کشف یک ماده عجیب در دهانه ماه

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، فضاپیمای چینی که سوم ژانویه با موفقیت توانست روی نیمه پنهان ماه بنشیند، ماده ای عجیب در دهانه ماه کشف کرده است.

کشف یک ماده عجیب در دهانه ماه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی نت، فضاپیمای چینی Change-4 که سوم ژانویه با پیروزیت توانست روی نیمه پنهان ماه بنشیند، ماده ای عجیب در دهانه ماه کشف کرده است.

براساس اخبار منتشر شده، ماه نورد چین، ماده عجیبی را در قسمت دور ماه کشف کرده است.

مریخ نورد Yutu-2 چین که به عنوان بخشی از مأموریت Change 4 راه اندازی شده است، نخستین رباتی است که حاشیه دور ماه را مدار می زند و به اکتشافات این منطقه می پردازد.

از زمان فرود آمدن این ماه نورد در ماه ژانویه، منظره های بسیار زیبایی از سطح قمری به دست آمده و یک کشف غیرمنتظره را رقم زده است. اکنون، یک کشف غافلگیرکننده دیگر رقم خورده: یک ماده غیرمعمول با ظاهری ژل مانند درون دهانه ماه مخفی شده است.

چین نخستین کشوری است که پیروز به فرود یک کاوشگر روی نیمه پنهان ماه شده است؛ کشف غافلگیرکننده این ماه نورد در طول فعالیت های اکتشافی در 8 روز قمری که از 25 ژوئیه آغاز شده صورت گرفته است.

تیم چینی معین نکرده است که ماده کشف شده چه ماده ای ممکن است باشد و آنها تصویری از این ماده عجیب را به اشتراک نگذاشته اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 106

به "کشف یک ماده عجیب در دهانه ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک ماده عجیب در دهانه ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید