تشکیل اولین دولت در سودان بعد از برکناری عمر البشیر

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه در سودان اظهار داشت که به زودی اسامی وزرای کابینه اعلام و مأموریت آن ها برای اداره کشور شروع خواهد شد.

تشکیل اولین دولت در سودان بعد از برکناری عمر البشیر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اولین دولت سودان بعد از برکناری عمر البشیر، رئیس جمهور سابق و مخلوع این کشور تشکیل شد.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان که پیشتر در سی و یکم مرداد به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی سوگند یاد نموده بود، شامگاه پنجشنبه (14 شهریور) اظهار داشت که پیروز به تشکیل کابینه دولت برای دوره انتقالی شده است.

او گفت که به محض اعلام اسامی وزرای کابینه جدید، فعالیت های خود را شروع خواهند کرد و مرحله جدیدی در تاریخ سودان شروع خواهد شد که به تنوع و اختلاف احترام می گذارد.

نخست وزیر دولت انتقالی سودان توضیح داد که اولویت های دولت متبوع او توقف جنگ، ایجاد صلح پایدار و تحقق عدالت خواهد بود.

بر اساس گزارش الجزیره، سپهبد جمال عمر، وزیر دفاع، محمد عبدالله، وزیر امور خارجه، سپهبد الطریفی ادریس، وزیر کشور در دولت حمدوک معرفی شده اند.

بر اساس توافق ارتش و ائتلاف مخالفان در سودان بر سر تقسیم قدرت در این کشور آفریقایی، دولت انتقالی به مدت سه سال قدرت را در دست خواهد گرفت و بعد از آن انتخابات سرتاسری برای انتخاب رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

ارتش سودان اواخر فروردین ماه بعد از ماه ها اعتراضات مردمی به وضعیت مالی در این کشور که خواستار استعفای عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان، او را برکنار و به اتهام فساد زندانی کرد.

بعد از برکنار عمر البشیر، ارتش و نیروهای مخالف او موسوم به ائتلاف آزادی و تغییر (تحالف الحریة و التغییر) بر سر تقسیم قدرت و تشکیل شورای انتقالی سلسله گفت وگوهایی انجام داند که خروجی آن، توافق بر سر دوره انتقالی و تشکیل دولت انتقالی بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 36

به "تشکیل اولین دولت در سودان بعد از برکناری عمر البشیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل اولین دولت در سودان بعد از برکناری عمر البشیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید