پرداخت حق پرستاری به 50 هزار معلول خوزستانی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل بهزیستی خوزستان از پرداخت حق پرستاری به 50 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان اطلاع داد.

پرداخت حق پرستاری به 50 هزار معلول خوزستانی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

غلامرضا صدیق راد در جشن روز جهانی معلولان که امروز (12 آذرماه) برگزار گردید، گفت: هدف سازمان ملل از نامگذاری روز 12 آذر (سوم دسامبر) به عنوان روز جهانی معلولان در سال 1992 آن بود که حقوق مادی و معنوی معلولان توسط NGOها، نهادهای دولتی و معلولان پیگیری شده و راهکارهای مناسب در برطرف موانع و آسیب هایی که در جهت تردد معلولان وجود دارد، فراهم گردد.

وی با اشاره به شعار سال جاری با عنوان ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار اضافه کرد: تقریبا 15 درصد جمعیت هر کشور را معلولین تشکیل می دهند و این عدد سهم بزرگی از ظرفیت های جامعه را شامل می گردد.

صدیق راد با اشاره به وظایف گسترده سازمان بهزیستی در سه حوزه توانبخشی، پیشگیری از معلولیت ها و اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 75 هزار معلول در بهزیستی خوزستان ثبت نام نموده اند که حدود 50 هزار نفر از این عزیزان مستمری یا به عبارتی حق نگهداری در منزل دریافت می نمایند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان اعلام کرد: در 32 مرکز شبانه روزی توانبخشی تحت نظارت بهزیستی استان بالغ بر 2 هزار معلول نگهداری می شوند و همچنین 6500 دانش آموز و 1000 دانشجوی معلول نیز از یاری هزینه تحصیلی استفاده می نمایند.

وی با اشاره به افزایش مستمری معلولان ضایعه نخاعی اظهار کرد: خوشبختانه مستمری یا حق پرستاری این عزیزان به مبلغ 554 هزار تومان در ماه افزایش یافته است.

صدیق راد در سرانجام ضمن ابراز امیدواری درباره کوشش های اجرا شده در بحث مناسب سازی محیط تردد معلولان گفت: کمیته های مناسب سازی به طور مرتب در حال برگزاری است و هفدهمین جلسه نیز با حضور مدیران کل دستگاه های دولتی در استانداری برگزار گردید و تمام دستگاه ها مکلف شدند این موضوع را رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 283

به "پرداخت حق پرستاری به 50 هزار معلول خوزستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت حق پرستاری به 50 هزار معلول خوزستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید