جاذبه های دیدنی و گردشگری نوشهر Nowshahr

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، نوشهر یکی از شهرهای استان مازندران ایران است. شهر نوشهر مرکز شهرستان نوشهر در استان مازندران است. شهر نوشهر پس از چالوس و تنکابن سومین شهر پرجمعیت غرب مازندران محسوب می شود.شهرستان نوشهر یکی از مهم ترین مقاصد استان مازندران است دارای منابع طبیعی و آثار باستانی متعددی است و بخش زیادی از مسافران به این شهرستان می روند. به دلیل فاصله چند دقیقه نوشهر با چالوس و داشتن امکانات رفاهی مناسب، مسافران زیادی راه خود را به سمت این شهر کج می نمایند.همچنین نوشهر دارای روستاهای زیادی است که مسافران علاقه مند به زندگی روستایی و طبیعت گردی این شهر را برای سفر چند روزه خود در طول سال و به خصوص در تابستان انتخاب می نمایند.در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با جاهای دیدنی این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های دیدنی و گردشگری نوشهر Nowshahr

بلیط هواپیما در طاهاگشت

آرامگاه امامزاده سید علی کیا سلطان

بقعه امامزاده سید علی کیا سلطان مربوط به سدهٔ 9 و 10 ه.ق است و در شهرستان نوشهر، روستای هزار خال کجور واقع شده و این اثر در تاریخ 22 اردیبهشت 1356 با شمارهٔ ثبت 1415 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

امامزاده نوح

بنای امامزاده نوح مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان نوشهر، بخش کجور، روستای چلندر واقع شده و این اثر در تاریخ 10 خرداد 1382 با شمارهٔ ثبت 8784 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

موزه کندلوس

موزهٔ کندلوس موزه ای است در استان مازندران روستای کندلوس، از توابع شهرستان نوشهر . تاریخ ساخت این موزه بین سال های 1360 تا 1368 است که به همت دکتر علی اصغر جهانگیری ایجاد شد.اشیای این موزه مربوط به دوران پیش از میلاد مسیح و قبل از اسلام و همچنین دوران اسلامی می گردد. مجموعه اشیای نگهداری شده در مجموعه فرهنگی کندلوس در بخش های مختلف طبقه بندی شده است. این اشیا شامل بافته ها، پوشاک و زینت آلات روستایی، مجسمه ها، نقاشی های سنتی و قهوه خانه ای، ظروف و ابزارآلات فلزی و چوبی و اشیا و ظروف سفالی، چینی آلات، وسایل روستایی از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوره قاجاریه است. اسناد و کتب خطی، نسخ خطی، کلام الله مجید، دیوان اشعار و عقدنامه ها و فرامین نیز بخشی از این گنجینه به شمار می رود.

سی سنگان

پارک جنگلی و ساحل سی سنگان نوشهر در سال 1344 خورشیدی توسط مهندس سعیدی آشتیانی طراحی و ایجاد شد. این پارک که در 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع شده است . همچنین علاوه بر جاذبه های گردشگری و توریستی، سیاست حفظ و حراست از گونه های نادر و حفاظت شدهٔ گیاه شمشاد را به طور جدی دنبال می نماید.

تالاب ارواح

این دریاچه که به تالاب ارواح نیز شهرت دارد در 5 کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر واقع است. دریاچه در میان جنگل انبوه پهن برگ در منطقه ملا کلا قرار گرفته است. طول دریاچه در حدود 700 متر و عرض آن 300 متر است. در درون دریاچه درختان خشک شده ای قرار دارند که منظره جالبی ایجاد نموده اند.

دیو چشمه

این چشمه زیبا و پرجاذبه به دلیل آب بسیار فراوان و گوارا، مورد استفاده اهالی منطقه قرار می گرفته است. برای رسیدن به این چشمه بزرگ پس از طی 24 کیلومتر از ابتدای دو راهی چالوس (دوب آب) به کجور در ضلع جنوبی خیابان چناران روستای آستانکرود بخش کجور(در منطقه گردشگری روستای آستانکرود) این چشمه زیبا و دیدنی رخ می نمایاند.فضای سبز و وجود انواع گونه های درختی و درختچه ای در حاشیه، این چشمه را به مکان رؤیایی مبدل ساخته که در تمام فصل های سال گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. هم اکنون نیز یک استراحتگاه در دست احداث می باشد که مسافرین بتوانند در آنجا اسکان پیدا نمایند.

تنگ دار که احتمالا به خاطر دار و درخت های فراوان اطرافش دارای این اسم است، رودخانه ای با آبی بسیار خنک دارد. عمق رودخانه در قسمت های مختلف متغیر است و باید مراقب قدم هایی که برمی دارید باشید، اما حوضچه های مسیرتان جای مناسبی برای آب تنی و شیرجه زدن است.

سد آویدر سد خاکی آویدر در فاصله حدوداً 30 کیلومتری شرق شهر نوشهر و در نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان در استان مازندران واقع شده است. این سد و دریاچه پشت آن دریاچه در فاصله ای دور از دریا و در دل کوهستان واقع شده است که این امر سبب کاهش رطوبت هوا در این منطقه شده است. سد خاکی آویدر در حقیقت متعلق به اداره آبیاری منطقه است و دریاچه پشت سد نیز جهت تامین آب مورد احتیاج زمینهای زراعتی منطقه ایجاد شده است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 225

به "جاذبه های دیدنی و گردشگری نوشهر Nowshahr" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی و گردشگری نوشهر Nowshahr"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید