فراوری هفتگی 10 هزار لیتر ژل ضد عفونی کننده در پارک علم و فناوری فارس

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رئیس پارک علم و فناوری استان فارس گفت: 25 شرکت در این پارک برای مقابله با کرونا فعالیت می نمایند که در این رستا، 6 شرکت هر هفته 10 هزار لیتر ژل های ضد عفونی نماینده فراوری می نمایند.

فراوری هفتگی 10 هزار لیتر ژل ضد عفونی کننده در پارک علم و فناوری فارس

فرید مُر، رئیس پارک علم و فناوری استان فارس در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به دستاورد های پارک علم و فناوری برای مقابله با ویروس کرونا گفت، شرکت های فناوری مستقر این پارک در حوزه های مختلف در بحث مقابله با ویروس کرونا مشغول به فعالیت هستند و حتی برخی از ایده های آنان در این زمینه برای اولین بار مطرح شده است.

مُر توضیح داد: در این راستا، 6 شرکت فناور ما در زمینه فراوری ژل های ضد عفونی در این مدت فعالیت کردند که توانستند در هفته 10 هزار لیتر ژل ضد عفونی نماینده فراوری نمایند.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس عنوان کرد: چند شرکت فناور ما در زمینه فراوری تجهیزات پزشکی فعالیت دارند و همچنین این شرکت ها پیروز به فراوری کیت های تشخیص طبیعی بیماری کرونا شدند.

وی گفت: از دیگر اقدامات شرکت های فناور ما در زمینه مقابله با کرونا فراوری ماسک و همچنین دستگاه خط فراوری ماسک بوده است. همچنین محققان ما پیروز به فراوری دستگاه ازون ژنراتور شدند. این دستگاه با فراوری ازون قابلیت ضد عفونی نماینده محیط را دارد.

مُر تاکید نمود: در حال حاضر محققان پارک علم و فناوری در حال تحقیق در مورد بیوسنسورهای برای تشخیص ویروس هستند و همچنین در مورد تونل ضد عفونی نماینده تشخیص تب کار هایی صورت گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری فارس خاطر نشان کرد: شاخه دیگر، شرکت های پارک علم و فناوری در زمینه نرم افزاری بوده است. نرم افزار هایی برای خرید اقلام مصرفی روزانه استفاده می گردد و همچنین دینا بیس های که برای فراوری اقلام بهداشتی و پایش مناطق آلوده استفاده می گردد.

وی اضافه کرد: در پارک علم و فناوری استان فارس 25 شرکت در زمینه مقابله با ویروس کرونا فعالیت دارند و تسهیلاتی را برای آن ها در نظر گرفته شده است. به خاطر شرایط پیش آمده اجاره بهای آنان تخفیف داده شده و حمایت اقتصادی از انها انجام می گردد. همچنین به وسیله صندوق نوآوری و شکوفایی کشور خط اعتباری ایجاد شده و شرکت ها می توانند از این اعتبارات استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 701

به "فراوری هفتگی 10 هزار لیتر ژل ضد عفونی کننده در پارک علم و فناوری فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری هفتگی 10 هزار لیتر ژل ضد عفونی کننده در پارک علم و فناوری فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید