توچال پنجشنبه و جمعه تعطیل است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مدیر روابط عمومی مجموعه تفریحی ورزشی توچال گفت: براساس هشدار سازمان هواشناسی، پیست اسکی و تله کابین در روز پنجشنبه و تمامی مجموعه در روز جمعه تعطیل خواهد بود.

توچال پنجشنبه و جمعه تعطیل است

مهدی آقا موسی تهرانی عصر چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا اضافه کرد: تمامی بلیت های پیست اسکی روز پنجشنبه (11 دی) تمدید خواهد شد و مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات توچال این تعطیلی به منظور تامین جان شهروندان صورت گرفت و روز جمعه (12 دی) تمامی مجموعه شامل پارکینگ، جاده سلامتی، تله کابین، پیست اسکی، هتل، رستوران ها و ... تعطیل خواهد بود.

به گزارش ایرنا، این تعطیلی در حالی اعلام شد که روز جمعه، پنجم دی ماه تعدادی از صعود کنندگان در ارتفاعات شمیرانات گرفتار بهمن شدند و دوازده کوهنورد جان خود را از دست دادند؛ اجساد مذکور در ارتفاعات توچال، کلکچال، آهار و دارآباد طی سه روز عملیات جستجو توسط عوامل هلال احمر و امدادی کشف شد.

علاوه بر گرفتاری کوهنوردان در بهمن، 100 نفر دیگر در ایستگاه هفت توچال به دلیل وزش باد شدید و خاموش کردن تله کابین از سوی متصدیان مدتی در ارتفاعات گرفتار شدند؛ البته پس از کاهش شدت باد، تمام آن ها با تله کابین به پایین کوه منتقل شدند و این حادثه مصدومی برجا نگذاشت.

توچال قله ای در شمال تهران (شهرستان شمیرانات) به ارتفاع 3 هزار و 962 متر است که بخشی از دامنه رشته کوه های البرز به حساب می آید.

مجموعه تفریحی ورزشی توچال دارای تله کابین، بام تهران، تله سیژ، پیست اسکی، سورتمه، جهت کوهنوردی، جاده سلامتی، هتل و... به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1117

به "توچال پنجشنبه و جمعه تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توچال پنجشنبه و جمعه تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید