هزینه های زندگی در شیکاگو و روشهای صرفه جویی در هزینه ها

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، زندگی در شهر بزرگ و پرجنب و جوشی چون شیکاگو مسلماً با هزینه های زیادی همراه است. البته با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می توان هزینه ها را به حداقل رساند و از پول خود بهترین استفاده را کرد. در این مقاله به بررسی انواع هزینه ها در شیکاگو و راهکارهایی برای کاهش آنها می پردازیم.

هزینه های زندگی در شیکاگو و روشهای صرفه جویی در هزینه ها

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور آمریکا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

انواع هزینه ها در شیکاگو

  1. هزینه مسکن

یکی از مهمترین هزینه های زندگی در شیکاگو، هزینه اجاره یا خرید مسکن است. قیمت مسکن در مناطق مرکزی شیکاگو بسیار بالاست و می تواند تا 60 درصد درآمد ماهانه را تشکیل دهد. البته با انتخاب مناطق ارزانتر، می توان هزینه مسکن را کاهش داد.

  1. هزینه حمل و نقل

اگر در شیکاگو از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید، باید هزینه بنزین، بیمه، تعمیر و نگهداری آن را محاسبه کنید. استفاده از حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس می تواند گزینه به صرفه تری باشد.

  1. هزینه خوار و بار

قیمت مواد غذایی در شیکاگو نسبتاً بالاست. خرید از فروشگاه های ارزان قیمت و تهیه غذا در خانه به جای غذا خوردن در بیرون می تواند در کاهش هزینه خوار و بار موثر باشد.

  1. هزینه بهداشت و درمان

شیکاگو یکی از گرانترین شهرها از نظر هزینه مراقبت های پزشکی و دندانپزشکی است. داشتن بیمه درمانی مناسب، مراجعه به کلینیک های دولتی و انجام معاینات سالانه از راهکارهای کاهش این هزینه است.

  1. هزینه آموزش

هزینه ثبت نام در مدارس و دانشگاه های شیکاگو بسیار بالاست. والدین باید برای تحصیل فرزندان بودجه مناسبی در نظر بگیرند. البته بورسیه و وام تحصیلی گزینه های مقرون به صرفه ای هستند.

  1. هزینه تفریح و سرگرمی

لذت بردن از امکانات تفریحی و سرگرمی در شیکاگو نیز هزینه بر است. بلیت های کنسرت، تئاتر و ورزش گران قیمتند. با پیدا کردن فعالیت های ارزان و رویدادهای رایگان می توان در این زمینه صرفه جویی کرد.

روش های صرفه جویی در هزینه ها در شیکاگو

حال که با مهمترین هزینه های زندگی در شیکاگو آشنا شدیم، به بررسی راهکارهایی برای کاهش این هزینه ها می پردازیم:

1. برنامه ریزی بودجه

مهمترین کاری که باید انجام دهید، تنظیم بودجه ماهانه و سالانه است. با برنامه ریزی دقیق می توانید میزان درآمد و هزینه خود را مشخص کنید و بهترین تصمیم گیری های مالی را داشته باشید.

2. پس انداز منظم

قرار دادن مبلغی از حقوق ماهانه در صندوق پس انداز، کمک شایانی به مدیریت هزینه ها می کند. حتی پس انداز مبلغ کم نیز در درازمدت موجب ذخیره مالی خوبی می شود.

3. خرید هوشمندانه

هنگام خرید کالاهای مصرفی مثل مواد غذایی، لباس و وسایل خانه، بهتر است از فروشگاه ها و برندهای ارزان قیمت استفاده کنید. همچنین خرید در زمان تخفیف های فصلی می تواند صرفه جویی زیادی به همراه داشته باشد.

4. استفاده از کوپن و تخفیف

استفاده از کوپن های تخفیف هنگام خرید آنلاین و حضوری، پول زیادی صرفه جویی می کند. همچنین عضویت در برنامه های وفاداری فروشگاه ها معمولاً تخفیف های خوبی را به همراه دارد.

5. تهیه غذا در منزل

پخت غذا در خانه و بردن غذا از خانه به محل کار و دانشگاه، از پرهزینه ترین عادت های غذایی یعنی غذا خوردن در بیرون می کاهد.

6. استفاده از حمل و نقل عمومی

اگر امکانش هست، سعی کنید به جای ماشین شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. مترو، اتوبوس و تاکسی ارزانتر از نگهداری خودروی شخصی هستند.

7. کاهش هزینه آب و برق

با رعایت الگوی مصرف، خاموش کردن وسایل برقی غیرضروری، تعویض لامپ های معمولی با LED و نصب شیرهای به صرفه، می توان هزینه آب و برق را کم کرد.

8. لذت بردن از سرگرمی های ارزان قیمت

به جای رفتن به رستوران ها و کافه های گران قیمت، می توان از پیاده روی، دوچرخه سواری، پیک نیک و ... لذت برد که هزینه کمی دارند.

9. مذاکره درباره قیمت ها

اگر بتوانید قیمت ها را پایین بیاورید، چرا این کار را نکنید؟ مثلاً هنگام اجاره خانه می توانید برای کاهش اجاره بها مذاکره کنید.

10. به تعویق انداختن خریدهای غیرضروری

خرید برخی اقلام مثل لباس و لوازم آرایشی به مدت چند ماه را به تعویق بیندازید تا بتوانید پس انداز لازم را داشته باشید.

ارزانترین فعالیت های تفریحی و جاذبه های شیکاگو

شیکاگو شهری پر از جاذبه های دیدنی و فعالیت های تفریحی است. البته برخی از این فعالیت ها و جاذبه ها هزینه زیادی دارند. اما نگران نباشید! می توانید بدون پرداخت هزینه زیاد هم از شیکاگو لذت ببرید. در اینجا به معرفی چند فعالیت و جاذبه ارزان قیمت شیکاگو می پردازیم:

  • پیاده روی و دوچرخه سواری در پارک میلنیوم: این پارک زیبا وسیع و با دسترسی رایگان است. می توانید ساعت ها در آن قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید.
  • بازدید از موزه هنرهای زیبای شیکاگو: ورود به این موزه رایگان است و می توانید آثار هنری زیبایی را تماشا کنید.
  • تماشای مناظر شهر از برج ویلیس: بلیت ورود به این برج ارزان است و می توانید مناظر دیدنی شیکاگو را از ارتفاع تماشا کنید.
  • حضور در کنسرت های رایگان فضای باز در تابستان
  • شرکت در رویدادهای جشنواره های غذا و موسیقی رایگان
  • حضور در نمایشگاه های هنری رایگان
  • تفریح در ساحل دریاچه میشیگان
  • بازدید از کتابخانه های عمومی و شهری شیکاگو

جمع بندی

با برنامه ریزی دقیق، تنظیم بودجه، پس انداز منظم، خرید هوشمندانه و استفاده بهینه از امکانات، می توان در شیکاگو زندگی اقتصادی داشت. البته کاهش هزینه ها نباید به قیمت از دست دادن کیفیت زندگی باشد. با مدیریت صحیح، هم می توان از زندگی در این شهر زیبا لذت برد و هم پول خوبی پس انداز کرد.

انتشار: 6 آبان 1402 بروزرسانی: 6 آبان 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1131

به "هزینه های زندگی در شیکاگو و روشهای صرفه جویی در هزینه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های زندگی در شیکاگو و روشهای صرفه جویی در هزینه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید