تیم مذاکره افغانستان: صلح تنها راه نجات است، طالبان مسئولانه فکر نمایند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رئیس تیم مذاکره دولت افغانستان اعلام نمود که صلح تنها راه نجات این کشور است و طالبان نیز باید مسئولانه درباره این موضوع فکر کند.

تیم مذاکره افغانستان: صلح تنها راه نجات است، طالبان مسئولانه فکر نمایند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد معصوم استانکزی رئیس تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان تاکید نمود که طالبان باید مسئولانه درباره صلح فکر نمایند.

وی در توییترش نوشت که توقع می رفت طالبان در ماه مبارک رمضان و همچنین اعلام خروج نیروهای خارجی از افغانستان راه صلح را با جدید دنبال کند اما خلاف توقع مردم به کشتار متوسل شدند.

رئیس تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان اظهارداشت که در جنگ خیر دینا و آخرت نیست بنابراین طالبان باید مسئولانه درباره صلح فکر نمایند.

استانکزی همچنین تاکید نمود که صلح تنها راه نجات افغانستان از شرایط کنونی است.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که دور دوم مذاکرات قطر بین دولت و طالبان همچنان در بن بست واقع شده است و سرنوشت نشست صلح استانبول نیز همچنان با ابهام روبرو است.

با این حال، در هفته های اخیر درگیری ها و حملات طالبان در افغانستان در ولایت های بغلان، غزنی، قندهار، هلمند و بعضی دیگر از مناطق این کشور افزایش یافته است.

حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان چندی قبل به الشرق الاوسط گفته بود: برگزاری مذاکرات به تنهایی برای غلبه بر دشواری های موجود در راستا دستیابی به صلح کافی نیست و باید حمایت های منطقه ای و بین المللی از فرایند صلح انجام گردد.

اتمر با اشاره به تاکید طالبان بر عدم مسئولیت درباره خشونت ها در افغانستان نیز توضیح داد که بهترین راه برای نشان دادن اینکه طالبان خشونت نمی خواهد پذیرش این گروه با برقراری آتش بس است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1327

به "تیم مذاکره افغانستان: صلح تنها راه نجات است، طالبان مسئولانه فکر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم مذاکره افغانستان: صلح تنها راه نجات است، طالبان مسئولانه فکر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید