بازیگر فرانسوی رییس بخش دوربین طلایی جشنواره کن شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرگزاری خبرنگاران- ملانی تیری بازیگر فرانسوی به اسم رییس هیات داوران بخش دوربین طلایی جشنواره فیلم کن 2021 انتخاب شد.

بازیگر فرانسوی رییس بخش دوربین طلایی جشنواره کن شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت جشنواره، جشنواره فیلم کن 2021 ملانی تیری را برای ریاست بخش دوربین طلایی این دوره برگزید.

این بازیگر سینمای فرانسه با تاکید بر اهمیت ساخته شدن فیلم اول یک کارگردان به اسم چیزی شنماینده و معجزه وار که می تواند سرنوشت کارگردان را تغییر دهد، گفت: سینما بر فراز همه هنرها جای دارد و همه سعی ما این خواهد بود که فیلمی را انتخاب کنیم که سازنده اش یکی از فیلمسازان عظیم فردا باشد.

در این جهت آدری آبیون از سوی فدراسیون صنعت سینما، لورن دیلاند از انجمن توزیع نمایندگان فیلم، رومن کوگیتور کارگردان و فیلمنامه نویس و پی یر-سیمون گوتمان منتقد فیلم از سوی انجمن منتقدان سینما و اریک کاراواکا بازیگر و کارگردان وی را همراهی می نمایند.

سال جاری 31 فیلم برای دریافت دوربین طلای جشنواره کن با هم رقابت می نمایند.

دوربین طلای کن از سال 1978 اهدا می گردد و به اولین فیلم برتر یک کارگردان تعلق می گیرد تا دریچه های جدیدی را به روی کارگردان های جوان باز کند. جیم جارموش، میرا نیر، نائومی کاواسه، استیو مک کویین و بهمن قبادی از دریافت نمایندگان این جایزه در سال های پیش هستند. این جایزه سال جاری در مراسم اهدای جوایز کن که شنبه 17 جولای (26 تیر) برگزار می گردد به برنده اش اهدا می گردد.

ملانی تیری 20 سال سابقه کار بازیگری دارد و به اسم یکی از برترین بازیگران نسل خودش شناخته می گردد. وی اولین بار با بازی در فیلمی از جوزپه تورناتوره در سال 1998 روی پرده نقره ای دیده شد و بعد با ایفای نقش یک جوان شیزوفرنیک روی صحنه تئاتر رفت.

این بازیگر 39 ساله از آن موقع تا به امروز در فیلم های متعددی بازی نموده که بازی در برابر کریستوف والتس در فیلمی از تری گیلیام و بازی در برابر بنسیو دل تورو در یک روز عالی از جمله آنها بوده اند. وی که یک جایزه سزار هم در کارنامه اش دارد بازیگر یکی از نقش های اصلی فیلم 5 هم خون اسپایک لی در سال 2020 بود.

ویم وندرس، تیم راث، عباس کیارستمی، انیس واردا و سابین آزما از رییس های قبلی جایزه دوربین طلایی کن بودند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1421

به "بازیگر فرانسوی رییس بخش دوربین طلایی جشنواره کن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر فرانسوی رییس بخش دوربین طلایی جشنواره کن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید