آیا خانه من ارزش بازسازی دارد؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، بازسازی سازی خانه و آپارتمان های قدیمی ساز یا چند سال ساخت، از جمله کارهایی است که به دلایل گوناگون، این روزها بیش از همواره مورد توجه قرار گرفته است. بازسازی خانه های قدیمی یاری می نماید تا با هزینه ای کمتر از تخریب و نوسازی، خانه ای مدرن، زیبا و کارا داشته باشید. اما چگونه تشخیص دهیم که یک خانه ارزش بازسازی دارد یا خیر؟ یا چگونه یک خانه را بازسازی کنیم؟ در این نوشته وب سایت ویرا معماری، به این موضوع پرداخته ایم.

آیا خانه من ارزش بازسازی دارد؟

جهت دریافت خدمات طراحی نمای خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

شما عاشق خانه خود هستید

این انسان ها هستند که به فضای زندگی خود معنا می دهند. بسیاری از ما پس از سال ها زندگی در یک خانه قدیمی، با وجود مسائل فراوان، به گوشه گوشه آن دلبسته می شویم؛ و نمی خواهیم به هیچ قیمتی از آن دل بکنیم. در این شرایط منطق هزینه و فایده مادی، تا حدود زیادی جای خود را به هزینه و فایده های معنوی می دهد. خاطرات، روابط و هر آن چیزی که ما را به فضایی وابسته می نماید؛ در این زمینه بسیار با اهمیت است.

در این شرایط طبیعی است که تصمیم به بازسازی خانه های قدیمی، تصمیمی از روی احساسات شماست. البته منظور این نیست که از تصمیم خود منصرف شوید؛ اما باید توجه داشته باشید که این کار صرفه مالی خاصی برای شما ندارد. البته فراموش نکنید که این کار می تواند تا حدود زیادی کیفیت زندگی شما را افزایش داده و همان خانه قدیمی را برای شما تبدیل به خانه ای امن، زیبا و با کیفیت نماید.

آپارتمان شما در یک ساختمان پر واحد یا برج واقع شده است

در این شرایط کیفیت زندگی شما و همسایگان ارتباط بیشتری با هم دارد. بنابراین اگر قصد بازسازی آپارتمان خود را دارید؛ باید موارد بیشتری را در نظر بگیرید. در درجه اول باید گفت معمولا در این شرایط بازسازی آپارتمان کار معقولی است. چرا که احتمال هماهنگ کردن کل ساکنان ساختمان برای بازسازی کلی ساختمان و یا تخریب و نوسازی آن بسیار پایین است.

از سویی قیمت یک آپارتمان چند سال ساخت بسیار کمتر از نمونه های نوساز است. بنابراین با انجام هزینه ای بسیار کمتر می توانید فارغ از مشاعات ساختمان، حداقل فضای آپارتمان خود را مدرن و به روز نمایید.

این کار از نظر مالی نیز بسیار به صرفه است. چرا که با انجام یک هزینه معقول می توانید ارزش مادی ملک خود را بالاتر ببرید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای فروش سریع تر و گران تر آپارتمان خود، ابتدا به بازسازی آن می پردازند.

خانه یا آپارتمان شما دارای مسائل زیر ساختی است

مسائل زیرساختی، به خصوص در خانه های قدیمی، از جمله مواردی هستند که باید هرچه زودتر و پیش از وقوع حوادث، مورد آنالیز و اصلاح قرار بگیرند. اگر خانه یا آپارتمان شما نیز دچار چنین مسائلی است؛ در درجه اول باید بگوییم که تقریبا ناگزیر از بازسازی آن هستید. همچنین برخی مسائل زیرساختی، به خصوص در خانه های کلنگی و قدیمی، می تواند امنیت شما را به خطر بیندازد. ترک دیوارها، سستی پی و سایر تخریب ها از این جمله هستند. در این شرایط نیز در صورت تصمیم به بازسازی خانه، باید کار را از ترمیم زیرساخت ها شروع کنید. در نهایت هنگام بازسازی ساختمان باید بتوانید بین هزینه ایجاد شده، ارزش افزوده ایجاد شده و مزایای معنوی کار، تعادل برقرار نموده و انتخاب مناسبی بنابر اولویت داشته باشید.

منبع: ویرا معماری
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 608

به "آیا خانه من ارزش بازسازی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خانه من ارزش بازسازی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید