شرایط گناباد و بجستان همچنان قرمز است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با توجه به اینکه گناباد جمعیت 80 هزار نفری دارد، اگر در هر 2 روز، سه نفر بستری شوند؛ شرایط قرمز اعلام می شود که متاسفانه در روزهای اخیر این اتفاق افتاده است و افزایش آمار مبتلایان در منطقه را شاهد بوده ایم.

شرایط گناباد و بجستان همچنان قرمز است

جواد باذلی در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد: بر اساس تقسیم بندی وزارت بهداشت اگر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، بیشتر از 5 نفر در هفته بستری شوند، شرایط آن منطقه به لحاظ ابتلای به کرونا، شرایط قرمز اعلام می شود.

وی بیماریابی سرپایی و حضور مراجعانی از سایر شهرها را از دلایل دیگر آمار بالا در روزهای گذشته ذکر کرد و اضافه نمود: با توجه به اینکه بیمارستان علامه بهلول گنابادی یکی از مجهزترین بیمارستان ها در منطقه است همواره مراجعانی از شهرهای اطراف نیز داریم که این افراد هم در آمار مربوط به دانشگاه علوم پزشکی گناباد لحاظ می شوند.

باذلی تاکید کرد: قرار دریافت یک منطقه یا شهر در شرایط قرمز به معنای خطرناک بودن آن منطقه نیست و به همان نسبت نیز شرایط سفید نمی تواند نشانه ای از امن بودن یک منطقه باشد؛ بلکه این یک تقسیم بندی نسبی است و مردم در همه حال باید بهداشت فردی و عمومی را رعایت نمایند تا زنجیره انتقال گسترده تر نشود.

وی شرح داد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش رفت وآمدها در سطح شهر بوده ایم و این یعنی مردم فاصله گذاری اجتماعی را زیاد رعایت نمی نمایند که همین امر عامل افزایش آمار مبتلایان در روزهای اخیر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: مسئولان به زور نمی توانند مردم را وادار نمایند که در خانه بمانند بلکه این خود مردم هستند که باید شرایط را درک نمایند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی زنجیره انتقال را قطع نمایند.

شرایط در یونسی بجستان حاد اعلام شده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان نیز گفت: افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در یونسی بجستان شرایط این منطقه را حاد کرده است.

علی قویدل عنوان کرد: طی جلساتی که داشتیم برای محدود کردن رفت و آمدها در این منطقه تصمیماتی گرفته شده است.

قویدل تاکید کرد: در حال حاضر واقعیت این است که این ویروس در سطح جامعه وجود دارد و تقسیم بندی مناطق به سفید، زرد و یا قرمز نباید ملاکی برای امنیت کامل و یا ریسک پذیر بودن یک منطقه باشد.

وی ادامه داد: مردم همچنان باید فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و رفت و آمدهای غیر ضروری خود را به صفر برسانند.

شهر یونسی، شهری در بخش یونسی شهرستان بجستان است که با مرکز شهرستان 45 کیلومتر فاصله دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 726

به "شرایط گناباد و بجستان همچنان قرمز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط گناباد و بجستان همچنان قرمز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید