چرا مسافران به صورت آنلاین خرید می نمایند؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، امروزه علاقه مندان به سفر و گردشگری، به خاطر خرید آنلاین تور مسافرتی، درمقابل پکیج های مسافرتی قدیمی که به وسیله آژانس های مسافرتی خریداری می شد، احساس غرور می کنند. خرید اینترنتی بلیط هواپیما، خرید اینترنتی تور و دیگر خدمات مسافرتی در سال های اخیر با فرایند رو به رشدی روبرو بوده است. اما چه چیز مسافران را ترغیب می نماید که به صورت آنلاین خرید کنند؟ به عقیده کارشناسان، آنچه موجب شده مصرف کنندگان اینترنت را بعنوان آژانس مسافرتی خود برگزینند این است که اینترنت آنان را قادر می سازد در محیط آرام و راحت خانه خود و 24ساعته و 7 روز هفته خریدهایشان را انجام دهند. راحتی گشت و گذار در اینترنت دلیل عمده دیگری برای تنوع در تصمیم گیری های خرید بین محصولات آنلاین متنوع می باشد.

چرا مسافران به صورت آنلاین خرید می نمایند؟

به منظور ساده کردن جستجو، بسیاری از سایت ها به صورت جمع آورندگان محتوا درآمده اند که بازدید نماینده تنها با یک توقف کوتاه تور مسافرتی خود را به صورت آنلاین می خرد. این راهبرد برای برخی از آژانس ها از قبیل Expedia و Travelocity بسیار پیروز عمل نموده است. پکیج سازی پویا که در آن کاربران وب با حفظ میزان تعیینی از قابلیت انعطاف پذیری، پکیج های مسافرتی خود را می سازند، نقطه عطف جدیدی به دورنمای گردشگری داده است. سیلویا بارتلز، یک تحلیلگر سفر و اوقات فراغت برای شرکت تحقیقات فروش مینتل می گوید: شمار رو به افزایشی از مردم به دنبال این هستند که تعطیلاتشان یک حس ماجراجویانه داشته باشد و ترجیح می دهند به جای این که در بند پکیج های سنتی گرفتار شوند، پکیج هایشان را خودشان درست نمایند. وی می گوید: اینترنت نقش مهمی را ایفا می نماید، چون افراد با فشردن یک دکمه می توانند به اطلاعات گسترده ای دست یابند. همچنین رزرو یک پرواز یا هتل بسیار ساده تر و با انعطاف پذیری بیشتری انجام می گردد. 5 سال پیش مردم باید از چهار ماه قبل رزروهایشان را انجام می دادند. امروزه آن ها به صورت آنلاین از یک ماه قبل ارزان ترین پروازها را پیدا می نمایند و سپس یک هتل را به طور جداگانه انتخاب و رزرو می نمایند.

یک مطالعه بر روی مسافران آمریکای شمالی به آنالیز 6 عامل اصلی که مشتریان را به خرید آنلاین ترغیب می نمایند، پرداخت. نخستین محرک، فرصت کسب امتیاز در باشگاه مشتریان یا برنامه وفاداری در خریدهای آنلاین بود. برخی از سایت ها یک صفحه مخصوص برای اعضایشان بوجود آورده اند تا بتوانند امتیازهای خود را پیگیری نمایند (برای مثال، Marriottrewards). دلیل دوم، در دسترس بودن محصولات مورد احتیاج، و دلیل سوم وضوح، روشنی و ارائه اطلاعاتی با جزئیات کامل می باشد، که کاربران را قادر می سازد تا تصمیم آگاهانه ای بگیرند. یک فرآیند رزرواسیون ساده چهارمین محرک اصلی در تصمیم خرید آنلاین می باشد، به خصوص در مواردی که محصولات مسافرتی پیچیده تر هستند. اعتبار یک شرکت یا بنر سایت نیز به عنوان نکته ای است که باعث قوت قلب خریداران می گردد و می تواند بر روی نتیجه معامله تأثیر مثبت بگذارد. در نهایت، مشتریان نسبت به قیمت محصولات آنلاین حساس تر از محصولاتی هستند که به صورت قراردادی خریده می شوند. این امر تا حدی به علت وجود کمپین های تبلیغاتی پرتکاپویی است که به تدریج مشتریان را به سوی درخواست تخفیف سوق می دهند.

رفتارهای آنلاین بر حسب بخش های مسافرتی فرق می نمایند، اما صرف نظر از میزان تجربه کاربر وب، یک صفحه اولیه مورد علاقه کاربر (user friendly)، یک عامل اساسی و مهم در تصمیم گیری برای خرید هر نوع از محصولات سفر آنلاین می باشد و کارشناسان را متوجه این مسئله می نماید که همه مصرف نمایندگان خواهان یک فرآیند رزرواسیون ساده هستند. قیمت های رقابتی نقش بزرگتری را در خرید محصولاتی که پیچیدگی کمتری دارند، ایفا می نمایند؛ محصولاتی از قبیل بلیت هواپیما، پکیج ها و یا اجاره بهای ماشین. کیفیت و صحت اطلاعات سایت ها یک عامل اختصاصی برای مسافرانی است که به دنبال فعالیت ها، وقایع، جاذبه ها و محل اقامت می گردند. افرادی که یک معامله ساده مانند اجاره ماشین را انجام می دهند، در مقایسه با کسانی که خریدهای پیچیده تری انجام می دهند، کمتر به شهرت و اعتبار شرکت اهمیت می دهند.

در نهایت، برنامه های وفاداری در میان کاربران ماهر کشش بیشتری ایجاد می نمایند و به طور عمده بر خرید بلیت های خطوط هواپیمایی، اجاره اتومبیل و جاذبه ها تأثیر می گذارند.

مطالعه دیگر توسط مرکز تحقیقاتی ژوپیتر در آمریکا تعیین کرد که تضمین وجود بهترین نرخ، بر روی اغلب کاربران آنلاین برای خریدهای آنلاین اثرگذارتر است. مصرف نمایندگان به شدت علاقه دارند که بتوانند اشتباه ها را بدون پرداخت جریمه اصلاح نمایند و رزرواسیون ها را در وبسایت هایی که در آن ها سفرها را رزرو می نمایند، لغو نمایند یا تغییر دهند. حدوداً از هر چهار مصرف نماینده یک نفر اشاره می نماید که اگر وبسایت ها تعهدات واضح تری درباره جریمه ها و هزینه ها بدهند، تمایل بیشتری دارند که به صورت آنلاین سفر خود را بخرند. مصرف نمایندگان آمریکایی برخلاف همتایان اروپایی خود کمتر به ایده خرید محصولات بسته بندی شده (یک جا جمع آوری شده) اعتقاد دارند، زیرا ترجیح می دهند برای خرید، دور و بر را بیشتر بگردند.

دیان کلارکسون، تحلیلگر آنلاین مؤسسه تحقیقاتی ژوپیتر می گوید: مصرف نمایندگان مسافرتی آنلاین حساسیت خود نسبت به قیمت را حفظ خواهند کرد. دادن گارانتی بیشتر به فراهم نمایندگان خدمات یاری می نماید که رزرو مستقیم آنلاین خود را افزایش دهند… اگر کرایه های هوایی یکسان باشد، به نظر می رسد که مصرف نمایندگان ترجیح دهند به جای هر سایت دیگری برای رزرو سفر از وبسایت خود شرکت های هواپیمایی استفاده نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 361

به "چرا مسافران به صورت آنلاین خرید می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مسافران به صورت آنلاین خرید می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید