حمله طالبان به خودروهای نظامیان آمریکایی یک کشته برجا گذاشت

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی حمله طالبان که شامگاه یکشنبه به خودروی نیروهای آمریکایی مستقر در شمال شرق افغانستان صورت گرفت، دست کم یکی از نظامیان آمریکایی کشته شد.

حمله طالبان به خودروهای نظامیان آمریکایی یک کشته برجا گذاشت

این حادثه چند زخمی نیز در میان سربازان آمریکایی و افغان برجای گذاشت.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان ضمن انتشار پیغامی در پیغام رسان واتس اپ و پذیرش مسئولیت این حمله، محل وقوع آن را منطقه چهار دره در ولایت قندوز خاطرنشان کرد.

بیش از ده ها شهروند خارجی در سال 2019 میلادی در جریان حملات گروه های شبه نظامی افغانستان کشته شده اند و در پی حمله شامگاه یکشنبه، شمار کشته شدگان آمریکایی این سال نیز به 20 نفر رسید.

حمله یکشنبه شب در حالی صورت گرفته است که نمایندگان آمریکا دور جدیدی از مذاکرات را با طالبان به میزبانی قطر از سر گرفته اند. محور اصلی این مذاکرات، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در قبال دریافت تضمین های امنیتی از سوی طالبان است.

این مذاکرات یک بار پیش از این در حالی که فاصله زیادی تا رسیدن به توافق نهایی نداشت، به دلیل کشته شدن یک سرباز آمریکایی در خاک افغانستان متوقف شد.

ماه گذشته نیز دو نفر از نیروهای آمریکایی در پی سقوط بالگرد آنها در ولایت لوگر در شرق افغانستان کشته شدند. اگرچه طالبان مسئولیت سقوط این بالگرد را برعهده گرفت اما نیروهای آمریکایی ادعای آنها را در این باره رد کردند.

بیش از 2400 آمریکایی تا کنون در جریان جنگ 18 ساله افغانستان کشته شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 350

به "حمله طالبان به خودروهای نظامیان آمریکایی یک کشته برجا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله طالبان به خودروهای نظامیان آمریکایی یک کشته برجا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید