چگونه هر روز پس از بیدار شدن از خواب انگیزه داشته باشیم؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، صبح شنبه است زنگ ساعت خاموش می گردد. آیا می دانید چگونه در آن لحظه انگیزه پیدا کنید؟ اولین فکری که با باز کردن چشمانتان به ذهن تان خطور می نماید چیست؟ آیا از برخاستن و رفتن به محل کار خود هیجان زده اید یا از روز و هفته پیش رو وحشت دارید؟

چگونه هر روز پس از بیدار شدن از خواب انگیزه داشته باشیم؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

پاسخ شما هرچه باشد، این سوال را از خود بپرسید:

چه چیزی باعث می شود شما بی انگیزه شوید؟ چه چیزی شما را به احساس منفی یا مثبت بودن هفته پیش رو سوق می دهد؟ اگر می خواهید بدانید که چگونه انگیزه بگیرید، به خواندن ادامه دهید.

مردم دو دسته هستند

احتمالاً شما افرادی را سراغ دارید که سالها همین کار را انجام داده اند و به نظر می رسد مسئله ای در راکد ماندن ندارند. خواه در ازدواج، شغل یا فعالیتهای شخصی آنها باشد، به نظر می رسد که آنها بدون پیشرفت به سمت چیزهای بهتر خیلی خوب کنار می آیند.

از طرف دیگر، من مطمئن هستم که شما افرادی را نیز می شناسید که بر اهداف مثبت متمرکز هستند و دائماً خود را به ارتفاعات بالاتر می رسانند. اعم از تبلیغات در محل کار، تشکیل خانواده، جشن دریافت نقاط عطف ازدواج، مسافرت بیشتر یا رفتن دوباره به دانشگاه، به نظر می رسد این افراد دائماً به سمت چیزی پیشرفت می نمایند که زندگی آنها را بهبود می بخشد.

بنابراین چه تفاوتی بین این دو دسته وجود دارد؟

کاری که احساس می کنید قادر به انجام آن هستید به یک چیز برمی شود: انگیزه. این نیرو یا فقدان آن است که شما را به جلو سوق می دهد تا از چالش ها و موانع برای رسیدن به اهداف خود عبور کنید.

بدون انگیزه، پس از چند کوشش ناموفق یا حتی اولین چالش سختی که پیش روی شماست، تسلیم خواهید شد. یا فقط می توانید همان جایی که هستید بمانید: ناراضی و هنوز کاری برای پیشرفت در پیش رو ندارید.

واقعاً انگیزه چیست؟

انگیزه نیرویی عظیم در زندگی شما است و برای فزونی یافتن و لذت بردن از هر کاری که روزانه انجام می دهید، باید از آن استفاده شود. اگر فکر می کنید، من به انگیزه احتیاج دارم، قدم های خاصی وجود دارد که می توانید بردارید.

متأسفانه، بسیاری کلمه انگیزه را بیش از حد عمومی می نمایند. ما فکر می کنیم که انگیزه داشته باشیم یا بی انگیزه باشیم به عنوان یک حالت ساده بله یا نه وجودی است.

اما انگیزه یک مود قابل تعویض نیست. انگیزه یک جریان است. برای داشتن انگیزه ضروری است که فراتر از سطح آب شیرجه بزنید. فقط خواندن یک نقل قول انگیزشی، تشویق شدن توسط دوستان یا مربی خود یا نوشتن یک لیست کوتاه برای انجام کارها به شما در ایجاد انگیزه پایدار در طولانی مدت یاری نمی نماید.

شما می توانید به انگیزه ای فکر کنید که می خواهیم مانند خورشید (خودپایدار و با دوام) که هجوم مداوم انرژی را به تمام حیات کره زمین تأمین می نماید، به دست آوریم. درست مانند خورشید، موتور انگیزه شما دارای لایه های مختلفی است که از هسته آغاز می شود و به سطح گسترش می یابد. سطح همان چیزی است که می بینید اما فرایند واقعی از هسته (انگیزه درونی شما) بیرون می رود و این مهمترین قسمت است.

اگر بتوانید یک موتور انگیزشی خودپایدار ایجاد کنید، می توانید معنای بیشتری در زندگی خود پیدا کنید و از هر دقیقه از کاری که انجام می دهید لذت ببرید که باعث می شود نقش ها و مسئولیت های شما خسته نماینده نباشد.

با تقسیم موتور انگیزه به 3 قسمت، به شما یاری می کنم این جریان انگیزه را بهتر درک کنید:

  • هسته - هدف
  • پشتیبانی - فعال نماینده ها
  • سطح - تقدیر و تشکر

لایه سوم: سطح

بیرونی ترین لایه، همچنین به عنوان Acknowledgment شناخته می شود، شامل هر نوع مساله خارجی است که ممکن است انگیزه شما را ایجاد کند. ممکن است به صورت احترام یا شناخت، مانند تعریف و تمجید باشد.

یا می تواند حمایت عاطفی به وسیله تشویق، بازخورد و انتقاد سازنده باشد. این همچنین می تواند وابستگی باشد، جایی که شما همراهان یا افراد مشترکی دارید که هدف یا بار مشابهی را با شما دارند.

یک مطالعه اخیراً اشاره نموده است که پاداش تأثیر مثبتی بر انگیزه کار دارد اما رابطه معناداری بین پاداش و رضایت شغلی وجود ندارد.

بنابراین، مهم است که بدانید پاداش ها انگیزه شما را ایجاد می نمایند اما لزوماً در یک شرایط نامطلوب شما را راضی نمی نمایند.

این به طور کلی همان چیزی است که وقتی به افراد دیگر نگاه می کنید روی سطح می بینید. شما تصدیق، احترام و شناخت خارجی را که دریافت می نمایند مشاهده می کنید.

لایه دوم: پشتیبانی

در اصل، لایه دوم موتور انگیزشی (همچنین به عنوان Enablers شناخته می شود) همان چیزی است که از اهداف شما پشتیبانی می نماید. آنها می توانند هسته انگیزشی شما را عظیم نمایند یا جنبشی را که ایجاد می کنید تسریع نمایند. اصولاً آنها شرایط مساعدی را فراهم می نمایند تا کارها به راحتی انجام شود.

اگر می خواهید بدانید چگونه انگیزه پیدا کنید، تقویت نماینده های مثبت اصلی هستند. این می تواند شامل دوستان و خانواده یا هر شبکه حمایتی باشد که در زندگی ایجاد نموده اید.

لایه داخلی: هسته

اما آنچه مهمترین عامل محرکه انگیزه شماست، هسته اصلی شما و هدف شماست. هدف شما این است که انگیزه را از غیر انگیزه، دستاوردها را از کم کاری، راضی را از ناراضی متمایز می نماید.

هسته انگیزشی شما هدف شماست و با دو چیز حفظ می شود: داشتن معنی و حرکت رو به جلو. با پایه گذاری این دو، شما یک منبع تغذیه خواهید داشت که به طور نامحدود انرژی انگیزشی شما را تأمین می نماید.

بنابراین، چگونه این دو کار را انجام می دهید؟

چگونه هدف خود را حفظ کنیم

معنی داشتن ساده است. اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه انگیزه پیدا کنید، فقط یک سوال از خود بپرسید: چرا؟

چرا هدف خاصی را دنبال می کنید؟ اگر دلیل آن مبهم یا نامشخص باشد، پس انرژی انگیزشی شما یکسان خواهد بود. در حالی که انگیزه انرژی شما را برای انجام کاری فراهم می نماید، این انرژی باید در جایی متمرکز شود. بنابراین بدون معنی، هیچ هدفی برای تمرکز انرژی شما وجود ندارد.

با این حال، داشتن یک هدف معنادار به این معنی نیست که شما باید دنیا را تغییر دهید یا تأثیر زیادی بر جامعه داشته باشید. راز کار معنادار ساده است: این کار باید به چیزی یا کسی که برای شما اهمیت دارد یاری کند.

یک مطالعه خلاقیت را به عنوان یکی از جهتهای ممکن برای دستیابی به معنا پیشنهاد می نماید و می گوید: بسیاری از مفاهیم اصلی کار در معنای زندگی، مانند احتیاج به انسجام، اهمیت و هدف یا میل به جاودانگی نمادین را می توان به وسیله خلاقیت به دست آورد.

فعالیت در مرحله بعدی حرکت به جلو است. به طور خلاصه، این بدان معنی است که فقط به حرکت خود ادامه دهید. مانند یک گلوله برفی، انگیزه داشتن از پیشرفت حرکت ایجاد می نماید. بنابراین برای ادامه این کار، باید به حرکت خود ادامه دهید.

خبر خوب این است که لازم نیست پیشرفت شما عظیم باشد تا بتوانید آن را تشخیص دهید. مقادیر کم پیشرفت می توانند به همان اندازه انگیزه ایجاد نمایند، مادامی که ادامه پیدا نمایند. اگر کاملاً متوقف شوید، مانند رانندگی با ماشین، ممکن است واقعاً بی حرکت باشید. اگر حرکت رو به جلو داشته باشید، حتی اگر به آرامی حرکت کنید، ادامه داده اید.

ایجاد یک شاخص پیشرفت ساده، مانند چک لیست ها یا نقاط عطف، راهی عالی برای تجسم بردهای کوچک (و عظیم) شماست. آنها مغز شما را به شناخت و تأیید آنها تحریک می نمایند و به شما انرژی انگیزشی کمی می بخشند.

به همین دلیل بازی های ویدیویی بسیار اعتیاد آور هستند! آنها در همه جا پر از شاخص های پیشرفت هستند. حتی اگر پیشرفت کاملاً مجازی باشد، آنها هنوز هم قادر به ایجاد مراکز انگیزشی در مغز شما هستند.

بدانید چه چیزی امروز شما را به حرکت سوق می دهد

چرا امروز کمی وقت نگذارید و سریع در خصوص مکانی که اکنون هستید چیزی انعکاس ندهید؟ یکی از جنبه های زندگی خود را در نظر بگیرید که دوست دارید بیشتر در آن پیشرفت کنید.

به عنوان مثال، این ممکن است شغل فعلی شما باشد. با دلیل خود آغاز کنید. دلایل خود را برای اینکه در آن شغلی مشغول هستید بنویسید.

سپس، به هسته اصلی انگیزش خود فکر کنید: هدف خود را مشخص کنید. آنچه در شغل شماست به شما معنا می دهد و بعضی از مواردی که به شما یاری می نماید در زندگی شما را به جلو سوق دهد، بنویسید.

وقتی این نکات را به دست آوردید، وقت آن است که یک مقایسه انجام دهید. آیا شغل فعلی شما به پیشرفت در دستیابی به هدفی که نوشتید یاری می نماید؟

اگر اینگونه باشد، در جهت درست قرار دارید. اگر اینطور نیست، یا اگر فهمیده اید زندگی شما به جایی که می خواهید نمی رود، وحشت نکنید.

تمام کوشش خود را انجام دهید تا روی نکات منفی تمرکز نکنید. اهداف خود را مرور کنید و خود را در جهت مثبت قرار دهید، حتی اگر به این معنی باشد که از اهداف کوچک آغاز می کنید.

افکار نهایی در خصوص با انگیزه ماندن

احتیاجی نیست که خوشبختی یک اصطلاح یا توهم مبهم باشد که شما دائماً آن را تعقیب می کنید و پایانی برای شما مد نظر نیست. با یافتن انگیزه واقعی خود، یک قدم به درک سعادت خود و یافتن معنا در هر کاری نزدیک خواهید بود.

شما ممکن است راه چاره های زیادی را برای یاری به حفظ انگیزه امتحان نموده باشید و متوجه شوید که هیچ یک از آنها واقعاً تاثیری ندارد. به این دلیل که آنها فقط تغییرات موقتی ایجاد می نمایند و تغییر دائمی احتیاج به یک رویکرد جامع دارد. این کار به موارد دیگری بیش از تمرکز روی یک قسمت از زندگی یا تغییر بخشی از برنامه یا اقدامات روزمره شما احتیاج دارد.

شما می خواهید یک تغییر اساسی ایجاد کنید اما این احساس یک منطقه عظیم و ناشناخته است که در این مرحله از زندگی خود قادر به سرمایه گذاری در آن نیستید.

حقیقت این است که بردن زندگی خود به مرحله بعدی لزوماً پیچیده نیست. بنابراین، اگر می خواهید اولین قدم را برای رسیدن به هدف زندگی خود بردارید، زمان یادگیری چگونگی پیدا کردن انگیزه اکنون است!

منبع:

lifehack

منبع: هفت گنج
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1027

به "چگونه هر روز پس از بیدار شدن از خواب انگیزه داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هر روز پس از بیدار شدن از خواب انگیزه داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید