نقایص گردشگری کشاورزی آنالیز شد، نقش ارکان مدیریت در تدوین چالش های برنامه علمی گردشگری

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، توجه به ارکان مدیریت گردشگری نظیر سازمان دهی، برنامه ریزی، کنترل، بودجه بندی و ... به عنوان کلید تدوین هر چه غنی تر اهداف برنامه علمی توسعه گردشگری است.

نقایص گردشگری کشاورزی آنالیز شد، نقش ارکان مدیریت در تدوین چالش های برنامه علمی گردشگری

از سفر با سفر به پاتایا در زمستان لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار حوزه پایش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، جلسه آنالیز برنامه علمی توسعه گردشگری توسط کمیته ارزیابی و نظارت دبیرخانه پایش آزاد به صورت برخط برگزار گردید. این برنامه در استان گیلان تهیه شده و مجری آن علیرضا صیداوی است.

در 6 چالش برنامه علمی توسعه گردشگری با موضوع گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی، گردشگری ساحلی، گردشگری پزشکی و سلامت، گردشگری ورزشی و گردشگری فرهنگی موردتوجه نهاده شده است.

در این نشست کلیاتی در خصوص چالش ها توسط داوران تخصصی مطرح شد. سپس چالش اول با عنوان ضعف در گردشگری کشاورزی مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

توجه به جنبه های دیگری از گردشگری ازجمله گردشگری شهری، گردشگری علمی، گردشگری اکوتوریسم همانند طبیعت گردی و بیابان گردی از موارد مطرح شده توسط داوران در این جلسه بود.

ازجمله نکات مورد تأکید در این جلسه، توجه به ارکان مدیریت گردشگری نظیر سازمان دهی، برنامه ریزی، کنترل، بودجه بندی و ... به عنوان کلید تدوین هر چه غنی تر برنامه ها و اهداف این برنامه علمی بود.

نقش بخش خصوصی در گردشگری کشاورزی

استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه گردشگری کشاورزی و همچنین ایجاد و تقویت امکانات و تسهیلات گردشگری کشاورزی ازجمله راهبردهای مطرح شده در رسیدن به اهداف عینی چالش گردشگری کشاورزی بود. همچنین بحث احیای قنات ها و یا ایجاد دریاچه های مصنوعی و آنالیز معایب و مزایای آن در گردشگری کشاورزی نیز می تواند موردتوجه قرار بگیرد.

در این جلسه برخط پیشنهاد شد با توجه به اهداف و راهبردهای در نظر گرفته شده، مناظر مختلفی نظیر مهندسی کشاورزی، اقتصاد کشاورزی، فناوری اطلاعات، حقوق و ... می توانند در چالش اول مدنظر قرار گیرند.

در این جلسه داوران تخصصی، ناصر عبادتی در حوزه علوم زمین و جغرافیا، سعید ملماسی متخصص محیط زیست، امیر غلامی متخصص حوزه مالی، محمدجواد شکوری در حوزه کشاورزی، الهام زارعی مسئول هماهنگی استانی پایش، علیرضا صیداوی مجری برنامه علمی و محمدرضا پور قاسمی از اعضای شورای دانشی برنامه علمی توسعه گردشگری حضور داشتند.

4084/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 981

به "نقایص گردشگری کشاورزی آنالیز شد، نقش ارکان مدیریت در تدوین چالش های برنامه علمی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقایص گردشگری کشاورزی آنالیز شد، نقش ارکان مدیریت در تدوین چالش های برنامه علمی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید