جای سند اهداف دوره های تحصیلی در آموزش و پرورش خالی بود

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رئیس جمهوری گفت: با تصویب سند اهداف دوره های تحصیلی متون آموزشی متناسب با این سند تدوین می گردد.

جای سند اهداف دوره های تحصیلی در آموزش و پرورش خالی بود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دکترای مدیریت در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از ارائه گزارش وزیرآموزش وپرورش در مورد فرایند اجرای سند اهداف دوره های تحصیلی آموزشی و پرورشی و تحول بنیادین در آموزش وپرورش اظهار کرد: جای این سند در نظام آموزش وپرورش کشور خالی بود و بی تردید با تصویب آن، این خلأ جبران خواهد شد.

وی اضافه نمود: مهم ترین گام وزارت آموزش وپرورش بعد از تصویب این سند، طراحی متون آموزشی متناسب با آن و آموزش معلمان براساس اهداف تحصیلی معین شده در این سند و سپس معین شیوه تدریس است تا به این ترتیب اهداف مندرج در آن محقق گردد.

روحانی اعلام کرد: باید درنظر داشته باشیم که اهداف تحصیلی مندرج دراین سند با به کارگیری شیوه های نوین تدریسی و آموزشی موجب شکوفا شدن استعدادهای دانش آموزان کشور گردد و از این نظر به کارگیری معلمان متخصص در رشته های گوناگون برای تدریس دروس تخصصی و مشارکت دادن دانش آموزان درفرایند یادگیری علوم بسیاری لازم است.

رئیس جمهوری گفت: براساس شیوه های نوین آموزشی، باید زمینه های انتخاب رشته براساس علاقه و استعداد دانش آموزان به وجود بیاید تا دانش آموزان بتوانند با بینش و آگاهی رشته دانشگاهی موردعلاقه خود را انتخاب نمایند.

وی سند اهداف دوره های تحصیلی آموزشی و پرورشی را گامی ارزشمند و مهم در راستا نیل به سند بالادستی نظام تحول آموزشی دانست و گفت: به طور قطع با اجرای این سند به اهداف بزرگ نظام در تربیت و آموزش فرزندان و دانش آموزان این سرزمین نزدیک تر خواهیم شد.

روحانی توضیح داد: در شیوه نوین آموزشی باید در نظر داشت که دانش آموزان هم باید علم را بیاموزند و هم شیوه تحقیق را فرابگیرند و در کنار آن آموزش های مهارتی را نیز بیاموزند.

رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد که آموزش وپرورش در کنار برداشتن این گام مهم، گام های بعدی را هم به سرعت برای عملیاتی شدن اهداف آن بردارد.

بیشتر بخوانید: مدارس سمپاد از نظام آموزشی کشور حذف خواهند شد؟

محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با ارائه گزارشی درباره مراحل اجرای سند تحول بنیادین در سطوح مختلف آموزش وپرورش کشور براهمیت این سند تأکیدکرد و اظهارکرد: مصمم هستیم با اجرای تمام اهداف این سند، نظام آموزشی و پرورشی کشور را از حافظه محوری به سمت افزایش توانمندی های علمی و مهارت آموزی سوق دهیم.

وی در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی در مورد فعالیت مرکز استعداد های درخشان از انتخاب 4نفر از شخصیت های علمی کشور به عنوان اعضای هیات امنای این مرکز اطلاع داد.

در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد برنامه زمان بندی برای اجرای همه اهداف این سند معین گردد.

شایان ذکر است؛ اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، زهرا احمدی پور، الهام یاوری، ایمان افتخاری و محمد آذین را به عنوان اعضای هیات امنای سمپاد معین کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 496

به "جای سند اهداف دوره های تحصیلی در آموزش و پرورش خالی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای سند اهداف دوره های تحصیلی در آموزش و پرورش خالی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید