التهاب قیمت خانه فروکش کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، گزارش ها ازمعاملات مسکن در تهران حاکی است ، با فروکش کردن التهاب قیمت در بعضی نقاط پایتخت، تعدادی از واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از روزهای ابتدای دی ماه خرید و فروش می شوند.

التهاب قیمت خانه فروکش کرد

جهت دریافت خدمات قیمت بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

آمارها نشان می دهد، در دو ماه آبان و دی سال جاری ، در پی ایجاد جو روانی از سوی بعضی مالکان واحدهای مسکونی که با هدف سفته بازی وارد بازار مسکن شده بودند و همچنین به تحریک تعدادی از دست اندرکاران حوزه املاک، قیمت ملک در بعضی مناطق پُر هوادار تهران، با افزایش 15 تا 25 درصدی روبه رو شده بود؛ اما به گفته کارشناسان اقتصاد مسکن، هم اکنون این افزایش که تا حدودی روی سایر مناطق مورد توجه قشر های متوسط نیز، سایه افکنده ، می تواند به دلائلی باعث ورود انبوهی از سپرده گذاران صندوق پس انداز مسکن یکم به بازار مسکن گردد.

کاهش نرخ سود سپرده های بانکی ، افزایش سرسام آور نرخ بازدهی دربازارهای رقیب و نیز سررسید زمان دریافت تسهیلات 80 میلیون تومانی مسکن از جمله دلائل ورود سپرده گذاران یاد شده به بازار مسکن اعلام شده است .

البته این موضوع را هم نباید از نظر دور داشت که سفته بازان ،با ایجاد فضای روانی گرانتر شدن ملک در آینده ، همچنان در حال به فروش رساندن واحدهای مسکونی با قیمت های گزاف هستند.

در چنین شرایطی، اگرچه احتمال بازگشت به دوره رکود مطلق به سبب استقبال از صندوق پس انداز مسکن یکم و افزایش تعداد ثبت نام کنندگان وجود ندارد، اما همچنان بیم آن می رود که باز هم تعداد معاملات به 15 هزار مورد در ماه کاهش یابد

اگرچه نمی توان این حالت را دوره رکود تورمی دانست ، اما همچنان احتمال پشیمان شدن بخش عمده ای از خریداران واحدهای مصرفی و مصرف کنندگان واقعی، از برنامه ریزی های پیشین خود برای خرید مسکن به سبب ترس از بازگشت دوباره دوره رکود و کاهش ارزش واقعی ملک که با انواع وام های گران قیمت خریداری شده است ، وجود دارد.

اقتصاد آنلاین

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 399

به "التهاب قیمت خانه فروکش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "التهاب قیمت خانه فروکش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید