بومی سازی یک قطعه کاربردی در صنعت خودروسازی، فراوری واسط لوله سوخت به وسیله دانش بنیان ها

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، یک شرکت دانش بنیان توانسته محصولی طراحی و فراوری کند که کاربرد آن برای اتصال راستا بخارات بنزین به باک خودرو است.

بومی سازی یک قطعه کاربردی در صنعت خودروسازی، فراوری واسط لوله سوخت به وسیله دانش بنیان ها

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمید بابایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان راهنمایی سرمایه کاسپین با بیان این که واسط لوله سوخت یک قطعه کاربردی در صنعت خودروسازی است، گفت: درگذشته این محصول تماماً وارداتی بود اما با بومی سازی آن، توانستیم احتیاج صنعت خودروسازی را رفع کنیم.

کاهش احتمال خطا

این محصول، راستا لوله های سوخت خودروها را به هم اتصال می دهد و در راستا بخارات بنزین قرار می گیرد؛ یکی دیگر از کاربردهای آن اتصال دادن لوله کنیستر به باک است.

از مزیت های این محصول می توان به کاهش احتمال خطا و سهولت مونتاژ اشاره نمود، جنس این محصول پلیمر است و ازلحاظ ایمنی هم در سطح خوبی قرار گرفته است.

تمامی نمونه های خارجی این محصول در تست ضربه که برای واسط لوله سوخت تعریف شده، شکست خوردند اما نمونه داخلی توانسته این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد.

صرفه جویی ارزی بالا و جلوگیری از واردات

واردات این محصول به دلیل قیمت بالا به صرفه نیست و محصول ایرانی توانسته تماماً احتیاج این حوزه را تأمین کند.

واسط لوله سوخت ایران ساخت، صرفه جویی ارزی بالایی به همراه داشته و در حال حاضر 25 نفر به صورت مستقیم و در حدود 10 نفر هم به صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می نمایند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان راهنمایی سرمایه کاسپین با اشاره به اینکه واسط لوله سوخت پلیمری نسبت به نمونه فلزی هزینه تعویض پایین تری دارد، بیان کرد: در این شرکت علاوه بر واسط لوله سوخت، قطعات کاربردی دیگر مانند زانویی لوله سوخت، سه راهی رگلاتور و موارد دیگر طراحی و فراوری می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1733

به "بومی سازی یک قطعه کاربردی در صنعت خودروسازی، فراوری واسط لوله سوخت به وسیله دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی یک قطعه کاربردی در صنعت خودروسازی، فراوری واسط لوله سوخت به وسیله دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید