برنامه های آموزشی و برنامه های مذهبی روی پلتفرم های داخلی صادر شد و به محض انتشار دستور العمل، رسانه هایی که از نظر فنی این قابلیت را داشتند، درخواست خود را به ساترا فرستادند و پس از آن صلاحیت سنجی شروع شد.

وی اضافه نمود: برای سنجش صلاحیت رسانه ها سه مسأله کلی اهمیت داشت که سعد در این خصوص گفت: پاس کردن قابلیت های فنی مورد نظر، معتبر و دارای مجوز بودن رسانه و محتوایی که قرار است از مجرای آن منتشر گردد جزو موارد مهم بود. با آنالیز این موارد در مدت یک هفته کار تمام وقت، برای 18 رسانه مجوز پخش زنده صادر شد و با یک هماهنگی مناسب در سطوح مختلف حاکمیت، تمام دستگاه ها مانند وزارت ارشاد، شهرداری تهران که قصد داشتند براساس وظیفه خود محدودیت هایی را که برای مردم به وجود آمده با چنین امکانی جبران نمایند، دست به دست هم دادند و کنسرت مجازی برج میلاد انجام شد.

پخش کنسرت زنده بدون نمایش ساز بی معنی است

وی اضافه نمود: هر عقل سلیمی می پذیرد که نمایش و پخش کنسرت زنده، بدون نمایش آلات موسیقی امکان ندارد. به علاوه. در دستور العمل ساترا چنین بندی وجود ندارد و رویکرد ساترا تمایز میان اقتضائات رسانه ملی به عنوان یک رسانه عمومی با رسانه های صوتی و تصویری اینترنتی به عنوان رسانه های خصوصی است.

شروعی با پنج میلیون بازدید نماینده

غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، روز یکشنبه در پست توئیتری خود نوشت: با یک ابتکار 5 میلیون تماشاگر آنلاین که برای مبارزه با کرونا به کمپین در خانه بمانیم پیوسته اند؛ اولین کنسرت زنده از اجراهای مطرح ترین خوانندگان ایرانی در برج میلاد را دیدند.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته: برنامه های کنسرت هایی که از پلتفرم های داخلی مانند فیلمنت، لحظه، سیمای همراه، تماشاخونه، فیلما، مهر، هاشو، پویا رسانه، شبکه مد، نواز، نوا، لایواستیج، نماوا، پویا رسانه، ام پی فور، تی وی پلاس، گپ فیلم، گیلان مدیا از آدینه 8 فروردین شروع شده و هر شب پخش می شوند، به توضیح زیر خواهد بود: رضا یزدانی (12 فروردین)، گروه رستاک (13 فروردین)، حمید عسگری (14 فروردین)، گروه گیل و آمارد(15 فروردین)، مهدی یغمایی (16 فروردین)، گروه ژوانا (17 فروردین)، حمید حامی (18 فروردین)، لیان بوشهر (19 فروردین)، سینا سرلک (20 فروردین)، اشوان (21 فروردین)

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن در ایران

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تا به امروز 41495 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، 2757 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 13911 نفر نیز بهبود یافته اند.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین شرایط ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این بیماری بیان نمود: از ظهر دیروز تا امروز 11 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3186 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 41495 مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشحالیم که تا به امروز 13911 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این فرایند ادامه دارد.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 117 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به 2757 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 489

به "خبرنگاران ریتم و شادی در شب چهارم نوروزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ریتم و شادی در شب چهارم نوروزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید