توافق رهبران گروه 7 برای باز کردن باب مذاکرات جدید با ایران

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به توافق رهبران گروه 7 با هدف برطرف تنش ها و باز کردن باب مذاکرات جدید با تهران گفت: رهبران گروه هفت در خصوص آنچه می خواستند به طور مشترک به ایران اعلام نمایند به توافق رسیدند.

توافق رهبران گروه 7 برای باز کردن باب مذاکرات جدید با ایران

به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ال. سی. ای اضافه کرد: رهبران گروه 7 با هدف برطرف تنش ها و باز کردن باب مذاکرات جدید با تهران مشترکا توافق کردند.

مکرون گفت که همه می خواهند از بروز درگیری در خصوص ایران اجتناب نمایند، دونالد ترامپ در این مورد کاملا شفاف بود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امروز در کنفرانس خبری مشترک با ابه شینزو نخست وزیر ژاپن از نزدیکی (تماس) کشورهای فرانسه و ژاپن با ایران حمایت کرد.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا بیانیه مشترک گروه 7 در خصوص تماس مکرون با ایران به نیابت از این گروه را تائید می کنید؟ گفت: نه. بحثی در این مورد ننموده ام.

وی با حمایت از تماس فرانسه و ژاپن با ایران گفت: اگر می خواهند، مذاکره نمایند می توانند گفت و گو نمایند.

در همین حال خبرنگار رویترز در کاخ سفید در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که ترامپ گفته است که مانع مذاکرات کسی با ایران نخواهد شد.

پیش از این رسانه های ژاپنی گزارش داده بودند که شینزو آبه نخست وزیر این کشور در جریان نشست گروه هفت در فرانسه بر عزم توکیو برای ادامه کوشش های دیپلماتیک درباره ایران تاکید نموده است.

چهل و پنجمین اجلاس سران هفت کشور صنعتی دنیا موسوم به گروه 7 روز گذشته (شنبه) در اقامتگاه تفریحی بیاریتز فرانسه شروع بکار کرد.

ریاست اجلاس گروه 7 را که از 24 تا 26 آگوست (دوم و سوم شهریور) برگزار می گردد، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برعهده دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 33

به "توافق رهبران گروه 7 برای باز کردن باب مذاکرات جدید با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق رهبران گروه 7 برای باز کردن باب مذاکرات جدید با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید