تلاش بین المللی برای ممنوعیت شکار پانگولین ها

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، در کنگره جهانی محیط زیست از دولت ها و سازمان های مردم نهاد خواسته شد تجارت پانگولین را که بیشترین پستاندار قاچاق شده در جهان است، منع کنند.

تلاش بین المللی برای ممنوعیت شکار پانگولین ها

به گزارش خبرنگاران، دولت ها و سازمان های مردم نهاد در کنگره جهانی حفاظت از محیط زیست که در هاوایی برگزار گشت از تمامی اعضای اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) خواسته شد تا از انتقال تمام هشت گونه پانگولین از پیوست دو به پیوست یک در کنوانسیون جهانی منع تجارت گونه های گیاهی و جانوری در معرض انقراض حمایت کنند.

این کنوانسیون معاهده ای چندوجهی است که از گونه های در معرض خطر انقراض حفاظت می کند.

پیوست یک به این مفهوم است که گونه ها به هیچ وجه نمی توانند به لحاظ تجاری خرید و فروش شوند در حالی که تجارت گونه های فهرست شده در پیوست دو باید به طوری جدی تحت کنترل قرار گیرند.

اِلی پِپِر جانشین مدیر برنامه تجارت حیات وحش شورای دفاع از منابع طبیعی (NRDC) در این باره گفت: تعداد پانگولین هایی که به دلیل استفاده از گوشت و پوست شان تلف می شوند قابل قبول نیست. این حیوانات نباید برای اقدامات درمانی مورد استفاده قرار گیرند، آنها جاندارانی هستند که اگر محافظت نشوند دیگر وجود نخواهند داشت. ضرورت دارد فعالان محیط زیست در جهان، اقدامات جدی را برای حفاظت از هشت گونه پانگولین موجود افزایش دهند.

به گزارش مونگابی، تقاضاها برای شکار این حیوانات همچنان بالاست و 14 درصد مردم ویتنام از گوشت آن مصرف کرده و پنج درصد دیگر از پوست آن به عنوان دارو استفاده می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 242

به "تلاش بین المللی برای ممنوعیت شکار پانگولین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش بین المللی برای ممنوعیت شکار پانگولین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید