حمله خرابکارانه به خطوط انتقال برق در بغداد و صلاح الدین

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، وزارت برق عراق امروز، چهارشنبه از حمله خرابکارانه به خطوط انتقال برق در بغداد و صلاح الدین اطلاع داد. بعلاوه منابع عراقی اعلام کردند که هدف قرار گرفتن دو دکل برق موجب قطعی خط انتقال برق کرکوک-نینوا شد.

حمله خرابکارانه به خطوط انتقال برق در بغداد و صلاح الدین

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، وزارت برق عراق در بیانیه ای خاطرنشان کرد، خط انتقال برق فشار قوی صلاح الدین - غرب بغداد 400 KV هدف انفجار چندین بمب نهاده شد که منجر به تخریب دکل شماره 116 در منطقه النباعی در غرب بغداد شد.

وزارت برق عراق اضافه کرد: این انفجار تاثیر منفی بر برق رسانی بر بخشی از استان صلاح الدین و شهرستان طارمیه در شمال بغداد خواهد داشت.

این وزارتخانه ادامه داد، دو خط انتقال برق نصر - قدس 132 KV هدف عملیات تروریستی همزمان با انفجار های تروریستی خرابکارانه چندین بمب در منطقه طارمیه در شمال بغداد نهاده شد که منجر به کنده شدن سیم های برق خطوط شمال بغداد 400 KV شده است که منطقه ها الاعظمیه، الراشدیه، الحسینیه را پوشش می دهند و این حمله بعلاوه بر تجهیز انرژی برق برای پروژه آب الکرخ تاثیر می گذارد.

وزارتخانه اشاره نمود، نیرو های فنی مهندسی به همراه نیرو های امنیتی فرماندهی عملیات بغداد به محل حادثه رفتند و کوشش های مهندسی برای شناسایی حرارت فوری خطوط انتقال در جریان هستند.

وزارت برق اضافه کرد: با مرکز کنترل ملی با هدف اطفای حریق خطوط اضطراری و به منظور صیانت از دو دکل و بازسازی آن ها هماهنگ خواهیم شد تا برای خدمت رسانی در اسرع وقت به شهروندان آماده شوند.

بعلاوه موازین نیوز به نقل از یک منبع در اداره برق کرکوک خاطرنشان کرد، به علت بمب هایی که در زیر دو دکل برق کار گذاشته شده بود، خط کرکوک-قیاره قطع شد. قطع شدن این خط بر منطقه های از کرکوک و شهرستان قیاره در جنوب نینوا تأثیر می گذارد.

به گفته این منبع درحال حاضر تیم مهندسی مشغول خنثی کردن بمب های مذکور هستند.

اخیرا دکل های برق در استان های دیالی، کرکوک، صلاح الدین و اطراف نینوا در معرض انفجار ها و حملات مستمر داعش نهاده شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1451

به "حمله خرابکارانه به خطوط انتقال برق در بغداد و صلاح الدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله خرابکارانه به خطوط انتقال برق در بغداد و صلاح الدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید