ارزان ترین جایگزین های جهانی برای پراید

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، طی هفته های گذشته در سلسله مطالبی به معرفی خودروهایی پرداختیم که در صورت بهبود شرایط مالی و سیاسی، می توانند با ورود به بازار کشورمان تحولی اساسی ایجاد نمایند. این بار به سراغ ارزان ترین هاچ بک های جهان می رویم که بین سه تا 10 هزار دلار قیمت دارند و به دلیل ظاهر جدید و امکانات مناسب قطعاً در بازار ایران به فروش بالایی دست خواهند یافت. ناگفته نماند بیشتر خودروهایی که در این مقاله می بینید، مخصوص بازار هند هستند و به همین جهت امکان دارد قیمت آنها با نمونه هایی که در اروپا یا چین عرضه می شوند، تفاوت محسوسی داشته باشند.

ارزان ترین جایگزین های جهانی برای پراید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

بجاج کیوت

در سال 2010 شرکت خودروسازی بجاج تصمیم گرفت با همکاری گروه رنو-نیسان، خودرویی بسازد که تنها 2,500 دلار قیمت داشته باشد؛ با مصرف سوخت تقریبی 3.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و نصف اندازه یک خودرو هاچ بک معمولی. نتیجه آن محصولی شد که فقط 400 کیلوگرم وزن داشت و نامش را کیوت یا RE60 گذاشتند. پیشرانه 0.2 لیتری به قدرت 13 اسب بخار، جعبه دنده پنج سرعته دستی، باک بنزین 8 لیتری، حداکثر سرعت 70 کیلومتر بر ساعت و 20 لیتر فضای صندوق عقب ازجمله ویژگی ها و مشخصات چهارچرخه کوچک بجاج است. کیوت در دو نسخه بنزینی و CNG عرضه می گردد که قیمتی بین سه تا چهار هزار دلار دارد.

داتسون ردی-گو

داتسون یکی از زیرمجموعه های نیسان است که قدمتش به نزدیکی یک قرن می رسد اما از سال 2013 میلادی به این طرف، تنها به فراوری خودروهای ارزان قیمت آن هم در کشورهای درحال توسعه می پردازد. یکی از محصولات این خودروساز ژاپنی، رِدی-گو نام دارد که بر مبنای پلتفرم CMF-A گروه رنو-نیسان ساخته شده است. این پلتفرم که در رنو کوئید هم استفاده شده، قیمت پایینی دارد و ایمنی مناسبی از خود نشان داده. ردی-گو در نسخه های مختلفی در بازار هند یافت می گردد که قیمتی بین چهار تا شش هزار دلار دارند. همانند کوئید، دو پیشرانه 0.8 و یک لیتری و دو جعبه دنده پنج سرعته دستی یا اتوماتیک AMT در دسترس خریداران است.

ماروتی سوزوکی آلتو 800

این خودرو که همانند دیگر محصولات برند سوزوکی در شرکت ماروتی هند ساخته می گردد، با دو پیشرانه بنزینی و CNG در دسترس است که هر دو 47 اسب بخار قدرت دارند. دو جعبه دنده پنج سرعته دستی و اتوماتیک AMT و قیمت حدودی چهار تا شش هزار دلار ازجمله ویژگی های آن است. اگرچه نسل دوم ماروتی آلتو تنها در هند و الجزایر فراوری می گردد اما نسل هشتم نسخه اصلی آلتو، هم اکنون در ژاپن و شعبه پاکستانی سوزوکی روی خط فراوری واقع شده است. آلتو 800، خودرویی است که به دلیل قیمت پایین و کیفیت بالای خود می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای جانشینی پراید باشد.

ماروتی سوزوکی اس-پرسو

هاچ بکی پنج تا هفت هزار دلاری که با یک پیشرانه یک لیتری بنزینی و دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک AGS عرضه می گردد. این خودرو به صورت سیکل ترکیبی در هر 100 کیلومتر تنها 4.6 لیتر بنزین می سوزاند و از این لحاظ مصرف کمی دارد. حداکثر قدرت اس-پرسو 67 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 90 نیوتن متر و فضای صندوق عقبش حدود 270 لیتر است. در مقایسه با آلتو 800، این خودرو ظاهر اسپورت تری دارد و قشر جوان را بیشتر به خود جذب می نماید. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 3565، 1520 و 1549 میلی متر است که حدود 108 و 85 میلی متر طول و عرض کمتر و 94 میلی متر ارتفاع بیشتری نسبت به پراید 111 دارد.

تاتا تیاگو

محصولی تماماً هندی که بر مبنای پلتفرم تاتا X1 ساخته شده و جایگزینی برای مدل بولت محسوب می گردد. این خودرو با داشتن قیمتی بین شش تا 10 هزار دلار، در دو نسخه 1.1 لیتری دیزلی و 1.2 لیتری بنزینی و با دو نوع جعبه دنده پنج سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک قابل سفارش است. البته نسخه ای قدرتمندتر از این خودرو با نام تیاگو JTP هم وجود دارد که از همان پیشرانه بنزینی اما مجهز به توربو بهره می برد. به گفته تاتا موتورز، این خودرو می تواند 114 اسب بخار قدرت فراوری کند و شتاب صفر تا 100 را کمتر از 10 ثانیه طی نماید. تیاگو همچنین نسخه سدان هم دارد که با نام تیگور شناخته می گردد.

هیوندای سانترو

سانترو یکی از ارزان ترین خودروهای هیوندای است که بین شش تا هشت هزار دلار قیمت دارد. این خودرو تنها از یک پیشرانه 1.1 لیتری بنزینی (با قابلیت مصرف CNG) بهره می برد که می تواند با دو جعبه دنده پنج سرعته دستی یا اتوماتیک AMT جفت گردد. فضای صندوق عقب این خودرو 235 لیتر است که چندان برای سفرهای برون شهری مناسب نیست اما به جهت طول 3610 میلی متر، یکی از بهترین خودروهای کلاس خود برای مانورهای شهری است. هیوندای مصرف سوخت ترکیبی آن را 4.9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام نموده و با یک باک پر می تواند مسافتی در حدود 835 کیلومتر را طی کند.

رنو کوئید

این خودرو که به تازگی فیس لیفت شده، زمانی نقل محافل بود؛ چراکه آن را جایگزین پراید لقب می دادند و حتی زمزمه های فراوریش تا همین پارسال شنیده می شد. تحریم و عدم واگذاری سایت بن رو به شرکت رنو، همان اندک امید برای فراوریش را از بین برد اما قطعاً نمی توان فراموشش کرد. کوئید محصولی است که با اتکا به کیفیت مونتاژ خودروهای رنو می تواند در بازار کشورمان به فروش بالایی دست یابد. هم اکنون این خودرو در بازار هند بین چهار تا هفت هزار دلار قیمت دارد که آن را هم ردیف محصولاتی چون پراید و تیبا قرار می دهد. دو پیشرانه 0.8 و یک لیتری به قدرت 53 و 67 اسب بخار در کنار جعبه دنده پنج سرعته دستی یا اتوماتیک AMT ازجمله گزینه هایی است که خریداران می توانند انتخاب نمایند.

منبع: دیوار
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 294

به "ارزان ترین جایگزین های جهانی برای پراید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین جایگزین های جهانی برای پراید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید