چطور از دست آدم های فضول خلاص شویم؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، حتما شما هم در اطراف خود کسانی را دارید که همه کارشان شده سرک کشیدن در زندگی دیگران و دخالت کردن در مسائلی که هیچ ارتباطی به آن ها ندارد.

چطور از دست آدم های فضول خلاص شویم؟

اینکه چرا برخی از مردم تا این حد کنجکاو هستند و زندگی شخصی دیگران برایشان مهم است، مقوله ای بسیار پیچیده است و ریشه در مسائل گوناگون دارد. در این مطلب از خبرنگاران به روش های برخورد صحیح با افراد فضول می پردازیم.

روش های برخورد صحیح با افراد فضول

برای اینکه بدانید چطور از دست آدم های فضول راحت شوید از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مبادی آداب بودن از روش های برخورد صحیح با افراد فضول

افراد فضول اغلب خودشان نمی دانند که رفتارشان زشت و غیراجتماعی است. اما حتی اگر به این امر واقف باشند هم شما نباید مانند آن ها رفتار کنید و اخلاق و ادب را کنار بگذارید. به هر نحوی که بخواهید پاسخ آن ها را بدهید یا مثلا نادیده شان بگیرید و جواب ندهید باید به این نکته توجه داشته باشید که رفتار زشت طرف مقابل نباید باعث بگردد که شما هم اصالت رفتاری خود را از دست بدهید و همچون او بشوید.

همواره آماده باشید

بدون شک پس از چندین بار معاشرت با افراد فضول و بی ملاحظه متوجه این اخلاق بد آن ها خواهید شد. بنابراین، هر زمان که قرار است با چنین افرادی دیدار داشته باشید خود را برای شنیدن هر نوع سوال بی ربط و شخصی آماده کنید.

یکی از برترین پاسخ هایی که می توانید به این اشخاص بدهید این است که با خنده و شوخی پاسخی که منتظر شنیدنش هستند را بدهید. اما اگر این کار را دوست ندارید، با احترام آن ها را متوجه کنید که این سوال هایشان کاملا آزاردهنده است و گستاخی محسوب می گردد.

حد و مرز معین کردن از روش های برخورد صحیح با افراد فضول

برخی از سوالات بیشتر از بقیه آزاردهنده هستند. شما در وهله اول باید خودتان بیاموزید که برخی از سوالات را از دیگران نپرسید. اگر فرزند دارید حتما به آن ها یاد بدهید که سوال پرسیدن در خصوص مسائل شخصی افراد و زندگی فردی آن ها کاملا دور از ادب و نزاکت است و نباید هرگز به آن مبادرت بورزند.

خودتان هم در مواجهه با این سوالات با حفظ وقار و متانت و با کنترل احساسات (حتی اگر عصبانی می شوید) سعی کنید جواب فرد کنجکاو را ندهید و به یک لبخند بسنده کنید. اگر می خواهید برخورد بهتری با افراد داشته باشید به مطلب چگونه متوجه شویم کسی دروغ می گوید؟ سر بزنید.

چگونه به سوالات افراد فضول پاسخ دهیم؟

تو چقدر حقوق می گیری؟

ساده ترین پاسخی که به همه این افراد می توانید بدهید این است: من هرگز به جز خانواده ام با کسی دیگر در خصوص مسائل مالی و مالی صحبت نمی کنم.

این خانه را چقدر خریدی؟ اجاره کردی؟

این هم سوال مالی دیگری است که افراد کنجکاو به شدت دوست دارند پاسخش را بدانند. می توانید با جواب های سربالا فرد گستاخ را از ادامه بحث منصرف کنید. مثلا بگویید: قیمتش متناسب قیمت این منطقه است. یا، خانه بسیار راحتی است و از اینکه اینجا را خریده ام بسیار خوشحالم و بلافاصله موضوع بحث را تغییر دهید.

چرا هنوز مجردی؟

بسیاری از زنان و مردان در اواخر 20 سالگی و اوایل 30 سالگی این سوال را به وفور از اطرافیان خود می شنوند. اگر همچنان مجرد هستید می توانید در پاسخ این افراد بگویید که هنوز فرد مناسبی که بتوانید همه عمر خود را با او سر کنید را پیدا نکرده اید و به محض یافتن او حتما بقیه را در جریان این وصلت خواهید گذاشت.

چرا اینقدر چاق / لاغر شده ای؟

اگر این سوالات شما را اذیت می نماید در پاسخ فردی که آن پرسیده با لبخند بگویید: من از اندام خودم راضی هستم. تو چطور؟

پیشنهاد مطالعه: مطلب خود را در قلب مادرشوهر جای دهید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1794

به "چطور از دست آدم های فضول خلاص شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از دست آدم های فضول خلاص شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید