بوسه مرگ؛ جدیدترین پیشرفت تویوتا

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تویوتا اعلام نموده که میخواهد نسل بعدی باتری های لیتیوم - یون را از سال 2026 عرضه کند که برد مسافت طولانی تر و شارژ سریع تر را ارائه می نمایند.

بوسه مرگ؛ جدیدترین پیشرفت تویوتا

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، یافته های مربوط به باتری های لیتیوم - یون منجر به افزایش عمر باتری و زمان شارژ کوتاه تر می گردد که نگرانی های رایج بین خریداران احتمالی خودرو های برقی هستند.

خودرو های برقی فعلی با یک بار شارژ تقریبا 531 کیلومتر را طی می نمایند در حالی که باتری به روز شده می توانند این مقدار را به 999 کیلومتر افزایش دهند. هم چنین، باتری های حالت جامد امکان تحمل را افزایش می دهند و با یک بار شارژ می توانند کاری نمایند که خودرو مسافتی حدود 1198 کیلومتر را طی کند.

این باتری ها که برای مواردی مانند استفاده در ساعت های هوشمند ساخته شده اند از نظر ساختار شبیه به باتری های لیتیوم - یون هستند، اما از نظر تاریخی برای پشتیبانی از خودرو های برقی به مقدار کافی دوام نداشته اند. هم چنین، این پیشرفت می تواند فرایند فراوری را ارزان تر ساخته و بیش تر به پردازش اتوماتیک متکی است تا به نیروی انسانی در خط مونتاژ.

تویوتا اعلام نموده که یک خودروی برقی با باتری لیتیوم - یون کارآمدتر با برد هزار کیلومتر فراوری خواهد نمود. در مقایسه با آن نسخه دوربرد تسلا مدل Y مجهز به باتری لیتیوم - یون که پرفروش ترین خودروی برقی دنیا محسوب می گردد می تواند حدود 530 کیلومتر را براساس استاندارد های ایالات متحده بپیماید.

تویوتا اظهار داشت که خودروی برقی با باتری حالت جامد آن دارای برد 1200 کیلومتر و زمان شارژ تنها 10 دقیقه ای خواهد بود. در مقایسه با آن شبکه سوپرشارژر تسلا بزرگترین شبکه در نوع خود 321 کیلومتر شارژ را در 15 دقیقه ارائه می دهد.

تویوتا جزئیاتی درباره هزینه های مورد انتظار یا سرمایه گذاری مورد احتیاج برای این طرح ها ارائه نکرد. مهندسان این شرکت خودروسازی از سال گذشته راه اندازی مجدد استراتژی خودرو های الکتریکی خود را برای رقابت بهتر در نظر گرفته اند.

تویوتا در سال 2022 میلادی تقریبا 10.5 میلیون دستگاه خودرو فروخت و ارزش بازار آن حدود 254 میلیارد دلار است. در مقابل، تسلا یک هشتم تعداد خودرو های خود را فروخت، اما ارزش آن در حدود 791 میلیارد دلار است که نشان دهنده باور سرمایه گذاران به ظرفیت بالقوه رشد تسلا است. تویوتا مدت ها اعلام نموده که میخواهد گزینه هایی از وسایل نقلیه با انرژی نو از جمله هیبریدی بنزینی - برقی را به مصرف نمایندگان ارائه دهد.

مهم تر از همه موارد آن که خودرو های برقی لیست بلندبالایی از مزایای کاربری را ارائه می دهند. در حال حاضر، هزینه انرژی یک خودروی برقی تقریبا 50 درصد بیش تر از یک خودروی بنزینی است. هزینه های شارژ عمومی هر دقیقه محاسبه می گردد بدان معنا که با پیشرفت در عمر باتری داشتن یک خودروی برقی ارزان تر می گردد.

هم چنین، دولت ها تصمیم گرفته اند مشوق های مالی برای خریداران خودرو های برقی در نظر گیرند. از سوی دیگر، خودرو های برقی به طور کلی احتیاج به تعمیر و نگهداری کمتری دارند. هم چنین، این خودرو ها تاثیر منفی بسیار کمتری بر محیط زیست می گذارند. تنها یک خودروی برقی در جاده ها می تواند سالانه 1.6 تن از فراوری آلاینده ها بکاهد در حالی که خودرو های گازسوز به طور میانگین سالانه بیش از 4.5 تن گاز های مضر فراوری می نمایند.

خبرگزاری رویترز در گزارش تازه ای از باتری های جامد برای خودرو های بنزینی به عنوان بوسه مرگ یاد نموده بود که نشان می دهد که این دسته نو از خودرو های برقی تا چه مقدار به کاهش هزینه ها یاری می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1980

به "بوسه مرگ؛ جدیدترین پیشرفت تویوتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوسه مرگ؛ جدیدترین پیشرفت تویوتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید