آبشار یاسوج، اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر، عکس

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر یاسوج آبشار زیبا و معروف یاسوج می باشد و هر ساله مورد توجه گردشگران و گردشگر های ایرانی و خارجی قرار می گیرد آب چشمه هایی که از دل کوه های زاگرس جوشیده در دو کیلومتری شمال شهر یاسوج آبشاری به ارتفاع ده متر را به منظر تماشا گذاشته است.

آبشار یاسوج، اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر، عکس

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

چشم انداز این آبشار، نهرهای آب در بستر مارپیچ مشبک، باغ های میوه، مراتع سرسبز و پر از گل های رنگارنگ است، که چشم بیننده را خیره می سازد.

هر ساله آبشار یاسوج در فصل بهار، تابستان و پاییز پذیرای گردشگران است. از دیگر آبشارهای این استان، آبشار بهرام بیگی است. این آبشار در میان صخره های سنگی واقع شده و بعد از مارگون قرار گرفته است. آبشار بن رود نیز بعد از سی سخت قرار گرفته و شامل توف شاه (آبشار شاه) و آبشار بن رود است که ازچندین چشمه تشکیل شده و حدود 20 متر ارتفاع دارد و منطقه بسیار زیبایی را پدید آورده است.

یاسوج مرکز شهرستان بویراحمد است و در شمال شرقی استان واقع شده است. پیش از ایجاد این شهر، در حدود 6 کیلومتری آن، یک شهر قدیمی به نام تل خسرو قرار داشت که زمانی مرکز نفوذ خوانین بویراحمد علیا بوده است. اینک به جز تپه های پراکنده و یک روستا، اثری دیگر از آن باقی نمانده است. تل خسرو متجاوز از دو هزار سال قدمت دارد. یاسوج در کنار رودخانه بشار در تپه های متعدد در ارتفاع 1870 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

از ابتدای نوروز تا اواخر مهر ماه فصل مناسبی جهت تفریح وپذیرایی گردشگران است. در طول راستا تا پای آبشار تفرجگاهی شکیل، زیبا و هماهنگ با طبیعت منطقه احداث شده و زیبایی ویژه ای به این مکان، از مهم ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بخشیده است.

عمده ترین منابع آبی شهرستان بویراحمد رودخانه بشار و رودخانه کبکیان (دشت روم) است که رودخانه بشار از ارتفاعات جنوب شرقی و شمال شرقی شهر یاسوج سرچشمه گرفته و از کنار شهر یاسوج گذشته و در ناحیه شمال غربی پس از ادغام با رودخانه کبکیان و خرسان به سمت جنوب غربی ادامه راستا داده و در نهایت در مرز استان چهارمحال و بختیاری به رودخانه کارون می پیوندد.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 731

به "آبشار یاسوج، اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار یاسوج، اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید