ویزای آمریکا: اعتراض انجمن قلم به سانسور کتاب در آمریکا

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوک ریوت، گروهی از نویسندگان آمریکایی در نامه ای سرگشاده نسبت به تصمیم مسئولان دولتی مدارس شهر لیندر ایالت تگزاس در ممنوعیت مطالعه کتاب های داستانی نوشته توسط آنها توسط دانش آموزان اعتراض کردند. این نامه در سایت انجمن قلم آمریکا منتشر شد و از دولت آمریکا خواست نسبت به این اقدامات واکنش نشان دهد.

ویزای آمریکا: اعتراض انجمن قلم به سانسور کتاب در آمریکا

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مسئولان آموزش ایالتی در مدارس شهر لیندر یک سری کتاب های داستان را از ورود به مدارس این منطقه ممنوع اعلام نموده اند. ششم ماه مارس به دستور مقامات چندین کتاب داستان به خاطر داشتن محتواهای ضد اخلاقی از لیست کتاب های مدارس حذف شده بود.

یکی از کتاب های ممنوع شده در مدارس تگزاس داستان سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اتوود نویسنده مشهور کانادایی است. مسئولان دولتی در تگزاس می گویند داستان های این چنین تاثیر منفی در روحیه دانش آموزان دارد. نویسندگان آمریکایی اعتقاد دارند این گونه فرایند سانسور کتاب می تواند تاثیر بدتری در جامعه داشته باشد.

نویسندگان در نامه ای که در سایت انجمن قلم آمریکا منتشر شد، اظهار داشتند که ممنوع شدن کتاب های داستان به بهانه داشتن محتواهای ضداخلاقی نمی تواند رویه درستی برای ارزیابی کتاب های داستان باشد. آنها در نامه خود آوردند: ممکن است محتواهای ضداخلاقی بهانه درستی باشد؛ ولی این قانون نویسندگان رنگین پوست را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

اخیرا گزارشی برای آنالیز رعایت حقوق بشر در آمریکا منتشر شده که این گزارش از وجود سانسوری گسترده در کتاب ها، مدارس و همچنین زندان های آمریکا خبر می دهد. در همین رابطه گاردین مطلبی منتشر کرد که قابل توجه است. این گزارش به بیان جزئیاتی از ممنوعیت آثار هنرمندانی از بوتیچلی گرفته تا ون گوگ را در زندان های ایالت تگزاس ارائه می نماید.

این گزارش که با همکاری دو نهاد حقوق بشری از نیویورک و کپنهاگ تهیه شده اعلام می نماید که فهرستی مشتمل بر 11 هزار و 851 عنوان اثر وجود دارد که دسترسی به هر نوع اطلاعاتی درباره آنها برای زندانیان زندان های تگزاس ممنوع است.

در گذشته بارها مسئولان دولتی در مدارس و دانشگاه های آمریکا کتاب های داستانی را از کتابخانه ها حذف نموده اند. ماجراهای هاکلبری فین نوشته مارک تواین یکی از داستان های ممنوعه در مدارس آمریکاست. در این گزارش آمده است آمریکا از حقوق کتابخوانی بچه ها در سیستم آموزش عمومی نیز دفاع نمی نماید و آثاری چون هکلبری فین مارک تواین، سلاخ خانه شماره 5 کورت ونه گات و رنگ بنفش آلیس واکر ازجمله صدها کتابی هستند که در بسیاری از مدرسه ها و کتابخانه های عمومی جزو آثار ممنوعه به شمار می آیند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1290

به "ویزای آمریکا: اعتراض انجمن قلم به سانسور کتاب در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: اعتراض انجمن قلم به سانسور کتاب در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید