کدام جاذبه های گردشگری در لهاسا را نباید از دست داد؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، لهاسا دومین شهر بزرگ فلات تبت و مرکز معنوی بودایی است. پس باید انتظار داشت که این شهر مملو از مکان های دیدنی ، معبدهای رنگارنگ و ساختمان های تاریخی باشد.این شهر به دلیل جغرافیای خاصش تا سال ها از گزند بسیاری از بلاهای انسانی دور بوده و قدمت تاریخی آن دست نخورده باقی مانده است.

کدام جاذبه های گردشگری در لهاسا را نباید از دست داد؟

جهت دریافت مشاوره سفر با لحظه آخری کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

کاخ پوتالا

کاخ پوتالا درست در وسط شهر لهاسا واقع شده است.نام این کاخ از کوهی که در نزدیکی آن است گرفته شده و به معنای الهه رحمت است.این کاخ برای اولین بار توسط پادشاهی به نام سونگتسن گامپو در سال 637 ساخته شد و به عروس او شاهزاده خانم ون چنگ تقدیم شد.در طول دوران سلطنت دالایی لامای پنجم این قصر بازسازی شد. امروز کاخ پوتالا به موزه ای برای فرهنگ و تاریخ این سرزمین تبدیل شده و در سال 1994 نام آن در فهرست دنیای یونسکو ثبت شد.این کاخ بیش از هزار اتاق دارد و 200 هزار مجسمه در دل آن قرار گرفته است.

موزه تبت

موزه تبت که در غرب شهر لهاسا قرار گرفته است در حقیقت یک موزه خودمختار به شمار می رود. عملیات ساخت این موزه در سال 1999 به خاتمه رسید و ثبت اولین موزه مدرن خود را در این مکان تثبیت کرد.این موزه با مساحت بیش از 53 هزار متر مربع کوشش دارد تا تمام بقایای فرهنگی و تاریخ این سرزمین را زنده کند.از هنر اصیل تبت گرفته تا دست سازها ،صنایع دستی و سکه های قدیمی در این موزه نگهداری می شود.

معبد گل رز وحشی

معبد سرا(sera) یکی از معابد اصلی تبت به شمار می رود که در 2 کیلومتری شمال لهاسا قرار گرفته است. لغت سرا به معنی شکوفه گل رز وحشی است و نشان دهنده این حقیقت است که این معبد در تپه ای مملو از گل های رز وحشی تاسیس شده است.در حال حاضر بیش از سه هزار راهب در این معبد زندگی می نمایند.سرا یک معبد ویژه گلوپا یا پیروان فرقه کلاه زردان است که شاخه ای از آیین بوداست.

شهر چشمه های آبگرم

یانگباجینگ شهری است که در 90 کیلومتری شمال غرب شهر لهاسا واقع شده است; شهری با طبیعتی بی نظیر و فوق العاده بکر. این شهر در یک دره سرسبز قرار گرفته است و به واسطه چشمه های آبگرمش مشهور است. از این چشمه ها برای فراوری برق هم استفاده می شود و اولین نیروگاه حرارتی در سال 1977 در این منطقه تاسیس شد.چشمه های آبگرم این منطقه خواص درمانی بسیاری دارند.

اولین پارک تبت

نوربولینکا(norbulingka) در غرب شهر لهاسا قرار گرفته است; عمارت زیبایی که ساخت آن به سال 1755 بر می شود. این عمارت زمانی به عنوان قصر تابستانی،بعد از آن یک مرکز اداری و دینی بوده است و امروز بعنوان یکی از آثار ثبت شده یونسکو در معرض تماشای توریستها قرار گرفته است. در اطراف این امارت پارکی قرار گرفته است که به عنوان اولین و بهترین پارک تبت شناخته می شود. تابستان و پاییز بهترین فصل تماشای این پارک است و معمولا برنامه های موسیقی محلی در این مکان برپا می شود.

دریاچه ای رویایی

دریاچه نمتسو((namtsoدر ارتفاع چهار هزار متری از سطح دریا واقع شده و مساحت آن هزار و 920 کیلومتر مربع است. دریاچه نمتسو دارای جزایر متعدد در اندازه های مختلف است.آب و هوا در اطراف دریاچه به طور سریعی تغییر می نماید و بارش برف در این منطقه بسیار رایج است.اگر به طبیعت علاقه دارید، بازدید از این دریاچه را نباید از دست بدهید.

بزرگ ترین معبد تبت

معبد درپونگ(drepung) در پای کوه و در شمال غرب لهاسا قرار گرفته است.این معبد بزرگترین معبد تبت محسوب می شود. البته در زمان اوج خود این معبد بزرگترین معبد بوداییان دنیا با جمعیت بیش از 10 هزار راهب بود اما امروز از تعداد راهبان بسیار کاسته شده است. مقبره دالایی لامای دوم تا پنجم در این معبد قرار گرفته است اما از زمان دالایی لامای پنجم، کاخ پوتالا به عنوان مرکز سیاسی و معنوی تبت، تثبیت و اجساد باقی دالایی لاماها در آن کاخ به خاک سپرده شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 367

به "کدام جاذبه های گردشگری در لهاسا را نباید از دست داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام جاذبه های گردشگری در لهاسا را نباید از دست داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید