برگزاری ویژه برنامه روز نجوم در رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز، به مناسبت روز جهانی نجوم ویژه برنامه ها مختلفی را با هدف آشنایی علاقه مندان برگزار کرد.

برگزاری ویژه برنامه روز نجوم در رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز

به گزارش گروه استانهای خبرنگاران، رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز، به مناسبت روز جهانی نجوم ویژه برنامه ها مختلفی را باهدف آشنایی علاقه مندان برگزار کرد.

از آنجاکه 12تا 18اردیبهشت ماه، به عنوان هفته جهانی نجوم معین شده است، در کشور های مختلف ویژه برنامه های متعددی به این مناسبت برگزار می گردد. در این روز منجمان حرفه ای و آماتور تلسکوپ ها، ابزارآلات نجومی و رصدی را به مکان های عمومی می برند تا مردم را با این علم آشنا نمایند.

هماهنگ با گروه های نجومی کشور و انجمن نجوم ایران، ویژه برنامه ای در رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز برگزار گردید و شمار زیادی از دانشگاهیان و عموم مردم علاقه مند که تعداد 400نفر می رسید، با فعالیت های نجومی و کار های منجمان آشنا شدند.

رصد خورشید با فیلتر مخصوص، برنامه اول رصدخانه در این مناسبت بود؛ رصد ماه، آشنایی با شبیه ساز نیروی گرانشی، معرفی منابع و مراجع نجومی، کارگاه آشنایی با صورت های فلکی و ماکت مدل منظومه شمسی و ابعاد ستارگان و خورشید، بازدید از تلسکوپ 20 اینچ رصدخانه و آشنایی با فعالیت های تلسکوپی از دیگر برنامه های مجذوب کننده و تاثیرگذاری بود که در محیط علمی رصدخانه انجام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1775

به "برگزاری ویژه برنامه روز نجوم در رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری ویژه برنامه روز نجوم در رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید